Ineke Posted July 5, 2013 Report Share Posted July 5, 2013 Mijn moeder van 79 is sinds 2-7-`13 ongewenst lid geworden van Pretium telecom, zij hoort slecht en dacht dat zij met KPN van doen had.Vanmorgen gebeld met dit bedrijf om te proberen dit abonnement ongedaan te maken. Dit is niet gelukt. Op 15-6-`13 is mijn moeder gebeld door dit bedrijf, op 2-7 ontving zij een brief dat op 22-7-`13 het abonnement ingaat, voor een jaar.De enige mogelijkheid die zij bieden is de coulanceregeling, ik moet dan zwart op wit zetten dat mijn moeder feitelijk handelingsonbekwaam is.Mijn moeder heeft veel gezondheidsklachten zij is echter verre van dement of anderszins psychisch niet in orde.Ook moet ik een kopie van haar legitimatiebewijs meesturen. Hier ben ik nogal huiverig voor, god weet wat ze hiermee uitspoken. Ik vind dit zó pijnlijk voor mijn moeder. Heeft iemand tips hoe mijn moeder van dit abonnement af kan komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerard Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Heel eenvoudig,Binnen 8 dagen na ontvangt van de brief aangetekend opzeggen.Gaat Pretium over klagen dat het zogenaamd te laat is, maar dat is de wettelijke regel.Ook bij mijn moeder hebben ze dit geflikt. Zie de voorbeelden her en der op internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerard Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Aanvullend, Ook bij mijn moeder kwam de welkomstbrief meer dan een week na het telefonisch contact. Dat is hun truc. Dan denk je dat je te voor het opzeggen te laat bent, maar de termijn start pas na ontvangst van de brief. En de ontvangstdatum kan Pretium niet aantonen.Voor de juiste formuleringen in de brief zie de voorbeelden op internet, want het zijn, laat ik het netjes zeggen, slimme zakenlieden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted September 30, 2013 Report Share Posted September 30, 2013 Advies: Schrijf je klacht over Pretium op klacht.nl, dan neemt pretium contact met je op en kan je je verhaal doen. Binnen een dag bellen ze je op. Succes! Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henny Posted October 9, 2013 Report Share Posted October 9, 2013 Mijn moeder kreeg vanochtend een brief van de KPN waarin stond dat zij haar abonnement bij hen had opgezegd en dat het nu over ging naar een andere provider, ze snapte er niets van, ze is 89 maar niet dement. Kpn gebeld, zij gaven aan dat ze nu bij Pretium een contract heeft.! De mevrouw van de KPN was erg behulpzaam, ik kreeg raad over hoe nu te handelen en kreeg ook de raad om eens op internet te kijken wat er werd gezegd over Pretium, vervolgens kreeg ik het telefoonnummer van Pretium. Die gebeld, volgens die mevrouw is mijn moeder op 30 augustus gebeld en is er op 2 september een brief naar mijn moeder gegaan en daarna nog 2 brieven. Maar er is geen post gekomen. Wat een gedoe, het kost me veel te veel tijd om dat weer recht te zetten. Woest word ik van dit soort praktijken.En ja er rest me niets anders dan gebruik te maken van de coulance regeling, coulance ook nog hoe verzinnen ze het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest f. Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Ratten zijn het. Zorg dat je alles maar dan ook alles aangetekend verstuurd. De meisjes aan de telefoon zijn hondsbrutaal, verre van klantvriendelijk. Zij hebben veel van je nodig, zelfs doktersverklaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Melody - Pretium Webcare Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Beste meneer/mevrouw, beste f., We betreuren dat dit gevoel bij u leeft. Het voordeel van brieven aangetekend versturen, is dat je bewijs van bevestiging hebt, maar dit is niet nodig. Wat betreft de telefonische contactervaring willen we u vragen hierover contact op te nemen zodat we de kwaliteit van onze klantenservice kunnen verbeteren. Tenslotte klopt het dat als men gebruik wilt maken van de coulance regeling, dit schiftelijk verstrekt moet worden. Als u ons volgt op Twitter (@PretiumWebcare) en in een DM uw gegevens stuurt, dan helpen we u graag door te kijken of u in aanmerking komt voor coulance. Met vriendelijke groet, Melody - Pretium Webcare team Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peter Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 ik heb precies zo`n verhaal met mijn eigen moeder van 86 ook niet dement, maar was er van overtuigd dat ze iemand van de KPN aan de telefoon had, dus ook nu tegen wil en dank lid geworden bij Pretium. Ik heb geen energie om een hele procedure op te starten, Dus dan maar een jaar lid blijven met enorme tegenzin want het zijn gewoon laaielichters om zo met oude mensen om te gaan.Alleen is weer de vraag hoe kom je weer bij de kpn en zijn er dan weer extra kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pretium Webcare Posted November 11, 2013 Report Share Posted November 11, 2013 Beste Peter, zou u contact met ons willen opnemen, bijvoorbeeld via Twitter (@PretiumWebcare) of e-mail (pretium.webcare@pretium.nl) zodat we u kunnen helpen en een oplossing kunnen vinden? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Melody - Pretium Webcare team Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maria B Posted November 29, 2013 Report Share Posted November 29, 2013 OngelofelijkMijn ouders van in de 80, hun vriendin 85 gewoon het contract opzeggen bij KPN Brutale colportage noem ik zoiets Vandaag gebeld en ze zouden ze alles terug draaien Ben benieuwd, wordt vervolgd. Te erg voor woorden dit, net doen alsof ze van KPN zijn en een contract aansmeren. Telefonische toezegging is contract afnemen, huh???Zeer brutaal bedrijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pretium Webcare Posted December 2, 2013 Report Share Posted December 2, 2013 Beste Maria, Pretium werkt volgens de Code Telemarketing. Op deze manier bieden we mensen besparingen in hun belkosten aan. Wanneer iemand dit niet wilt, is men natuurlijk vrij om nee te zeggen, of later alsnog te annuleren. Mocht u verder nog vragen of problemen hebben, dan staan we u graag te woord via Twitter, @PretiumWebcare. We werken dan graag aan een oplossing. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium Link to comment Share on other sites More sharing options...
eijckenbos Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Helaas ook mijn vader (81 jaar) is ondanks duidelijk te hebben gezegd dat hij bij kpn wil blijven de dupe van Prentium.Toen hij de brief(16-01-2014) open maakte waarin stond dat het kpn abonnement voor vastbellen per 4-02-2014 wordt overgeneomen, werd hij boos, en moest dit onmiddelijk worden teruggedraaid.hij wist nog dat hij in de vroege ochtend gebed werd, en toen duidelijk gezegd had dat hij geen ander abonnement dan bij kpn wilde.Ga ervan uit dat pretium dit misverstand snel oplost, zodat er niets veranderdheb ook een mail naar prentium gestuud, verwacht hier snel reactie op.weet iemand nog andere of extra mogelijkheden om dit terug te draaien, en in de toekomst te voorkomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pretium Webcare Posted January 17, 2014 Report Share Posted January 17, 2014 Beste heer/mevrouw Eijckenbos, Wat vervelend dat hier verwarring over is ontstaan. Pretium hanteert bij het afsluiten van nieuwe abonnementen altijd een opt-out periode. Als uw vader toch geen gebruik wil maken van het abonnement, kan hij dit binnen een week annuleren. Wij hebben gezien dat u ook reeds per mail contact met ons heeft opgenomen. We vertrouwen er dan ook op dat alles goed afgehandeld zal worden. Met vriendelijke groet,Webcare team Pretium Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.