Jump to content

Vodafone onbetrouwbaar

Rogedijo

Recommended Posts

Abonnement liep af per 1-7-2013. Daarvoor ben ik gebeld of ik wilde verlengen. Nee, ik wil niet verlengen. Abonnement moet stoppen per de einddatum 30-6-2013.Tot mijn verbazing en vooral ergernis kom ik vandaag tot de ontdekking dat Vodafone vrolijk het maandbedrag van 40 euro blijft innen. Telefonisch contact levert op dat ik het aan Klantenservice door had moeten geven. Dat zou ook gezegd zijn tijdens het verkoopgesprek voor einddatum. Nou, mooi niet. Hieruit blijkt maar weer hoe onbetrouwbaar Vodafone is. Als ik storneer sturen ze incassobureau op mij af. Vandaag ook klacht ingediend. Als ze het niet netjes afhandelen zeg ik alles op, ook de contracten van mijn kids. Dan voor ons nooit meer vodafone.Volgens onbeleefde vodafonemedewerker loopt contract nu pas per 17-8-2013 af. Ik zou nu pas opgezegd hebben. Ongelooflijk.

Na de zoveelste tegenslag in het hoofdstuk �Vodafone� in de laatste paar weken van mijn leven, ben ik er nu echt he-le-maal klaar mee! Ik roep iedereen die problemen of gezeik heeft (gehad) met Vodafone op om een stand in de te nemen en geen klant meer te worden van Vodafone. Nooit meer!
Zoals vele van jullie begrijpen is het verhaal over waar het mis ging veel te lang om hier te posten en zal ik waarschijnlijk niet in staat zijn de taal net genoeg te houden, maar ik ga er deze zomer alles aan doen het Nederland zo duidelijk mogelijk te maken dat niemand hier klant meer moet worden!

Guest Michel

Ik snap sommige mensen niet op dit forum, het zijn alleen maar personen met klachten die de boventoon voeren, en een handje vol positieve berichtjes.
Zo ook nu weer met Vodafone, waar twee personen van de 5,3 miljoen klanten die Vodafone heeft negatief moeten zijn op dit Forum.
Vaak ligt het niet aan de klantenserice, maar aan het feit dat veel mensen niet goed of helemaal niet de algemene voorwaarden na lezen.
Zo ook bij "Rogedijo", je weet dat de maand opzegtermijn pas ingaat op het moment dat je ook daadwerkelijk opzegt, want je gebonden contract verliep op 1-7-2013 j.l. maar gaat daarna gewoon door, maar dan wel met het voordeel dat je na 1 maand opzegtermijn ervan af bent.
Dus als je inderdaad op 16 juli 2013 hebt opgezegt, verloopt je contract dus op 17-8-2013 (1 maand opzegtermijn), zo simpel is het gewoon.
Vodafone heeft hierin dus niets fout gedaan, en mag dus nog een maand incaseren van je rekening.
Dus dat je nu op dit forum je kwaadheid wil uiten, slaat dus nergens op en is in dit geval ook onterecht!!
Ditzelfde geldt ook voor "ADV15" die niet eens aangeeft wat er fout is gegaan en waarom hij nu een berichtje op dit forum plaatst.
Vodafone is een goede provider, beter dan al die kleinere providers zoals Simpel, Hollandsnieuwe, Ben, Tele 2 of Youfone.
Ik ben al een tijdje een zeer tevreden klant bij Vodafone, en ben altijd zeer goed geholpen door de medewerkers van de klantenservice, of doormiddel van een live chat via "my Vodafone".
Lees eerst de algemene voorwaarden of kijk op de website van Vodafone (voor je antwoord) voordat je "uit kwaadheid" een berichtje gaat plaatsen op dit forum, want dat telt voor de meeste op dit forum.
Ik ken veel mensen met een vodafone abonnement of prepaid, en allen zijn zeer tevreden over Vodafone!!
En daarnaast bepaald iedereen voor zich, voor welke provider men kiest!!
Vodafone is een goede en betrouwbare provider.

Ik snap dat er genoeg klanten tevreden zijn. Ik ken er zelf ook een aantal. Voor die mensen ben ik heel blij, maar wat ik heb meegemaakt gaat echt nergens over. Het is zoals ik al aangaf een veel te lang verhaal dat ik op een Facebook pagina in het kort het beschreven, maar niet hier opnieuw ga posten.
Het is grappig om te zien hoe mensen het op gaan nemen voor een multinational die hun al jaren goed heeft voorzien in al hun behoeften. Waarom zou je? Waarom voelen mensen zich geroepen om in de verdeging te schieten en met allerlei aannames te gaan strooien, om zodoende nog meer frustratie op te wekken? Ik snap dat men snel klaagt en dat daarom niet iedere klacht als even terecht of gegrond hoeft te worden gezien, maar het is verbazingwekkend hoeveel mensen de andere kant op overdreven positief doen alsof het bijzonder is dat een bedrijf je met zo`n relatief eenvoudige dienst goed voorziet. Ik verwacht dat ik bij de klantenservice, op de afdeling Rekeningen/Betalingen terecht kan met vragen hierover en niet blind wordt doorverbonden naar de Sales afdeling... Ik verwacht dat ik na 4 keer uit te hebben gelegd wat de situatie is, dit niet nog een vijfde keer hoef te doen... Ik verwacht dat ik na een fout van Vodafone, simpelweg een kleine excuses krijg te horen in plaats van iemand die mij de les gaat lezen... Dit zijn geen gekke verwachtingen van een service lijn, maar het zijn slechts minimale voorbeelden van wat ik allemaal ben tegen gekomen in de ongeveer 30 telefoon gesprekken die ik heb gevoerd met diverse afdelingen.
De maat is vol, ik probeer wat te ondernemen. Ik probeer te laten zien aan Vodafone dat het een slechte zaak is, dat zij na ontzettend veel gedoe een klant heel simpel hadden kunnen behouden door hun personeel netjes op te leiden en HOGE eisen te stellen aan dit personeel. Ik probeer te laten zien dat het een slechte zaak is dat Vodafone lak heeft gehad aan mijn vertrek, en dat ik er nu alles aan ga doen om mensen te overtuigen GEEN klant bij ze te worden. Al heb ik 1 iemand zo ver gekregen, ben ik al blij, maar ga aub. niet aankomen met het argument dat mijn klacht onterecht is of wat dan ook, want je weet niet wat er heeft plaatsgevonden. Je kunt ook nog eens lezen waarom dat zo is...

Guest Michel

Ik snap dat er genoeg klanten tevreden zijn. Ik ken er zelf ook een aantal. Voor die mensen ben ik heel blij, maar wat ik heb meegemaakt gaat echt nergens over. Het is zoals ik al aangaf een veel te lang verhaal dat ik op een Facebook pagina in het kort het beschreven, maar niet hier opnieuw ga posten.
Het is grappig om te zien hoe mensen het op gaan nemen voor een multinational die hun al jaren goed heeft voorzien in al hun behoeften. Waarom zou je? Waarom voelen mensen zich geroepen om in de verdeging te schieten en met allerlei aannames te gaan strooien, om zodoende nog meer frustratie op te wekken? Ik snap dat men snel klaagt en dat daarom niet iedere klacht als even terecht of gegrond hoeft te worden gezien, maar het is verbazingwekkend hoeveel mensen de andere kant op overdreven positief doen alsof het bijzonder is dat een bedrijf je met zo`n relatief eenvoudige dienst goed voorziet. Ik verwacht dat ik bij de klantenservice, op de afdeling Rekeningen/Betalingen terecht kan met vragen hierover en niet blind wordt doorverbonden naar de Sales afdeling... Ik verwacht dat ik na 4 keer uit te hebben gelegd wat de situatie is, dit niet nog een vijfde keer hoef te doen... Ik verwacht dat ik na een fout van Vodafone, simpelweg een kleine excuses krijg te horen in plaats van iemand die mij de les gaat lezen... Dit zijn geen gekke verwachtingen van een service lijn, maar het zijn slechts minimale voorbeelden van wat ik allemaal ben tegen gekomen in de ongeveer 30 telefoon gesprekken die ik heb gevoerd met diverse afdelingen.
De maat is vol, ik probeer wat te ondernemen. Ik probeer te laten zien aan Vodafone dat het een slechte zaak is, dat zij na ontzettend veel gedoe een klant heel simpel hadden kunnen behouden door hun personeel netjes op te leiden en HOGE eisen te stellen aan dit personeel. Ik probeer te laten zien dat het een slechte zaak is dat Vodafone lak heeft gehad aan mijn vertrek, en dat ik er nu alles aan ga doen om mensen te overtuigen GEEN klant bij ze te worden. Al heb ik 1 iemand zo ver gekregen, ben ik al blij, maar ga aub. niet aankomen met het argument dat mijn klacht onterecht is of wat dan ook, want je weet niet wat er heeft plaatsgevonden. Je kunt ook nog eens lezen waarom dat zo is...

Beste ADV15,

Ik ga het niet opnemen voor Vodafone als bedrijf, maar puur uit eigen ervaringen en de ervaringen van andere Vodafone bellers binnen mijn vriendenkring.
Toch ben ik blij met jouw mening en hoe jij er zelf over denkt, waardoor je een goede discussie terweeg kunt brengen, over hoe men denkt over Vodafone.
En inderdaad moet het niet nodig zijn, om 4 a 5 keer je verhaal te moeten doen, gezien dat bij 1 a 2 keer vertellen wel duidelijk moet zijn, ook omdat ze bij Vodafone een log bij houden van elk telefoongesprek.
Waardoor ik jouw frustratie en irritatie zeker begrijp, en een excuses vanuit Vodafone ook op zijn plaats is.
Gelukkig ken ik (maar ook andere) alleen maar goede service vanuit Vodafone, zowel via de telefonische klantenservice als via een live chat.
Al zou ik zelf nooit uit kwaadheid een bericht gaan plaatsen op een forum, aangezien je daar vaak niet zoveel mee op schiet, want om nu te gaan proberen om bekenden te gaan weerhouden om bij Vodafone een abonnement of prepaid te gaan nemen lijkt mij niet de juiste weg, want ook jouw vrienden en familie bepalen zelf wel of ze wel of niet bij Vodafone gaan.
Toch geef ik je een goede tip: ga met je zaak naar het Juridisch Loket bij jouw in de buurt, want die kunnen jouw daar op een goede manier bij helpen en een plan van aanpak geven.
Daar heb je veel meer aan, dan te lopen klachen op het forum van bellen.com

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...