Jump to content
Guest PJB

Zichtbaar dat ik vanuit buitenland bel?

Recommended Posts

Guest PJB

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort op vakantie. Ik heb een abonnement bij een NL provider. Wanneer ik in het buitenland naar NL bel, is dan bij de Nederlandse ontvanger zichtbaar dat ik vanuit het buitenland bel? Staat er bijv opeens iets anders voor mijn nummer waardoor dit zichtbaar is? Of is dit voor de ontvanger niet te zien? 
En betaald de ontvanger ook nog op een of andere wijze mee aan dit gesprek (dit was vroeger zo dacht ik), of is dat allang niet meer zo?

Alvast enorm bedankt!

De ontvanger van het gesprek merkt hier in principe niets van, het kost ook niet iets extra's. Als u vanuit het buitenland belt naar een Nederlands nummer dan moet u zelf +31 voor het te bellen nummer zetten en ook de eerste 0 van het 06- nummer weglaten (dus 0612345678 wordt +31612345678). Veel mensen hebben de nummers standaard zo opgeslagen in het telefoongeheugen. Als u zelf vanuit het buitenland belt wordt die code meegegeven aan uw nummer omdat het dan herkenbaar is als Nederlands nummer. Het kan wel voorkomen dat als u iemand belt waarbij uw nummer in het geheugen staat zonder +31, dat de telefoon dit dan niet herkent en alleen uw telefoonnummer laat zien..