Jump to content

Luxemburg

Guest D. de Vries

Recommended Posts

Guest D. de Vries

Augustus 2005 vakantie gevierd in LUXEMBURG. Blijk je daar helemaal niet met je prepay te kunnen bellen. Dus ook niet opwaarderen. Wordt nergens vermeld. Wel op de camping

gr.
ontevreden voorgelichte KPN-klant

• 2 weeks later...

wij zijn ook in luxemburg geweest en we konnen gewoon bellen en smsèn en ook opwaarderen..... DUSZZ/ ik snap het niet van die van de vries

• 5 months later...
Guest Nol Berens

Als ik naar de site ga van Riiing, dan word gesproken over bellen vanuit nederland naar Riiing aansluiting (liechtenstein nr)€ 0,13 per minuut kost. En voor de Riiing aansl in Euro gratis is. Kijk ik op WWW.Vakantiebellen.com dan zie bij Riiing aansluiting dat het gebeld worden in het buitenland wel degelijk iets kost, en dat oproeper (dus in Nederland) alleen mobiele kosten in Nederland betaald.
Mijn vraag is wat is waar??

• 2 weeks later...
Guest Arjen

Het bellen met United Mobile (de minder aansprekende naam van Riiing) heeft voor zowel beller als ontvanger voordelen. De ontvanger betaald in veel landen niets (in Luxemburg bijvoorbeeld). De beller betaalt het telefoontarief voor het bellen naar Liechtenstein. KPN maakt geen onderscheid tussen vaste en mobiele aansluitingen in Liechtenstein en dus betaalt de beller 13 cent per minuut. Wordt het voordeelnummer buitenland geprogrammeerd voor het United Mobile nummer dan scheelt de beller dat nog eens 30%. Heeft de beller een pakket zoals BelVrij dan gaat er nog eens 15% af. Met andere woorden de beller kan vanaf 9ct per minuut naar Liechtenstein (=Luxemburg) bellen. Dat is dan goedkoper dan bellen naar een mobiele telefoon in Nederland.

Hou er als ontvanger wel rekening mee dat er een echo in de lijn hoorbaar kan zijn (niet voor de beller). De prijs (0 cent per minuut) is echter dat relatief geringe kwaliteitsverlies meer dan waard.

• 3 months later...
Guest ladybiker

Ik heb hier eens even zitten lezen en moet vertellen dat ik een prepaid van de KPN heb en in Luxemburg geweest ben en wat ik ook deed, ik kon NIET bellen. Dus ook niet opwaarderen. Ik kon wel gebeld worden. Je zou maar met pech onderweg staan en niemand kunnen bereiken.....DANK JE WEL KPN!!!. Ik stap over op een andere provider, ben de KPN spuugzat.

• 2 years later...
Guest Herman

We zijn in Luxemburg en in Tsjechie geweest.
In beide landen konden we niet bellen. Wel netwerk maar geen aansluiting. Gek genoeg heeft het proberen om verbinding te leggen 18 euro beltegoed gekost. We hoorden alleen maar ruis.
K.P.N geeft niet thuis. In een reactie per mail
gaven ze aan dat ik daarvoor even een 0900 nummer moest draaien. Ze wilden het niet uitleggen per mail. Nou we bellen niet. Op naar Vodafone. Want die deed het overal.

• 9 months later...

Met hi pre pay kun je in Luxemburg bellen en gebeld worden.
SMS ontvangen ook geen probleem.

SMS versturen is onmogelijk.

zomer 2009

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...