Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Earlier
  2. Community

    Welkomst sms uitschakelen ?

    Beste Ivo, Simpel heeft die mogelijkheid niet, en voor zover bij ons bekend is er ook geen nummer dat te blokkeren is. Telecompartijen zijn verplicht u op de hoogte te brengen van de tarieven in het buitenland. Het was tot 17 juni 2017 bij de meeste partijen mogelijk dit uit te (laten) zetten, maar daar is een aantal van teruggekomen. Vooral omdat niet alle Europese landen lid zijn van de EU en daardoor vervelende situaties kunnen ontstaan (onverwachte kosten in Zwitserland bijvoorbeeld).
  3. ibvanhemert

    Welkomst sms uitschakelen ?

    Hoi allemaal, Ik ben sinds enige tijd klant bij Simpel. Dat bevalt prima alleen die welkomst smsjes die je krijgt als je de grens over gaat daar krijg ik wel een beetje genoeg van. Het is natuurlijk een gratis smsje maar compleet nutteloos sinds 17 juni j.l. Is er een manier om deze uit te laten schakelen. ? Of weet iemand van welk nummer deze berichtjes worden verstuurd ? Ik hoor graag van jullie. Groet Ivo
  4. Voorbeeldbrief

    ZakelijkeTelefonie

    Voor alle slachtoffers van de mailing van december 2010 van zakelijketelefonie.nl die van het contract af willen, hierbij een voorbeeldbrief. Verstuur de brief aangetekend naar het postadres. Onderwerp Datum Vernietiging overeenkomst wegens dwaling Geachte heer/mevrouw, ###INLEIDING### De reclame-uiting van 14 december 2010 van ZakelijkeTelefonie.nl is door de Reclame Code Commissie in haar uitspraak van 12 oktober 2012 dossiernummer 2012/0345G beoordeeld als in strijd met de Nederlandse Reclame Code. De onrechtmatigheid van de handelswijze van ZakelijkeTelefonie.nl in deze periode volgt uit diverse gerechtelijke uitspraken, in vergelijkbare situaties als tussen ZakelijkeTelefonie.nl en …......, o.a. de uitspraak van de rechtbank Amsterdam van 8 mei 2013 zaaknummer 1393184 HA EXPL 12-1495 en de rechtbank 's-Hertogenbosch van 15 november 2012 zaaknummer 822320. In navolging van voornoemde uitspraken beroep ik dan ook op dwaling, vernietig de gesloten overeenkomst en verzoek de facturen …....... geheel te crediteren. Met vriendelijke groet, …......... #####HANDTEKENING####
  5. Community

    Mobiele data

    Beste SteefH, Wat je moet gaan betalen hangt af van de aanbieder waarmee jouw baas een contract heeft. Verbruik buiten de EU wordt per MB afgerekend, gemiddeld kost een MB in de VS zo'n vier euro. Ik hoop dat je inmiddels wel alle mobiele data uitgezet hebt en data roaming ook? Anders kunnen er nog meer MB's bijkomen.
  6. Beste forumleden, kunnen jullie mij helpen? Ik ben op vakantie in de USA en zie tot mijn schrik dat ik de afgelopen 6 dagen 151gb mobiele data heb verbruikt. Ik gebruik een telefoon van de zaak en moet het verbruik boven de 4 gb zelf betalen. Heb ik nu een probleem? Dus een torenhoge rekening? Ik heb een beetje buikpijn....
  7. Rico01

