Guest gastje Posted February 7, 2014 Report Share Posted February 7, 2014 Na een langetijd wachten eindelijk op het glasvezelnet aangesloten.Maar nog voor we gebruik konden maken van het netwerk kregen we al te maken met een prijsverhoging. Dat is nog eens klantvriendelijk. Ook bleek er onduidelijkheid over de aangegane overeenkomst. Maar na een kopie te hebben gezonden aan on, leek het dan toch goed te gaan. Met een telefoontje werd de omzetting ingang gezet. Via een brief kregen we een verzoek per brief om afspraak te maken om de aansluiting door een monteur te realiseren. Helaas paste de datum niet en en werd een ander voorstel gedaan. Ook dit paste niet, om die reden maar gebeld. Datum geprikt, uitleg gehad. Aan het eidn van het gesprek heb ik de vraag gesteld of de aansluiting kostenloos was en service van On. Met de overeenkomst had ik namelijk aangegeven geen gebruik te willen maken van een monteur. Ik mag toch wel enige dossier kennis verwachten bij On medewerkers. Helaas, dat had ik dan toch wel mis.Met de aansluiting komt de inrichting van de mailadressen. Helaas bleken aangemaakte adressen en alisassen wel te verwijderen, maar konden niet meer omgewisseld worden. Hulp van de helpdesk van ON was benodigd. Nu moet het lukken, helaas. Nu dan? helaas. Na drie keer bellen bleek ook dit probleem getackeld. Met het bellen beschikken we plots niet meer over nummerweergave. Bljkt dat ON gebruik maakt van een ander principe? Ook zijn wisselgesprekken niet meer beschikbaar?Met de overeenkomst mogen we 1 jaar lang gratis gebruik maken van interactieve TV. Maar ja, als niet uitgelegd wordt dat je dan over een recorder moet beschikken, heb je daar dus helemaal niets aan. Als je wilt betalen voor uitzending gemist dan kan het nog nut hebben. Maar uitzending gemist via internet zijn diezelfde programmas gratis.Voor de digitale tv ontvanger heb je naast je coax aansluiting ook een utp kabel nodig. Dit was vooraf niet gecommuniceerd en dat vormt dan een uitdaging waar het nodige boorwerk voor nodig was.Vervolgens krijg je geen facturen toegestuurd of een bericht dat er een factuur betaald dient te worden. Omdat ik 1 jaar voor aansluiting geen machtiging heb ingestuurd ontvang ik nu wel schriftelijk de aanmaningen. Heb ik toch een reminder. Als klant mag je toch een factuur verwachten in de mail of een bericht dat een bepaald bedrag is afgeschreven. Bij On dus niet.Daarnaast nog wat andere zaken. Al met al redenen om eens een brief te sturen. Maar ook hier moest ik zelf achteraan.Als genoegdoening voor het leed en de ongemakken was men telefonisch bereid om een extra amino kastje toe te sturen of een insteekkaart voor digitale tv of met bijbetaling van 100 euro een hd recorder. Aangezien ik ontevreden ben, ga ik geen geld, extra werk steken in een zinkend schip.Meer kon men niet voor mij betekeken, jammer voor u. Vevolgens geen reactie meer. Dan maar een nieuwe brief gestuurd met het verzoek de overeenkomst met wederzijdse goedkeuring te ontbinden. Zoals verwacht blijft de reactie uit en dan zelf maar weer gebeld. Nee, wij hebben uw dochter (basisschool leeftijd) aan de lijn gehad. Pffffff. leg de verantwoording maar bij een kind neer.Van een beeindiging kan geen sprake zijn. Wij hebben u een voorstel gedaan. Dat u niets aan dat voorstel hebt is uw probleem. Maar u kunt gebruik maken van een nieuwe aanbieding, waarbij een gratis hd recorder zit. Nee dankje en dan nog een jaar vast zitten aan On.Jammer dat de negatieve energie dit in dit hele verhaal zit niet beindigd kan worden. Dat is voor beide partijen winst, maar voor On tellen alleen de euro`s. Mijn advies kijk goed wat je krijgt, want de service is hier belabberd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.