Jump to content

China

Guest Floris

Recommended Posts

Ik ben afgelopen juli in China geweest. Ik ben aangekomen in Shanghai en ben naar het zuiden gereisd, uiteindelijk naar Kunming. Ik ben er een maand geweest en heb regelmatig mijn mobiel aangezet (Orange Free 40) en NOOIT bereik gehad. Heel frustrerend.

• 2 weeks later...

ben een maand in china geweest met een riiing kaart echt super best nog wat gebeld en was 40 eetjes kwijt.
hoe ze het doen weet ik niet maar wel top...

• 4 months later...

Ben in Oktober/November in China geweest in Shanghai, Beijing en Xian inclusief de verre omgeving van deze steden. Heb in 1 telefoon een Chinese Simkaart gekocht en in de andere een Vodafonekaart. Ontvangst overal uitstekend.

• 1 month later...

Wij zijn net terug uit Beijing en ik moet zeggen dat wij daargeen enkel probleem hebben gehad met de ontvangst. We konden prima bellen en sms-en.

• 4 months later...
Guest Jeanet de Groot

Wij hebben drie weken door China gereisd.Via Hong-Kong naar de grens met Tibet,daarna via verschillende steden terug naaar Beijing. In Hong-Kong nog wel bereik, maar in de rest van China helemaal geen bereik meer. Ons vaste abonnement is van Orange. Ik had speciaal een nieuwe telefoon aangeschaft een Nokia 6230i, maar dat heeft niets geholpen.Terwijl andere reisgenoten wel bereik hadden.Maar geen orange abonnement.Balen was he!!!!!

• 2 months later...
Guest Willems

Ik trek al een aantal maanden door China door de kleinste dorpjes e.d. en overal prima bereik met united mobile niet met T-mobile helaas...

• 1 month later...

Ik ben in september in Shanghai, Wenzhou en Wuhan geweest. Een Chinese Simkaart in mijn mob.tel geplaatst, goed bereik.Ik laat me via een telediscountnummer vanuit Nederland bellen. Scheelt veel kosten.

Guest rob groeneweg

voor alle china gangers:
1) orange heeft geen roaming overeenkomst
met chinese telecom operators. dus ook
nooit bereik.
2) als je met united mobile bereik heb, moet
je dit in principe ook met T-Mobile
hebben. Maken beide gebruik van netwerk
van China Unicom
3) koop een lokale prepaid sim van China
Mobile of China Inicom.
Bij aankomst op de internationale lucht
havens (zeker in Beijing) al direkt als
je het vliegtuig uitkomt te koop van
stands van China Mobile.
Bereik perfect, goodkoop lokaal bellen
en gebeld worden.
4) Kijk eens op www.china-mobile-phones.com
Verkopen sim cards van China Mobile en
China Unicom. Gratis bezorging in China
in ca. 2 dagen. Je kan ook online
opwaarderen via hen. Stel ze een vraag en
je hebt vakk al binnen een paar uur
antwoord.

• 5 weeks later...

Hallo, ik heb gevonden dat je via een bepaald nummer vanuit NL voor 1 cent naar een mobiel nr. in China kunt bellen. Wat ik me afvraag is of dan er dan puur en alleen kosten zijn voor de Nederlander die belt en niet voor degene die de Chinese simkaart heeft? Wie kan mij helpen?

• 2 weeks later...

Orange Abo`s kunnen in China bellen met behulp van China Unicom. De prepaid-bellers niet. De kosten gaan dan af van de belbundel. Dit netwerk heeft niet overal in China een even goede dekking. Een lokale simkaart aanschaffen is veel goedkoper!

• 3 weeks later...
Guest rob groeneweg

bericht aan olaf:

alle chinese mobiele nummers moeten betalen voor het ontvangen van gesprekken. ca. euro 0,06 per minuut. het maakt niet uit of je vanuit het buitenland op je chinese sim wordt gebeld of dat een chinees met chinese sim een andere chinees belt met chinese sim. altijd betalen voor ontvangst. er is ergens 1 uitzondering met een speciale simkaart voor shanghai via internet te koop.
maar in principe altijd voor inkomende gesprekken betalen. is echter veel voordeliger dan gebeld worden op je NL sim.

• 4 weeks later...
Guest tweaktubbie

heb je voor china nou een dualband, tri of zelfs quadband toestel nodig? kan daar nergens iets zinnigs over vinden...

• 2 months later...
  • 1 month later...
Guest rob groeneweg

china mobile en china unicom werken overal op de 900 band. dus een dualband toestel is genoeg. in een toestel met simlock kun je uiteraard ook geen chinese sim stoppen. toestel moet dan altijd simlockvrij zijn.

• 1 year later...
Guest Marja

Welke stappen moet ik nemen om vanuit china
via prepaid kpn .
Een sms versturen?
kun je dit stap voor stap uitleggen?

• 2 years later...
Guest M.Pol

Ik wil mijn dochter bellen vanuit Nederland naar Peking,mijn dochter heeft een mobiel telefoon,wat moet ik doen.?

• 8 months later...
Guest Marcel

Ik ga voor 10 dagen naar China, en ik zou graag een (Nederlandse) prepaid kaart mee nemen, Waar vindt ik nu het goedkoopste alternatief?

• 10 months later...
Guest José

Hallo Marcel,
Wij gaan in het voorjaar naar China. Wat is jouw ervaring het afgelopen jaar geweest? Hoe kan je het best bellen vanuit China naar Ned. en terug op je mobiel?
Bedankt alvast voor je antwoord.

Vr gr José

• 5 months later...
Guest Mieke potters

Ik vertrek begin september naar china en wil graag kunnen sms-en iedere dag. Welke aanbieder kan ik het beste nemen?

• 1 year later...

Ik ga in November naar China en wil natuurlijk hoge kosten voorkomen.

Nu schijn je via holidayphone een simkaart te kunnen kopen voor bellen en data in China.

Mijn collega in Duitsland besteld deze en dan kan hij een extra service bestellen dat als klanten je bellen op je normale mobiele telefoon dat deze gesprekken worden doorgestuurd naar het chinese nummer.

Als je via holidayphone aangeeft dat je naar China reist en een Nederlands mobiel nummer hebt dan bieden ze deze service niet aan.

Weet iemand of dit systeem ergens te koop is voor een Nederlands mobiel nummer?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...