    ZakelijkeTelefonie

    Ook ik ben helaas een heuse ervarinsdeskundige Tip 1: ga überhaupt niet met ze in zee. Is dit onverhoopt reeds of voorheen toch gebeurt en u wilt er vanaf? Tip 2: opzeggen niet alleen per mail, telefoon, en per aangetekende brief maar heel belangrijk ook per FAX daar zijn ze gek op namelijk. Heeft u geen fax? Kijk of je bij de plaatselijke boekhandel kan faxen voor €1. Heeft deze ook geen fax meer? Ga alle cafetaria's / snackbars af die hebben vaak nog een fax voor de inkoop bestellingen door te geven. Lukt het opzeggen nog niet en / of u krijgt zelfs nog geld van ze? Onbetaalde credit nota's? Tip 3 oftewel de über-tip: Maak per bank 1 eurocent naar hun rekeningnummer over met als omschrijving zo duidelijk en bijna asociaal mogelijk wat u wilt zoals opzegging of uitbetaling(en)! De boekhouder moet die 1 cent toch ergens op de jaarbalans inboeken. De financiële afdeling ziet toch dat er iets niet klopt. De baas zelf word over de bijschrijving(en) ingelicht! Dan staat die toch maar mooi voor schut binnen de hele "organisatie". Heb daar enkele jaren meerdere 0900 nummers gehad mijn grootste fout ooit. Op bepaalde momenten tot wel €7.000 creditnota's openstaan! Facturen wat niet kloppen! Contractsduur wat wettelijk helemaal niet mag! En dan nota bene zelf wel alles vooraf per kwartaal laten factureren en incasseren per incasso! Ik heb er maar 1 naam voor: de heuse tele-maffia! Heeft me bijna mijn bedrijf de kop gekost! Nooit meer! Nadat ik bovenstaande had toegepast heb ik nog nooit zo snel mijn geld gekregen en contract kunnen ontbinden. Zonder advocaat rechtsbijstand of dergelijke. Contract is inmiddels ruim 2 jaar opgezegd en bevestigd en gelukkig nooit meer wat gehoord! Gebeurt dat alsnog? Kom maar op ik lust ze rauw! Als je enigste gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker
  8. Als u in Nederland gebeld wordt dan kost dit u niets, de beller betaalt. In de EU geldt dit ook, of mag het maximaal een cent per minuut kosten. Buiten Europa is dit anders. Dan betaalt u voor het gebeld worden, dit komt voort uit het feit dat diegene die u belt niet hoeft te weten waar u bent. En uw Nederlandse aanbieder moet de buitenlandse aanbieder betalen voor het gastgebruik van het netwerk. Daarom betaalt u vanaf de grens. Als u niet (vaak) buiten de EU reist hoeft u hier dus geen rekening mee te houden. In onze Buitenland vergelijker kunt u zien wat het kost.
  9. Hallo, Ik overweeg een nieuw (sim only-)abonnement te nemen bij een nieuwe provider. Bij het kiezen van een aantal belminuten (i.v.m. overschrijden daarvan), vraag ik me af; Bij welke providers worden mij ook kosten / belminuten in rekening gebracht? Immers; 'Gratis' bestaat niet. Overigens bel / sms ik heel beperkt. Thans staan bij in de belangstelling de providers Tele2 en Hollandsnieuwe. Maar dat ook veranderen. Alvast bedankt voor de antwoorden. 😉
  10. Community

    Simkaart advies nodig

    Voor zover wij weten kunt u elke simkaart gebruiken. Uitzondering is Tele2, daar kunt u alleen klant worden als u over een 4G telefoon beschikt omdat deze provider een andere techniek gebruikt om de gesprekken af te handelen. U krijgt, als u een nieuwe aansluiting aanvraagt, een simkaart in 3 maten zodat het kaartje in elk toestel past. HEMA verkoopt alleen prepaid, het tegoed en het nummer zijn onbeperkt houdbaar als er in ieder geval elke 12 maanden opgewaardeerd wordt. Dat kan al met € 5. Een minuut bellen kost € 0,12. Simpel levert abonnementen, het abonnement voor € 2,50 per maand is inclusief 100 minuten, maar ook met 250 MB. Die MB's hoeven niet gebruikt te worden.
  11. Mr.WJCA

