Jump to content
Sign in to follow this  
Guest DIRKKIE

Turkije

Recommended Posts

Guest joop

laLala
Neem je laptop mee en instaleer www.voipbuster.com dan kost tel 0 ct tot maxmaal 1 ct per minuut in degehele eeg, en voor sms berichten www.smscity.com dan heb je 160 tekens voor 5 ct en dat is voor alle landen of neem een goedkoop gsm toestel mee in doos en aankoop bon en koop daar een sim kaart van turksel of telsim/vodafone de laaste is het goedkoopst je beld dan naar de eeg 26ct en gebeld worden is gratis en een sms kost 12ct en ontvangen gratis vrgr joop

Guest M.

Dat een turkse sim niet in een NL toestel gebruikt kan worden is maar deels waar. Bij Telsim/Vodafone is dit inderdaad het geval en moet je het laten deblokkeren. Bij Turkcell kaarten is dit niet het geval. Heb het afgelopen zomer nog gebruikt. Of het in de toekomst ook voor Turkcel gaat gelden durf ik niet te zeggen.

Guest simsim

Ik heb vanuit Turkije wel kunnen bellen naar Nederland met mijn Samsung Omnia Pro 7610. Waarom wordt op deze site onder toestellen aangegeven dat je met dit toestel niet vanuit Turkije kunt bellen????

Guest johan

Betreffende die Vodafone passport reclame hierboven:
Die is dus 0,79 ct starttarief + 0,30 ct starttarief.
Elke keer als ik een nummer belde en voicemail kreeg of zeer kort gesprek, was er dus 1,09 van mijn beltegoed af.
Deze is alleen handig als je dus gebeld word en zeer lang van stof bent.

Guest Eigenwijs

Op de Lebara site staan andere tarieven m.b.t. prepaid bellen vanuit Turkije naar Nederland!!

Guest Paul

PAS OP MET TELE2 IN HET BUITENLAND !!

Hoewel ik absoluut niets tegen Tele2 heb wil ik toch graag een ieder voor het volgende waarschuwen,

TELE2 maakt in Nederland gebruik van het netwerk van T-Mobile, gebruik maken van een ander netwerk dat doen wel meer MNO`s (Hema, AH, Kruidvat etc.).

Bij TELE2 dient men echter `roaming` (de optie om gebruik te kunnen maken van een ander, normaliter buitenlands, netwerk) AAN te zetten, en hierin schuilt een groot gevaar, wanneer men deze optie niet of niet direct uitzet bij het reizen naar een land waar TELE2 momenteel €, 17,85 !! per Mb (internet) rekent dan wordt de reis een hé,é,l stuk duurder.

Turkije is bijvoorbeeld zo`n land waar TELE2 €, 17,85 per Mb rekent en de beller NIET beschermd is door het Europese maximum van €, 59,50.

Wees dus gewaarschuwd, en waarschijnlijk geldt dit ook voor andere aanbieders welke in Nederland geen eigen netwerk hebben.

Kijk op de TELE2 site voor de precieze en aktuele informatie.

Guest Paul

Edit:
Mijn opmerking hieronder over TELE2 geldt (alleen) voor Smartphones en toestellen welke, al dan niet automatisch, een dataverbinding `op zetten`.

(Gratis) games uit bijvoorbeeld de App Store of Android Market hebben heel vaak een datverbinding nodig om gespeeld te kunnen worden ...

Guest Goochelaar

@johan: het klopt inderdaad dat je bij Vodafone standaard 0,98 euro kwijt bent (79 + 19 cent van de eerste minuut). Echter andere providers rekenen ook ALTIJD de volledige eerste minuut buiten de EU, en dat is vaak zelfs meer dan 98 cent.

Passpor

Guest Paul

Ik heb een Vodafone (Scherp 250) abonnement met ingeschakeld Vodafone Passport. Vandaag heb ik mijn `vakantie rekening`(Turkije) bekeken en nagerekend.

Conclusie: Het klopt precies en is dus erg voordelig ten opzichte van andere (Nederlandse) providers !!

Tarieven
-Bellen: €, 0,79 + €, 0,19 per minuut
-De é,é,rste minuut wordt volledig berekend
-Boven 1 minuut: betalen per seconde
-Gebeld worden: €, 0,79 (ongeacht de duur!)
-SMS: €, 0,13 per smsje (160 tekens)

TIP: Koop voor de vakantie in Nederland een Vodafone prepaid simkaart en activeer het `Passport`. De tarieven zijn (augustus 2011) €, 0,35 per minuut maar verder gelijk aan hetgeen ik hier boven voor abonnementen schreef, dus €, 0,79 als starttarief of gebeld worden en €, 0,13 per smsje.

De kans is groot dat de totale kosten bij gebruik van deze prepaidkaart tijdens een vakantie in het buitenland* een stuk lager zullen uitvallen dan bij gebruik van je eigen abonnement of prepaidkaart.

* = Geldt wanneer het betreffende buitenland een zogenaamd `Vodafone Passport` land is.

Guest ria heere

Wij zijn in juni 2012 in turkije geweest
mijn man kon wel belen smsen en internetten
maar het mobieltje van mijn was al vanaf het vliegveld niet meer goed ik kon niet bellen en ook niet gebeld worde

Guest Marco

Buitenlandse belbundels zijn alleen voor zone1 landen. Turkije is een zone2 land, daar geldt de belbundel niet voor !!!