Jump to content
Sign in to follow this  
Guest casa

Frankrijk

Recommended Posts

Guest Nico Rovers

Juni 2006 op vakantie in Frankrijk (zuid Bretagne): In de hele streek geen netwerk beschikbaar. Dus niet bellen met Orange!!
Sept 2006 op vakantie in Belgie slechts 20 km onder Vaals. Geen netwerk beschikbaar. Ook niet in Aken (Wel in Gulpen ned).
Waar lukt het eigenlijk wel in het buitenland met Otange!!

Guest C.G. Scheepvaart

Betreft HI pre-paid via opwaardeerbon.
Kon beltegoed niet opvragen (X101#)via automatisch overschakeling op Bouygues Frankrijk. Kwam alleen melding op display "STOP". Na vele verzoeken vescheeen er plotseling andere kanaal (naam vergeten)op de display wat wel werkte? Werkt niet iedere Franse automatische ingestelde roamer?

Guest corrie

zomer 2007 konden we niet naar een ander land bellen vanuit frankrijk.ook niet sms-sen.wel mobielbellen en sms-sen binnen frankrijk. we hadden wel 2 opwaardeerkaarten bij ons van 20 euro, van ellende maar een franse telefoonkaart gekocht voor de telefooncel daar.

Guest BOB

Voor Sms-en vanuit frankrijk (AH Mobiel wordt Orange)wordt Euro 0,75! afgetikt.Met een "afgeleverd" rapport het dubbele!Dit is een (onverwachte) kostbare manier van communiseren!

Guest Carla

Dat te dure SMS`en vanuit Frankrijk overkwam ons ook bij Hi: bleek aan de lengte van het bericht te liggen! Typisch iets voor in de kleine lettertjes

Guest Wendel

Ik ga 3 weken naar frankrijk en wil elke dag een sms naar huis sturen. En 1x in de week bellen. Is vodafone Passport dan voordelig voor mij of niet?

Moet je vodafone Passport zelf stop zetten, of verloopt dat na bepaalde tijd?

Guest gerard

let op !!!!!!!!!!
deze prijzen zijn BRUTO ,daar komen nog de kosten bij van de provider uit het buitenland ,die ze in rekening brengen bij TELE2 ,b.v. , €, 0,35 + ± €, 0,15 = €, 0,47 per SMSje ,het kan per provider verschil inzitten ,dus LET OP

Guest Jan Heijnen

Tele2 zegt dat je via bouygtel in frankrijk 27cent per sms betaald maar in werkelijkheid betaal je 32cent per sms excl.btw. Makkelijk klanten trekken zo

Guest bert

waarschuwing voor dienenen die met SImyo in het buitenland willen bellen en gebeld worden. Simyo heeft voor de EU per land maar 1 roamingprovider (bron vakantiebellen.com). Hierdoor ben je slecht of soms helemaal niet bereikbaar indien die bewuste roamingprovider in dat land op die plaats een slechte dekking heeft. Op zeker is dat zo in BElgie (getest) en Frankrijk (getest).

Wil je toch goed bereikbaar zijn is het advies een 2e telefoon mee te nemen van een provider in nederland die meerdere roamingovereenkomsten heeft afgesloten met het land waar je heen gaat.

Guest Lidy

Weet iemand wat het goedkoopste is om mobiel te bellen vanuit bv. Frankrijk Spanje naar Zwitserland .

Guest JT

Weet iemand hoeveel en welke providers RABOMOBIEL gebruikt in Frankrijk? Staat niets van op hun site. (prepaidbellen en sms-en). Volgens deze site maar 1 (naam onbekend). Maar RABOMOBIEL maakt gebruik van KPN-netwerk en KPN heeft toch wel meer dan 1 provider in Frankrijk?
Of heeft dit laatste er niets mee te maken?
Bedankt voor info

Guest Erik

Volgens mij is het nog altijd het goedkoopste om een prepaid kaart te bestellen van SIM4TRAVEL...

Je hebt dan wel een engels nummer, maar je betaald dan 25p per minuut in Europa en het is gratis om te ontvangen in Europa, Nieuw Zeeland, Australie en nog een aantal landen.

Geen idee waarom dat niet kan met een nederlandse provider...

Guest joke

ik ga 1 week naar frankrijk in dat huis is geen internet neem mijn laptop mee wie heeft ervaring en wat kan ik het beste doen graag reactie via mijn email vanst dank gr joke

Guest hetty

met een prepaid telefoonkaart van Kertel kun je in Frankrijk heel goedkoop naar Nederland bellen. Weet iemand wat het kost als je hierbij gebruik maakt van je mobieltje (prepaid Lowcall)of hoe je hier achter kunt komen zonder het dure nummer van je helpdesk te bellen?

Guest JT

@hetty:
kies via code 22 de gewenste taal.
Of je via mobiel of vast toestel belt: het principe is hetzelfde en werkt alsvolgt:
toets 3003, daarna je persoonlijke code en daarna het gewenste nummer. Je krijgt voor aanvang van het overgaan te ho

Guest Do

ik ben benieuwd welke aanbieder het goedkoopst is voor bellen of sms naar een buitenlands nummer (Europees nummer) Ik zit nu bij Vodafone en het kost 29 ct per sms! Weet iemand dat?

Guest Peter

Als ik mijn rekeningen van T-Mobile bekijk blijkt dat ik minder betaal voor mobiel bellen dan hier staat opgegeven bv 11 minuten naar Frankrijk bellen kostte mij €, 4,28 en 30 sec kostte mij €, 0,20 cent. Verklaring hiervoor heb ik niet.

Guest Twan

Welke tarieven worden gehanteerd als je belt in het buitenland naar mobiele en vaste nummers in dat land?

Guest Jaap

Let op met KPN OpReis. Voor korte gesprekken is het voordeliger om het normale tarief te betalen. B.v. 2 minuten gebeld worden kost met OpReis €,1,00 en tegen normaal tarief €,0,36. Pas bij gesprekken langer dan 10 minuten is OpReis voordeliger, bij zelf bellen na 5 minuten.

Guest Ronald

Hey,
Ik heb een abonnement bij Hi ( Hi eindeloos online 20)
Maar ik kan via de hi site gewoon gratis smsjes naar het buitenland sturen.
(of het word later nog in rekening gebracht, maar dat denk ik niet).

Groetjes /images/wink.gif

Guest Mieke

Als ik van Frankrijk naar Bulgarije (en visversa) sms/app wat kost mij dat? Welke bundel kan ik het beste doen?
Groetje

Guest hilletje

de nieuwe bundel van Vodafone maant tot diciplinair belgedrag. Krijg je bv een sms je (gratis)in het buitenland en lees je die dan heb je "je telefoon gebruikt" en gaat de 2 euro per dag in. Idem voor een sms versturen ( 11 cent ofzo) . Doe je verder niks die dag dan zijn het hele dure acties. Beetje een instinker.

Guest w.seppenwoolde

graag wil ik wat helderheid wat betrefd bellen in het buitenland. informatie via tele2 zegt mij dat ik kan bellen via mijn prepaid.maar nu zie ik dat ik nog steeds een 1 voor de pincode moet zetten in het buitenland,betekend dit dat ik toch nog bel via een klein abonnement voor buitenland of moet ik mijn telefoon exra opwaarderen?
graag wat meer duidelijkheid hierover. hartelijke groet