    Simkaart advies nodig

    Hoi, Me vrouw heeft een Klein telefoontje namelijk de Alcatel one Touch D1016, nu wil ze graag een simkaart er in zodat ze kan gebeld worden, en heel misschien een telefoontje plegen. maar welke simkaart is dan handig, kosten moeten lekker laag zijn, maar kun je zomaar elke kaart er in duwen, want de telefoon is zover ik begrijp echt puur alleen bellen en dan zelfs nog 2g geloof ik (3g en 4 g kan die dus niet) kan bijvoorbeeld de simkaart van Simpel er in (2,50 per maand) of de 1 euro van de Hema? gaat dat werken? Alvast bedankt.
  12. Begin maart 2018 ontving ik een mail van Belcentrale dat mijn ISDN2 lijn op 8 mei 2018 gedigitaliseerd gaat worden. Nou is ISDN al digitaal maar voor de leken achter de telefoon bij Belcentrale is dat waarschijnlijk abracadabra... Vervolgens heb ik Belcentrale gebeld en gevraagd wat er mogelijk is om die omzetting te voorkomen want zakelijk gezien heb ik ISDN nog nodig om voor een collega bedrijf in te bellen op ISDN centrales van hun klanten. Het bleek niet mogelijk om de ISDN lijn als dusdanig te behouden want "we moeten rekening houden met de omzetting van 10.000-en klanten voor 1 september 2019" Dus zat er niet anders op de terug te gaan naar KPN omdat zij de dienst nog blijven bieden, uiteraard tot 1 september 2019. Ik heb de portering laten inzetten, daarbij wetende dat de partij die de portering verzorgt, dit meldt bij de huidige provider, dus Belcentrale. Dat heeft ongetwijfeld plaatsgevonden binnen twee weken na mijn aanvraag dus Belcentrale was op de hoogte. De portering heeft inmiddels plaatsgevonden op 11 april, ik heb KPN hierover gebeld en het bevestigd gekregen. Vandaag, 24 april, krijg ik toch weer dezelfde mail over die digitalisering. Weer gebeld en na lang wachten mijn verhaal kunnen doen. Vervolgens kreeg ik netjes bevestigd dat ze kunnen zien dat de omzetting op 11 april heeft plaatsgevonden. Vervolgens krijg ik een mail met een een factuur met een afkoopsom van 906,20 euro. Witheet heb ik Belcentrale weer gebeld, en weer na lange wachten iemand aan de lijn die zich verschuilt achter de "regels" van Belcentrale. Omdat KPN de omzetting niet een maand nadat ik had gebeld had verzorgd word ik nu gehouden aan een afkoopsom. Helaas zit ik niet achter de knoppen bij KPN maar weet dat processen daar ook tijd in beslag nemen. Er was ook geen mogelijk om te komen tot een compromis. In de ontvangsttekst van Belcentrale wordt gemeld dat het gesprek kan worden opgenomen voor verbetering van de dienstverlening.... - zorg dat er sneller opgenomen wordt - train je medewerkers over de techniek achter telefonie - wees bereid om tot een voor alle partijen prettige oplossing te komen Maar als deze partij al jaren bezig is, met al die verschillende namen die ik in die jaren voorbij heb zien komen, zal er weinig verbetering mogelijk zijn... Jammer voor Belcentrale heb ik bij diverse klanten vaker dat halsstarrige gedrag, het verstoppen achter "regels" en gebrek aan kennis meegemaakt. Als ik daarnaast de verschillende fora lees hebben vele anderen ook dit soort ervaringen.
  13. Community

    onbeperkt bellen zonder data

    Telfort heeft een abonnement met alleen bellen (en sms'en), daarbij zijn 150 minuten inbegrepen. Dit is zonder internet (dat kan alleen in combinatie met internetbundel). Dit abonnement kan aangevuld worden met de bundel Onbeperkt Bellen en er is een keuzeoptie voor het per maand opzeggen. Dit kost samen € 11 per maand (eenmalige kosten € 20 en inclusief kortingen). Meer informatie vindt u op de website van Telfort: klik hier.
  14. Ik wil voor mijn moeder die sinds kort na overlijden van me vader een mobiel abonnement afsluiten zonder internet data en dat ze onbeperkt kan bellen Zelf heb T-Mobile maar zij bieden alleen abonnementen met internet, me oude provider Vodafone het zelfde liedje.Ook bij KPN kan niets vinden zonder data. Liefst zou voor me moeder een abonnement afsluiten met maandelijks opzegbaar. Zijn er nou echt geen betrouwbare providers die iets hebben zonder internet waar me moeder totaal niks aan heeft omdat ze een ouderen mobiel krijgt van me extra grote knoppen zonder poespas.
  15. Juridisch medewerker

