Jump to content

UPC? DRAMAAA

Marcel

Recommended Posts

Ik wilde goedkoper en wilde van internet provider veranderen.
Tele2 zou in dit geval de opzegging regelen, wat ze ook gewoon hebben gedaan.
Ik heb voor de zekerheid nog even op de UPC website gekeken, en daar stond inderdaad dat het is opgezegd per 31-01-2013.

Een dag voor het einde van het contract was mijn email al afgesloten en dacht er vanaf te wezen.
Totdat ik ineens een brief van UPC op de mat zag liggen op 6 april(2 maanden later dus), waarvan ik dacht dat dit om mijn terug te ontvangen borg zou gaan.
Helaas bleek anders toen ik de envelop open maakte. Er zat netjes een rekening in van 101 euro met allerlei achterstallige kosten voor het niet betalen waarvan ik NIKS wist! dus i.p.v. geld terug te krijgen..moest ik geld betalen...en dan ben je er nog niet vanaf!!
Als je normaliter je rekening vergeet te betalen, dan wachten ze ook geen twee maanden mee voordat ze wat laten horen.
Ze weten dat je op het afgesloten email-adres niks meer kan ontvangen, maar een brief sturen daar wachten ze gewoon mee totdat de kosten flink zijn opgelopen...en dan informeren ze je ineens WEL per brief.
En als je ze vervolgens opbelt dan zeggen ze doodleuk...u had dat allemaal op de UPC website in uw account terug kunnen vinden.
Maar ja, wie kijkt er tenslotte nog in een account als je niet beter weet dat je bent overgestapt en alles is geregeld? en wie weet dat je er nog in kan als je denkt dat alles is afgesloten?..ik niet in ieder geval.

Er bleek nog een abonnement te bestaan van mijn kabel en een mediabox die allen in zijn geheel in het abonnement zaten...en die was toch opgezegd?!!
Ik ben hierover nooit geinformeerd of er iets van gehoord. Maar dat euvel schuiven ze weer af op een ander...je nieuwe provider had je daarover moeten inlichten, of je bent daar gewoon ZELF schuldig aan...aan UPC ligt het in ieder geval NIET.
Dan wachten ze gewoon twee maanden om je in te lichten als blijkt dat er geen betaling binnen komt..(DAT KAN DAN INEENS WEL PER POST)....maar ja..dan is de rekening eerst al FLINK opgelopen door het elke keer met 25 euro te verhogen per maand. Dit omdat je ten eerste niet eens wist dat je nog iets moest betalen, en dat je ook niet weet dat er nog diensten bestonden.
Je krijgt alleen bericht als je blijkbaar nog wel iets moet betalen...want dan weten ze ineens wel waar de typemachine staat.

Dit zijn gewoon van die smerige trucjes waar jij als klant de dupe van wordt.
Over NOG BESTAANDE diensten lichten ze je niet in, maar als blijkbaar nog diensten overeind zijn gehouden zonder dat je het weet...dan krijg je dat pas te horen met een passende acceptgirokaart.

En als je denkt na een telefoontje er vanaf te wezen vergis je je ook...want dan hanteren ze weer een opzegtermijn van een maand, en als je pech hebt dan wordt er doodleuk gezegt dat het een gewijzigde abonnement is, en die gaat gewoon weer in voor een periode van een jaar.
Het zijn gewoon een stelletje oplichters daar bij UPC.

Ik heb al 3 keer een abonnement gehad voor mijn internet bij dit bedrijf...en 3 keer heb ik ellende gehad bij het opzeggen. Als je denkt je borg terug te krijgen na opzegging, dan moet je daar EERST zelf achter aan...want uit zichzelf betalen ze helemaal niks terug!!!
Na mijn eerste opzegging had ik zelfs een "retour modem" formulier ontvangen van de UPC winkel, maar na herhaaldelijk e-mailen en faxen (omdat ik na inlevering van mijn modem naar het buitenland ben vertrokken), hebben ze mijn borg gewoon NOOIT terug betaald.

Ik ben stom geweest om nog 2 keer een abonnement te nemen bij UPC, maar geloof me..dit was zeer zeker de laatste keer dat ze mij een poot hebben uitgerukt.
Zodra je opzegt, kan je er al bijna vanuit gaan dat het je uiteindelijk geld gaat kosten als je meerdere diensten in één pakket hebt, en bijvoorbeeld je internet dienst laat opzeggen door een andere provider.
Want dan houdt UPC gewoon zonder dat je het weet de overige diensten in stand, en bericht je daarover pas als je een paar maanden verder bent.
Het enige waar UPC goed in blijkt te wezen is het schrijven van FACTUURTJES en mensen een poot uitrukken...de zogenaamde "MONEY MAKE" praktijken.
Bij twee keer op je muis te hebben geklikt heb je een abonnement afgesloten waar je meteen een jaar aan vast zit. maar om er vanaf te komen...daar hebben ze GEEN BUTTON voor uitgevonden..nee joh...dan moet je BELLEN..waar je de eerste 20 minuten aan de lijn wordt gehouden door een antwoordapparaat...(toets 1...toets 3...helaas..al onze medewerkers zijn in gesprek..en ogenblik geduld alstublieft)

Hetgeen waar ik NU nog voor moet betalen (de media box..is twee maanden geleden ook al geretourneerd...dus ik betaal nog steeds voor iets wat ik al niet eens meer heb...en eigenlijk nooit heb gehad omdat ik dat ding nooit werkend heb gekregen)

De abonnementen lijken goedkoop...maar je bent VERPLICHT om daar ook meteen een kabel aansluiting bij te nemen van € 18,50...plus je abonnementskosten...dat tikt lekker aan toch...

iedereen die een abonnement heeft bij UPC zou dit bedrijf moeten boycotten en zijn abonnementen moeten opzeggen en overstappen naar een ander...
Want buiten dat je later een poot wordt uitgerukt door dit bedrijf, betaal je je eigen groen en geel elke maand aan rekeningen!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...