Jump to content

SMS codes spam in buitenland

Guest Paul
 Share

Recommended Posts

Mijn dochters hebben een Hollandse Nieuwe abonnement

Nu hebben zij op vakantie in Italie, Kroatie en u in Schotland last van megaveel SMS berichten, soms 80 op een dag, in blokken, dan 10 in een paar minuten en daarna weer een paar uur later. per bericht inhoud:
01620
01578
01620
01875

Wie weet hiervoor een oplossing?
Is dus alleen in het buitenland Plaatsen

PAul

• 1 month later...

Ik heb een HTC Desire S met KPN abbonement en ik heb hetzelfde probleem.
heb het een jaar geleden in Portugal gehad, en dat stopte pas toen ik weer thuis was.
Nu is het weer terug in Engeland.
mijn smsjes hebben de getallen 01928 0151 01925 01244

iemand enig idee hoe dit tegen te gaan?

Mijn vrouw heeft ook Hollandse Nieuwe en in Maleisie exact het zelfde probleem. Loop je door een straat dan heb je aan het eind van die straat weer 5 extra berichten van winkels uit die straat / buurt.

Het heeft geen zin om GPS uit te zetten, want dan blijft het doorgaan. Het is de toren die dat oppakt.

Ik vermoed dat Hollandse Nieuwe gewoon zaken doet in het buitenland met hele goedkope partijen die goedkope abo`s leveren met als voorwaarde dat je veel reclame krijgt. Helaas is het in het buitenland niet verboden, dus we zullen daarmee moeten leven of Hollandse Nieuwe aanspreken over dit fenomeen. Doen ze er wat aan dan zal dat betekenen dat de aboprijs omhooggaat voor buitelands bellen/sms-en denk ik.