    voordeelregeling.nl

    Beste forumbezoeker, Voor een lopende rechtszaak kom ik graag in contact met personen die kunnen verklaren over hoe To The Max Callcenter BV en Ultra Nice BV te werk gaan. Deze callcenterbedrijven werken onder meer voor Voordeelregeling.nl (Belgarant). Mocht je hier meer over weten dan verzoek ik je contact op te nemen via een PM of het onderstaande e-mailadres. Alle informatie is welkom en het opnemen van contact is vrijblijvend, Hartelijke groeten, Juridisch medewerker advocatuur (onderzoekcallcentra@gmail.com)
  16. Beste forumbezoeker, Voor een lopende rechtszaak kom ik graag in contact met personen die kunnen verklaren over hoe To The Max Callcenter BV en Ultra Nice BV te werk gaan. Deze callcenterbedrijven werken onder meer voor Voordeelregeling.nl. Mocht je hier meer over weten dan verzoek ik je contact op te nemen via een PM of het onderstaande e-mailadres. Alle informatie is welkom en het opnemen van contact is vrijblijvend, Hartelijke groeten, Juridisch medewerker advocatuur (onderzoekcallcentra@gmail.com)
  17. Of dat mogelijk is hangt af van de Tsjaadse provider. Wat het kost is ook afhankelijk van die partij. Diegene die gebeld wordt krijgt het nummer uit Tsjaad te zien.
  18. Ik zou graag weten of het mogelijk is om vanuit Nederland naar Nederland te bellen met bijvoorbeeld een abonnement wat afgesloten is met een provider in Tsjaad. En wat daar de voordelen en nadelen van zijn. Komt het landennummer van Tsjaad dan bij gebelde op de telefoon te staan?
  19. hansh62

    lebara sim kaart doet niet

    ik heb een gratis lebara kaart , maar zowel buitenshuis en op mijn werk heb ik geen bereik en kan dan niet bellen als mede sms& en ook niet whatsappen , ik heb dan ook helemaal geen bereik , op het werk hebben we eigen wifi code , maar dan nog heb ik geen bereik , terwijl mijn collega,s wel allemaal bereik hebben en hun telefoon kunnen gebruiken , ze hebben dan wel geen lebara , maar andere pre paid providers , wat ik van mensen in mijn omgeving hoor die ook lebara pre paid hebben , is dat ook zij geen bereik hebben met gratis lebara simkaart , wat ik wel van sommige hoor dat ze dan hun mobiele internet op hun mobiel inschakelen , maar dan zijn ze heel gauw door hun beltegoed heen , hoe kan het dat ik met lebara dan geen bereik heb buitenshuis en dus geen bereik heb , ben hier naar een telefoonwinkel geweest met mijn toestel en daar kreeg ik te horen dat het niet aan mijn telefoon ligt , maar aan lebara , ik heb een simlockvrije huawei Y5 2 toestel , en als een collega van mij zijn simkaart (van een ander provider) in mijn toestel plaatst , dan kan hij gewoon internetten op mijn toestel zonder mobiel internet op mijn toestel in te schakelen , dus is lebara dus echt slecht met bereik zo ja , dan neem ik een ander simkaart van een ander provider , weet alleen niet welke provider de goedkoopste is , Vodafone is de duurste heb ik me laten vertellen , zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem qua bereik buitenshuis met gratis lebara simkaart
  20. ANWB-rijopleiding

    ZakelijkeTelefonie

    Wat een grote oplichterspartij is Zakelijke Telefonie!! Trap er AUB niet in mensen, wij zijn al 5 jaar bezig om van het abonnement af te komen. 5 jaar geleden hebben ze ons gebeld als dachten wij KPN om ons abonnement te verlengen met korting ( onze provider toendertijd ). Een medewerker van ons heeft toen een aantal vragen met ja beantwoord aan de telefoon en toen begon de ellende en zaten we vast aan zakelijke telefonie. De rekeningen liepen maar op en de kosten die Zakelijke Telefonie berekend werden steeds hoger. Tot op de dag van vandaag krijgen we aanmalingen / dreigementen van dagvaardingen etc. We hebben zoals aangegeven meerdere malen opgezegd, via brieven, mails, telefoon enz maar komen niet van deze oplichterspartij af. Inmiddels ligt de gehele zaak bij onze rechtsbijstandverzekering welke de zaak af gaat handelen.
  21. Mike van de Beek

    Geannuleerd

    Geannuleerd
  1. Load more activity
×