Jump to content

Frankrijk

Guest casa

Recommended Posts

**** ervaring is, wanneer je in fr. bent en je checkt je voorraad, als abonnee, er gezegd wordt u te goed is....., e.e.a. is bijgewerkt op (datum) en tijd. Dus je denkt, daar moet ik het mee doen dan. Echter, ik ben nu thuis en wordt nog gefactureerd over mei en juni. Een verassing van jewelste.
Dus let op en hou het op e.o.a manier zelf bij.

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Guest karin Lahnstein

Ga in april naar Frankrijk. Wil e-mailen vanaf laptop.Heb gsm met infra rood. Hoe kan dat? En hoe kan ik torenhoge telefoonkosten vermijden? Ben niet erg "technisch". Heb wel iemand die met installeren kan helpen. Graag advies en/of ervaringen.

• 2 weeks later...
Guest Marco

Je kan natuurlijk gewoon een pre paid kaart kopen op zonbeetje iedere straathoek. Betaal je wel de pre paid tarieven die natuurlijk hoger zijn dan wanneer je een abonnement hebt in Frankrijk. Je moet ook een telefoon hebben die sim lock vrij is. Op bellen.com kan je bij bellen in het buitenland info vinden over United mobile en Transatel. Bij de eerste heb een een soort inbelnummer, bij de tweede krijg je gewoon een Frans nummer. Kan je ook gratis gesprekken ontvangen.

• 2 weeks later...
Guest gerard

een losse simkaart kopen is niet slim in frankrijk kost 25 euro met 20 belmin.is een week geldig koop hier een vodofone simkaart voor 10euro met 10 of 15 euro belmin.in frankrijk op het sfr netwerk starttarief 99 cent en bellen voor 25c.per min.

Guest fcllaan

Kan iemand mij vertellen of hetr slim is om met riing in zee te gaan, als je in frankrijk ben. we zijn daar 3 maanden en worden veel gebeld. riing zegt dat je gratis gebeld word. heeft iemend ervaring, graag dan uw snelle reactie want we vertrekken met pasen. hartelijk bedankt en een zonnige zomer. ferry

• 3 weeks later...
Guest stefan

Ik heb n riiing sim kaart. Je wordt waar je ook bent gewoon gratis gebeld. Alleen degene die jouw belt is verstandig als ie t doet via n vast nr. Met mobiel betalen ze t internationale tarief want t is n 00423 Tel nr uit Lichtenstein. Vanaf vast kost t bijna niks. Heb riiiing al n tijdje want ben internationaal chauffeur. Gr stefan

Super zo`n Riiing kaart. Alleen heten ze nu united mobile. Ik heb hem gekocht via www.mobielbellenbuitenland.nl zie ook op deze site. Super die dingen, zorg er inderdaad wel voor dat ze je zoveelmogelijk met vast bellen dan kost het de beller ook maar 13 eurocent. Succes

• 1 month later...
Guest marianne

heb net een riing card besteld maar ben heel benieuwd naar de roaming providers. Bij elk land komt als antwoord: naam niet bekend. Betekent dat dat se met iedereen een overeenkomst hebben? Of is het beperkt tot een aantal. En hoe kom je dan erachter via je wie je gratis gebeld kunt worden?
Alvast mijn dank voor het antwoord.

• 3 weeks later...
Guest Hanny

Heb 2 maanden een riiing kaart gebruikt,maar was voor veel bellers niet bereikbaar.Waarom????????.Ben nu op zoek naar een andere manier van goedkoper bellen.

• 2 weeks later...
Guest louis

Volgens de KPN site zijn de tarieven voor gebeld worden vanuit Frankrijk (Bouygues) met KPN20 0.49 (piek&dal) en niet 0.79 zoals bellen.com vermeldt.

Het voordeel netwerk in Frankrijk voor Telfordprepaidbellen is Bouygues Telecom en niet Orange, zoals deze site vermeldt. Voor Telfort-abonnementbellen in Frankrijk is het voordeelnetwerk wel weer Orange. Dit alles volgens de site en klantenservice van Telford.

Guest Yes!

Ik heb vorige week via deze site (vakantiebellen.com) een riing sim kaart besteld. Van de bestelling heb ik een nette bevestiging ontvangen met de mededeling dat de procedure verder door de provider zou worden afgehandeld. Helaas is het daarna stil gebleven (ook ná een email om informatie naar deze site).
De kaart is overigens wél vanuit voorraad leverbaar bij een andere winkel. Omdat ik er van uit ging dat de bestelprocedure via vakantiebellen.com waterdicht is, heb ik echter eerst even een paar dagen gewacht om een dubbele bestelling te voorkomen. Gelukkig, maar in dit verband helaas, is de vakantie nu zo dicht genaderd dat ik het niet meer red om de kaart tijdig thuis te hebben. Bellen met het thuisfront wordt nu dus een duur pretje.

Mijn advies:
bestel alleen na bevestiging dat de kaart tijdig en uit voorraad leverbaar is.

een fijne vakantie toegewenst!

• 3 weeks later...
Guest J. van der heide

Hallo,
ik bel zelf met Simyo maar de kosten daarvan kan ik hier niet terugvinden. Ik zie het wel als ik terug ben uit Parijs.

• 3 weeks later...
Guest Pim Bijl

Ik krijg wel een beetje hoofdpijn van al die "goedkope en nog goedkopere" aanbieders.
Door de bomen haast geen bos meer zien!!

Helemaal geen toegang in buitenland.
Vodafone had een blokkade buitenlandbellen op mijn prepaid gezet. Onbegrijpelijk. Vertrouwen in Vodafone is tot nul gedaald. Reactie klantenservice: had even moeten bellen om dit eraf te krijgen... Bellen!? Met KPN of Telfort zeker!
Baaluh!

Geen enkel probleem met SFR. Overal goed en duidelijk ontvangst. Tis alleen nog steeds mega duur, maar goed dat weet je van te voren. Moet je maar geen GSM meenemen. Dit kun je incalculeren bij de vakantiekosten.

Guest wim van kessel

bij uw tarieven voor bellen vanuit Frankrijk met een Telfort-abonnement wordt Orange als goedkoopste provider aangegeven en Bouygues Telecom als tweede goedkoopste provider. Op de Telfort-site is deze volgorde juist andersom aangegeven. Wie heeft er gelijk?

• 2 weeks later...

Voor een SMS-je geldt het tarief van 75 cent alleen bij berichten met minder dan 160 tekens. Bij meer tekens ben je dus tweemaal zoveel kwijt, ofwel 1,50 euro!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...