Jump to content

nota youfone

frits
 Share

Recommended Posts

halo allemaal:
Wie weet wat ik hier verder mee moet doen.

27-04-2012 kreeg ik een nota van youfone die geheel niet klopte.
de eeste week van de maand werd het juiste nummer vermeld (was nummer behoud) met een abonnement gebasseerd op 12 maanden terwijl ik een abonnement had afgesloten voor 24 maanden
dus 5,85 i.p.v. 2.95
de resteerende 3 weken werd in rekening gebracht met een ander nummer wat bij navraag niet in gebruik was.
Maar ook hiervoor werd 5.85 in rekening gebracht.
De nota die ik kreeg was incl. de s.m.s bundel a 0,95 totaal 15.00 euro was inmiddes ook al afgeschreven.
de nota had moeten zijn 4,75
Vervolgens heb ik het bedrag wat afgeschreven was gestorneerd en een mail gestuurd naar youfone met de mededeling dat ik de nota had gestorneerd maar wel bereid was om de daadwerkelijke kosten te bealen.
Daarna nog 2 x gebeld waarop ik een mail kreeg dat er inderdaad foutief was gefactureerd. en bij de volgende nota creditering zou plaatsvinden
datum mail youfone 11-05-2012
Vandaag kreeg ik een mail van directpay service dat ik een betalingsachterstand had van 15,00 euro + 7,50 adm. kosten en mijn nummer (wat niet bestaat zou afgesloten woorden)

@Frits,Ik zou het juiste bedrag (volgens jouw) overboeken naar de rekening van Youfone. Ik ben ook aan het wachten op mijn 2de factuur en de kans is natuurlijk zeer groot dat deze niet klopt. Dan wordt hij gestorneerd en wordt het kuiste bedrag naar mijn

@Frits,Ik zou het juiste bedrag (volgens jouw) overboeken naar de rekening van Youfone. Ik ben ook aan het wachten op mijn 2de factuur en de kans is natuurlijk zeer groot dat deze niet klopt. Dan wordt hij gestorneerd en wordt het kuiste bedrag naar mijn idee overgemaakt. Komt er dan een incassoburo dan kan je ze daarmee om de oren slaan. Want dat men 7.50 administratie kosten in rekening brengt bij het terughalen van een verkeerde rekening is de omgekeerde wereld. Gebeurd dit bij mij dan zal er een telefoontje gaan naar Trosradar. Kortom poot stijf houden!!!

Gebeurt bij mij:

Februari 2012, te hoge rekening. Youfone vraagt mij bedrag te storneren, dan zullen zij juiste bedrag afschrijven.
Maart 2012, te hoge rekening. Niet opgemerkt.
April 2012, 10x te hoge rekening. Gestorneerd

Youfone sluit mij direct af en wijst naar algemene voorwaarden dat klant niet mag storneren. Youfone zegt dat ze mij weer zullen aansluiten mits ik het bedrag van te hoge rekening overmaak incl 7,50 administratiekosten. Poot stijf houden heeft tot nu toe geen zin, want ik krijg als antwoord `betalen`.

vervolg youfone
Ik heb gebeld met youfone of ze willen uitzoeken hoe nu verder en dit zo spoedig mogelijk via mail te laten weten.
Inderdaad ik kreeg antwoord gewoon U noto betalen daarna crediteren wij onze fout.
Alsnog betaald 15,00 maar geen administratiekosten a 7.50

Tevens heb ik Youfone een rekening gestuurd met de volgende inhoud:

Bij deze belast ik U met de navolgende kosten
8 x telefoon naar 1200 2,80
Arbeidsloon i.v.m. het uitzoeken van een door gestuurde foutieve factuur 30,00
Administratiekosten 7,50
totaal 40,30

Met het verzoek om dit over te maken op mijn rekening binnen 9 dagen om verdere kosten te voorkomen.
copie: Rechtsbijstandverzekering
Copie Tros Rader

Ook ben ik aan het zoeken naar een email adres van directpay maar tot op heden nog niet gevonden
Op de site van Tros Rader staat een voorbeeld brief voor dit soort praktijken en zou ik graag ingevuld als bijlage willen versturen naar naar dit bedrijf?????

Normaal gesproken maak ik mij niet zo druk over 7,50 maar het gaat mij om de onredelijkheid van de bedijf kloyfone

Aan open deur

Het blijft een probleem met die voormalige houthakker.8)

De 2e keer weer een foute nota en geen credit van maart en april.
dus maar weer gestorneerd .
En ja hoor vandaag 1-06-2012 telefoon geblokkeerd .

