Jump to content
admin

Wat doen providers als je databundel op is?

Recommended Posts

Wil je weten wat providers doen bij internet zonder bundel en wat het beleid is bij internet buiten de bundel? Bellen.com heeft uitgezocht wat er standaard gebeurt als je databundel op raakt. Of je daarna voordelig verder kunt internetten door je MB's aan te vullen bijvoorbeeld. En of je ook kunt internetten als je geen internetbundel hebt afgenomen. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Guest Marijn22

Op het moment dat ik buiten mijn internetbundel zit gaat mijn snelheid omlaag naar 64 Kb/s. Ook stuurt mijn provider een sms zodra er 75% en 100% verbruikt is van de databundel. Persoonlijk vind ik de snelheidsverlaging erg prettig, zo hoef ik mij niet druk te maken om hoge buitenbundelkosten en word ik niet verrast met een torenhoge rekening!

Guest Janneke

Ik heb gelukkig nog een oud iphone-abonnement van T-Mobile uit de tijd dat internet nog onbeperkt was. Hoef me dus geen zorgen te maken. Tip voor anderen met zo'n  i-150 abonnement: ga niet verlengen, want dan ben je in de meeste gevallen veel onvoordeliger uit.

Guest anita

zijn hier geen Europese regels voor ontworpen. Ik ben nl ongemerkt bij T-mobile buiten mijn bundel geraakt en heb 2 dikke rekeningen om de oren gekregen, waar ik geen betalingsregeling voor kan krijgen.

zijn hier geen Europese regels voor ontworpen. Ik ben nl ongemerkt bij T-mobile buiten mijn bundel geraakt en heb 2 dikke rekeningen om de oren gekregen, waar ik geen betalingsregeling voor kan krijgen.

Er zijn regels voor.

"Heeft u na 1 januari 2013 een nieuw contract afgesloten of uw contract vernieuwd? Dan krijgt u altijd een waarschuwing als u het eind van uw databundel nadert. Bijvoorbeeld wanneer u 80% of 90% van uw bundel heeft verbruikt. Meestal stuurt de aanbieder hiervoor een sms. Bij echt oude contracten (ruim voor 1 januari 2013) krijgt u niet altijd een waarschuwings-sms."

Kijk voor meer informatie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon