Jump to content

simyo ONBETROUWBAAR (OPLICHTING??)

robido
 Share

Recommended Posts

Simyo maakt er een puinhoop van. Liegen en bedriegen. En onbereikbaar.Als je een databundel koopt op Simyo krijg je na wat gedoe verbinding, maar dan begint het:1. de verbruikte data wordt niet actueel weergegeven op de site. En kan ook niet opgevraagd worden.2. je krijgt geen sms (zoals bij vele anderen wel) als je limiet bijna bereikt is3. het veel te laat weergegeven van data-verbruik en het gebruik is veel hoger dan bekende apps en bijvoorbeeld android weergeeft.Ok, stel je wilt een vraag hierover stellen, daarvoor heeft simyo het volgende bedacht:1. onbereikbaar per telefoon. ze hebben telefonisch contact uitgeschakeld (schaam je KPN dochter!!)2. geen email (het moet niet gekker worden)3. Een niet werkend forum. Als je een topic wilt aanmaken, gebeurt er helemaal niets.Kortom Simyo (van KPN) Liegt, bedriegt en maken geld met aan oplichting grenzende methoden.KORTOM SIMYO IS SLECHT en ONBETROUWBAAR!!!!Wellicht kan men de moeite nemen contact op te nemen met deze bedrogen klant.Zo niet, dan ga ik hier en elders nog wat meer onthullen omtrent deze praktijken.

Nu ik het nog een keer lees...wil ik vooralsnog de harde termen afzwakken. Dus zaken als liegen en bedriegen en de vraag `oplichting?` neem ik terug!! Dat gaat te ver. Maar dat simyo volstrekt onbereikbaar is irriteert mij mateloos!!!!

Inmiddels een klacht ingediend bij de ACM!
Simyo is een zogenaamde prijsvechter provider. Maar naar mijn mening zijn een aantal werkwijzen van deze provider niet toegestaan of op z’n minst dubieus.Het gaat met name om databundels.Ten eerste biedt Simyo databundels aan met op de website op de persoonlijke pagina de gebruikte mb’s. Echter wordt die data met soms meer dan 8 uur verschil weergegeven. De klant kan echt niet achterhalen hoeveel mb’s er achteraf zullen worden berekend. Simyo belooft een sms te verzenden op het moment dat de data limiet bijna bereikt is. Maar dat wordt ook met een aanzienlijke vertraging gedaan en soms helemaal niet. Ik heb het ernstige vermoeden dat er sprake is van misleiding. Overigens zit er een behoorlijk groot verschil in wat apps en bijv. android weergeeft en wat de website uiteindelijk weergeeft (na uren). Er zijn heel veel klachten over deze werkwijze. Klanten zijn de dupe met soms honderden euro’s aan betaling voor gebruikte mb’s buiten de bundel. Mijn vragen: moet symio op de website niet eerlijk vermelden dat de verbruikte data niet real time is en met een aanzienlijke vertraging wordt weergegeven mag simyo beloven dat er een sms verzonden zal worden als de limiet daadwerkelijk bereikt is, en dat niet of veel te laat doet mag symio misbruik maken van het fenomeen dat de mb’s doorlopen als de limiet bereikt is. Ook al loopt het gebruik zeer hoog op kunt u symio vragen om een uitleg omtrent hun policy. En vragen waarom ze niet de info real mtime vermelden en verzendenEen andere klacht is het gebruik van astroturfing. Symio is niet meer telefonisch bereikbaar. Ze gebruiken onder andere een forum om antwoorden op vragen te geven en klachten te behandelen. Maar, daar wordt overduidelijk gebruikt gemaakt van forumleden die zeggen onafhankelijk te zijn, maar naar mijn overtuiging gewoon betaald te worden door symio. De strategie lijkt te zijn dat eerst een zogenaamd gewoon lid iets zegt. En bij voorkeur de vraag van de consument een beetje ter discussie stelt waarna de zogenaamde moderator gehakt maakt van de klacht/vraag. Naar mijn weten zijn dit soort praktijken in de US verboden. Maar hoe zit het eigenlijk hier in Nederland. Hoe dan ook het is zeer verwarrend en slecht voor de transparantie in deze markt.

• 8 months later...

L.SSimyo is goedkoop dat zeggen ze zelf,totdat je opwaardeert.Want dan is er plots een onmogelijk onzichtbaar saldotekort gecreeerd waar je u tegen zegt.Voorbeeld: zichbaar saldo is 2,19 en na bijstorten van 10 euro is er een tekort van 4,27dit is onmogelijk omdat niet is gebeld, maar gesprek van meer dan 1 uur staat wel op de nota en ook staat er een bekend nummer bij !!!! RARA hoe kan dit.Wegwezen.........

• 2 months later...
Guest mavazi

Simyo is voor mij de nummer 1 Simonly aanbieder die er is! Dit omdat je altijd precies weet waar je aan toe bent en waarbij je zelf alles makkelijk kan regelen via de Simyo website. En als je bestelt via www.mysimyo.nl krijg je ook nog eens €10,- vriendendeal korting op je 1e factuur!