De eerste keer dat ik gestorneerd had zou ik ook afgesloten zijn maar helaas dit was het nummer wat niet bestond te gek voor woorden.

Dus dan nog maar een poging naar youfone(bellen)
Ik ben nog nooit van mijn leven zo onbehoorlijk te woord gestaan het komt er op neer dat hun de dienst uitmaken innen en nog eens innen.
Nadat ik de medewerkster had verteld dat ik in opdracht van mijn rechtsbijstand
verzekering belde kreeg ik binnen 3 minuten een nieuwe nota van direchtpay abonnement was nu wel goed maar wel weer administratie kosten a 7,50

Misschien is het het goed om de klachten te bundelen die het zelfde zijn zo dat we aan kunnen tonen dat dit niet op een eenmalige vergissing berust.
En vervolgens een advocaat in handen nemen en voor een vooraf agesproken bedrag laten procederen

Ik ga op voorhand een en ander uitzoeken.

Hoi Frits,

Ik vroeg me af of er al schot in je zaak zit. Ik merk zojuist op dat ik met EXACT hetzelfde probleem te kampen heb.

Ik heb een contract van 24 maanden afgesloten met de gedachte dat hier 2,95 voor afgeschreven zou worden (wat betreft de belkosten). Daarbij heb ik nog een SMS-bundel wat het totaal mijns inziens op dezelfde 4,75 moest brengen.

Op mijn factuur wordt voor de eerste week een bedrag van 5,85+1,95 in rekening gebracht onder mijn huidige telefoonnummer. De resterende periode staat onder een geheel ander en onbekend nummer te boeken. Ook voor dit verbruik wordt een bedrag van 5,85+1,95 in rekening gebracht. Inclusief BTW komt dat neer op een totaalbedrag van 15,60 voor de maand maart.

Ook ik ben overgestapt van een andere provider en heb daarbij nummerbehoud aangevraagd. Hoewel er twee verschillende telefoonnummers gegeven worden, zijn de SIM-kaart-nummers gelijk aan elkaar.

Een ander opmerkelijke zaak, of wellicht dat ik de factuur niet geheel begrepen heb, zijn de data die opgegeven worden. Onder het eerste nummer staat een melding dat het het `verbruik van 01-03-12 tot 07-03-12` betreft, en het tweede nummer gaat over het `verbruik van 08-03-12 tot 31-03-12`. In de beknopte specificatie op hetzelfde overzicht van de verbruikskosten worden bij beide nummers de periodieke kosten aangehaald. Achter de abonnementen `Youfone SimOnly 250` en SMS Bundel` wordt vervolgens een verbruiksperioden genoemd `van 01-04-2012 tot 30-04-2012`. Ook onder het tweede (naar mijn idee niet bestaande) nummer wordt deze periode bij beide bundels weergegeven.

Wellicht dat je even naar je verbruikskosten kunt kijken, en eens kunt vergelijken in hoeverre onze duidelijk foutieve facturen met elkaar overeen komen.

Ik ben sinds december abonnee en heb nog geen één kloppende factuur gekregen. Alles dus te hoog die ze vervolgens wel afschrijven. Ook de factuur van deze week van mei over april klopt weer niet. Dat ondanks een toezegging per mail dat het zou worden herberekend en dit keer echt zou kloppen Wederom een klacht naar youfone en directpay gestuurd.Directpay zegt doodleuk dat ze blijven vorderen indien Youfone de klacht afwijst.. Directpay stuurt zelfs voor één factuur al een incassobureau op mijn dak. Verder kan Directpay in de relatie met Youfone niets betekenen, ze zijn er alleen voor de vorderingen. En tot op heden steken ze daar bij Youfone de kop in het zand. Dat ik gebonden ben aan contract en voorwaarden enzo. Daar staat dus in dat je niet mag storneren, maar youfone moet laten crediteren (een maand later).Ik had vooraf wel al dat gezeik over Youfone gelezen, maar niet verwacht dat dit de dirty tricks zijn die dit bedrijf hanteert. Uiteindelijk komt het er op neer dat men te hoge facturen afschrijft. Als je als klant erin trapt en gaat storneren ben je de zak. youfone sluit je af, brengt adinistratiekosten in rekening en gaat wijzen naar verdere voorwaarden die stellen dat vervolgens het actietarief vervalt.Het vervelende is dat youfone je in verwarring brengt. De eerste factuur vragen ze je zelf te storneren. en dan zullen ze het goede bedrag vervolgens afschrijven. Als de volgende facturen dan weer niet kloppen ga je vanzelf weer storneren.... Ik heb op verschillende fora gelezen dat dit bij meer mensennis gebeurd.

• 1 month later...