Guest arend jan Posted August 28, 2005 Report Share Posted August 28, 2005 kan ik ook bellen van uit de verenigde staten met een prepaid kaart ? mijn gsm nr is06-21638442. groeten arend jan bouwman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eli josef Posted September 23, 2005 Report Share Posted September 23, 2005 Mijn toestel is geschikt voor USA - maar zogenaamd `net zo makkelijk PREPAID met VODAFONE bellen uit de USA`is gelogen.FOUT-0: De inlichtingen vooraf van vodafone helper zeggen: toets *100* en dan nummer alsof je in Nederland belt. FOUT-1: Er moet een # achter voordat je belt. FOUT-2: Na drie keer proberen is je etmaal-RANTSOEN op.FOUT-3: voor een sms naar Nederland moet je juist wel de landkode +31 intoetsen, en juist niet met # afsluiten. FOUT-4: het inlichtingennummer 1200 is wel bereikbaar, maar de keuzetoetsen werken niet. FOUT-5: bij info-aanvraag met email krijg je dooddoeners, en verwijzen ze je naar een nederlands 06 nummer voor verdere (non-)informatie. FOUT-6: T-mobile is de lokale USA-provider (tel.nr. 6100) en die helper doet tenminste z`n best, maar weet ook niets van *100* kodes en dergelijke. FOUT-7 Het is mij niet gelukt met een USA telefoonnummer verbinding te krijgen. Kortom, Vodafones reklame voor `net zo makkelijk prepaid uit het buitenland bellen` is bedrog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J.v.d.Kevie Posted September 23, 2005 Report Share Posted September 23, 2005 Vodafone stuurt hoge rekening,terwijl er gebeld is met phone card(incl.pinnummer).Vodafone beweert dat er gebeld is naar amerikaanse nummers,terwijl er contact was met nederland .Weet u misschien wat er mis is gegaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j.c.bloemendaal Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Hoezo, geen tarieven bekend? Vodafone heeft mij een abonnement en een mobieltje verkocht speciaal voor de USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest diana Posted October 23, 2005 Report Share Posted October 23, 2005 Het gaat hier toch om ervaringen met T-mobile, dat werkt in de USA uitstekend en T-mobile is dus de goedkoopste. (vodafone=prut, 1x geprobeerd in de USA, nergens bereik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest palm-treo650 Posted November 14, 2005 Report Share Posted November 14, 2005 Hebben jullie er ooit aan gedacht om lokaal een simkaartje te kopen al dan niet prepaid?Welke lokale provider het goedkoopst is vereist natuurlijk wel wat onderzoek.Maar als je even "googled" kom je al een heel eind!Vaak ben je met een lokaal kaartje goedkoper uit met bellen vanuit het buitenland, dan met een simkaart van een Nederlandse provider.Echter dient uw toestel wel "Sim-lock-vrij" te zijn, voordat men lokale simkaarten erin doet!m.v.g.PT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tellekamp Posted February 7, 2006 Report Share Posted February 7, 2006 wij hebben een pre-paid abonnement.Waren in september in de verenigde statenons lukte het niet te bellen naar nederland.sms werkte wel hoe kan dit?Hebben een nokia 6310i telefoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb Posted February 26, 2006 Report Share Posted February 26, 2006 In USA worden geen simkaarten verkocht. Het hele mobiele telfoon systeem is geheel verschillend dan NL. Dus de reactie eerder die suggereerde om lokaal een simkaartje te kopen is onzin.In de USA zijn mobiele telefoons zo gemaakt dat alleen de telecom provider kan bepalen wat het tel.nr van een toestel is en dat t alleen met abonnement of prepay van die provider gebruikt kan worden. Er zit dus geen simpel kaartje in die je kunt omwisselen, wordt dus ook niet verkocht.Fijn voor de telecom bedrijven, maar niet voor de klant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robert Posted February 27, 2006 Report Share Posted February 27, 2006 Ik heb ook/wel een simkaartje kunnen kopen in de USA, namelijk van Cingular Wirelessm dus et is geen onzin dat je in de USA een simkaarje kan kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michel Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 Wat mb beweert geldt enkel voor Virgin Mobile USA. Je kan dus wel prepaid sims kopen van T-Mobile en Cingular. Die simkaarten kosten echter op zich al behoorlijk wat geld en bellen naar Europa is ook niet bepaald goedkoop, dat weet ik uit ervaring.Ik heb hier behoorlijk wat research op gedaan, en ik kan met 99% zekerheid zeggen dat er momenteel niets voordeliger is dan met een Nederlandse simkaart van T-Mobile (zelfs prepaid) op het netwerk van T-Mobile USA bellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adri Posted June 12, 2006 Report Share Posted June 12, 2006 Goh, veel mensen met gebrek aan informatie: de meeste netwerken in de VS zijn inmiddels GSM en werken dus wel degelijk op basis van een SIM kaart. Er zijn ook verschillende pre-paid aanbieders. De beste condities voor pre-paid op basis van GSM biedt T-Mobile. Die biedt ook pre-paid pakketten aan in mass-retailers zoals Target en Wal*Mart. Voor zijn $40 koop je een pakket met Nokia telefoon, SIM kaart en $25 beltegoed. Let op dat GSM in de VS op andere frequenties loopt dan in de rest van de wereld. Als je dus geen "world phone" hebt, is het handig om een pakket MET telefoon te nemen. Als je PERSE zonder telefoon wilt, zul je naar een T-Mobile winkel moeten gaan, en zul je ook aanmeldkosten betalen. Je bent dan net zoveel kwijt als het pakket met telefoon. Die goedkoopste telefoons werken alleen in de VS. De duurdere pakketten (circa $100) worden met een Nokia 6101 geleverd, en dat is een mooie flip-phone world phone. Is dus ook heel goed in Nederland te gebruiken (of te verkopen!!). Is niet SIM-lock-vrij, maar dat is vrij eenvoudig te realiseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wineke Posted June 21, 2006 Report Share Posted June 21, 2006 Naar amerika? Triband mobiel met eigen kaart mee voor `t geval iemand je ECHT nodig heeft, en voor de rest gewoon 1 quarter en een budgetphone kaart mee, telefooncellen bij de vleet, ook in `the middle of nowhere`. Doe ik al jaren - ook voor `t mobieltje, punt 1 was er toen nog niet, we spreken over 1996.... - Je belt een inbelnummer, je code, nummer wat je bellen wilt, en je ziet de rekening achteraf thuis wel. Dit is dus gewoon collect bellen op de ouderwetse manier - voor degenen die nog uit het telegram-tijdperk zijn - voor rekening van je nummer thuis, maar dan wel tegen heel concurrerende tarieven. Idee, ik ben geen veelbeller, maar wil wel wekelijks contact met de thuisbasis en mijn eigen bedrijf. Ruim vijf weken USA en Canada, 1 x per 3 dagen bellen voor noodzaak en niet voor `de ***`, kosten thuis 21 USD, oftewel destijds 17 euro.Online Gmail (of welke andere webbased aanbieder je kiest), bij iedere bibliotheek kun je gratis internetten, vergeet vooral niet dat je met vakantie bent Overigens kun je ook in de meest obscure hotel-lobbys wel gratis -of tegen kleine vergoeding- gebruik maken van internet. Waarschuwing, in duurdere hotels betaal je vaak extra voor de toegang tot het gratis inbelnummer van 1684, kost 1-2 kwartjes meer. Ook in een telefooncel betaal je een vaste toeslag per BEGIN van een sessie (0,18 of zo)Wil je dus meerdere gesprekken voeren, dan niet OPHANGEN, maar KORT onderbreken (zie info 1684) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wineke Posted June 21, 2006 Report Share Posted June 21, 2006 sorry, destijds, zie hieronder, was augustus 2005, het **** was een vleselijke uitdrukking voor onbenullig kletsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerhardus Posted June 24, 2006 Report Share Posted June 24, 2006 In de periode van 1 t/m 21 juni 2006 hebben we een rondreis gemaakt door het zuidwesten van de Verenigde Staten + Hawai. We hadden speciaal voor dat doel een (goedkoop) pre-paid mobieltje met tri-band (Nokia 3120) bij T-mobile gekocht. In de bezochte plaatsen (o.a. Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Flagstaff, Hono***u) konden we alleen in Flagstaff en Hono***u gebruik maken van het T-mobile-USA netwerk voor het versturen van SMS-berichten. We konden niet bellen, maar wel gebeld worden.Wel is het op nagenoeg alle plaatsen mogelijk om via openbare telefooncellen en met gebruik van prepaid telefoonkaarten naar vaste telefoonnummers in Nederland te bellen tegen niet te hoge kosten. Bellen naar mobiele nummers in Nederland is uiteraard duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 25, 2006 Report Share Posted June 25, 2006 Op een duitse site www.wigro-productions.net/sim.html en www.wigro-productions.net/usa.html vond ik hierover uitgebreide informatie. Met een internationale SIM kaart ben je in een keer van een hoop problemen af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest #22 Posted July 15, 2006 Report Share Posted July 15, 2006 Hallo!ga naar NY en heb NOKIA met triband!? kan iemand mij vertellen OF ik daarvandaan kan bellen? wat t ong. kost? en hoeveel n smsje kost???sturen en ontvangen?????ik zag dat via vodafoon en met abbonement er niets bekend is over bellen in USA!?wie weet er meer!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bauke Posted December 16, 2006 Report Share Posted December 16, 2006 ik ga bijna elk jaar naar de usa ik neem mijn nokia 6021mee met hi prepay ik kan bijna overal bellen maar in sommige staten of streken heb je weinig berijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest D.J. van Wijnen Posted October 2, 2007 Report Share Posted October 2, 2007 Bellen en gebeld worden in de USANokia 3020 - simmlockfree (in Nederland €,95)(Walmart had hem in de aanbieding voor $14,59!!!!!!!!!!!!)In de USA of:a) T-mobile simmkaart plus prepaid ($10 want na 90 dagen vervalt je beltegoed als je niet belt) AT&T simmkaart plus prepaid (zie verder bij a)Nokia 3021 is triband maar heeft niet dezelfde freq als AT&T gebruiktVoorkeur dus voor T-mobile //in geval van nood/dekkingsgraad maakt T-Mobile soms gebruik van het AT&T net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jokekindt Posted May 17, 2008 Report Share Posted May 17, 2008 Kan iemand mij vertellen of ik in Nederland beltegoed kan kopen voor iemand in de USA die belt (prepaid) met T-mobile en dat ik dan bijv. het codenummer sms? Ik hoor graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bogaert Posted August 25, 2008 Report Share Posted August 25, 2008 klopt het dat men sowieso een tri-band gsm nodig heeft om een sms of telefoontje te doen vanuit de vs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dubrock Posted September 10, 2008 Report Share Posted September 10, 2008 in Europa maken we gebruik van de 900 en 1800 MHz frequenties voor mobiele telefonie. In de VS zijn dat 850 en 1900 MHz. Je hebt dus een Europese tri- of quadband telefoon nodig of een Amerikaanse telefoon, die overigens voor 25 Dollar te koop zijn. Ik heb een Nokia 2610 en een 1600 gekocht in Amerika van T-Mobile. (T-Mobile USA maakt overigens alleen gebruik van de 1900 MHz requentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WB Posted September 30, 2008 Report Share Posted September 30, 2008 Ik heb een Nokia 6610i en een abon. van Telfort, weet iemand of ik hiermee in Amerika kan bellen?Ik heb het geprobeerd met mijn andere telefoon, nokia 1650, en dat lukte niet een paar weken geleden!Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nooit geen vodafoon meer Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Terug uit Amerika was de vodafoonrekening 700 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Joep Posted August 18, 2010 Report Share Posted August 18, 2010 Prima gebeld in de Verenigde Staten met Aldi-Talk (Medionmobile) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arianh Posted August 24, 2010 Report Share Posted August 24, 2010 kan iemand mij vertellen of passport nog steeds geldig is in de verenigde staten? ik vertrek 3 september en heb dringend advies nodig hoe ik kan bellen zonder een amerikaanse telefoon te moeten kopen thx in advance voor de informatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.