Jump to content

onredelijke boete geen opzegging bekend?


Judith
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Graag tips in deze casus:

Sinds februari 2012 een contract bij zakelijke telefonie.com.
Na pogingen om per mail op te zeggen waar geen reactie op kwam, in augustus 2013 gebeld met zakelijketelefonie.nl. Hier werd aangegeven dat opzeggen alleen schriftelijk kon en waar de brief aan moest voldoen en naartoe gezonden moest worden. Later is gebleken dat zakelijketelefonie.nl van dit gesprek ook notities heeft. De medewerker gaf aan dat precies op tijd gebeld werd; over iets meer dan drie maanden (november) verliep het contract en indien niet op tijd, zou een boete van 750 euro betaald moeten worden.

Per gewone post is het contract bij zakelijke telefonie direct dezelfde dag opgezegd.

Nu geeft zakelijketelefonie.nl aan geen opzegging te hebben ontvangen en legt een boete op van €750 (excl btw). Dit lijkt mij zeer onredelijk (vast maandbedrag is €56).
Ik kan nergens vinden waar deze boete op gebasseerd is.

alle tips zijn welkom

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hallo,

Graag tips in deze casus:

Sinds februari 2012 een contract bij zakelijke telefonie.com.

Na pogingen om per mail op te zeggen waar geen reactie op kwam, in augustus 2013 gebeld met zakelijketelefonie.nl. Hier werd aangegeven dat opzeggen alleen schriftelijk kon en waar de brief aan moest voldoen en naartoe gezonden moest worden. Later is gebleken dat zakelijketelefonie.nl van dit gesprek ook notities heeft. De medewerker gaf aan dat precies op tijd gebeld werd; over iets meer dan drie maanden (november) verliep het contract en indien niet op tijd, zou een boete van 750 euro betaald moeten worden.

Per gewone post is het contract bij zakelijke telefonie direct dezelfde dag opgezegd.

Nu geeft zakelijketelefonie.nl aan geen opzegging te hebben ontvangen en legt een boete op van €750 (excl btw). Dit lijkt mij zeer onredelijk (vast maandbedrag is €56).

Ik kan nergens vinden waar deze boete op gebasseerd is.

alle tips zijn welkom

Beste Judith, Volgens mij kun je het beste gewoon naar KPN gaan. Ik denk dat Zakelijketelefonie.nl je dan niet meer kan afsluiten en ik zou zeker geen belachelijk hoge boetes gaan betalen. En leg alles vast en stop de machtiging die ze hebben om geld van je rekening te innen. Succes ermee!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...