Jump to content
admin

Wat doen providers als je databundel op is?

Recommended Posts

Wil je weten wat providers doen bij internet zonder bundel en wat het beleid is bij internet buiten de bundel? Bellen.com heeft uitgezocht wat er standaard gebeurt als je databundel op raakt. Of je daarna voordelig verder kunt internetten door je MB's aan te vullen bijvoorbeeld. En of je ook kunt internetten als je geen internetbundel hebt afgenomen. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marijn22

Op het moment dat ik buiten mijn internetbundel zit gaat mijn snelheid omlaag naar 64 Kb/s. Ook stuurt mijn provider een sms zodra er 75% en 100% verbruikt is van de databundel. Persoonlijk vind ik de snelheidsverlaging erg prettig, zo hoef ik mij niet druk te maken om hoge buitenbundelkosten en word ik niet verrast met een torenhoge rekening!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Janneke

Ik heb gelukkig nog een oud iphone-abonnement van T-Mobile uit de tijd dat internet nog onbeperkt was. Hoef me dus geen zorgen te maken. Tip voor anderen met zo'n  i-150 abonnement: ga niet verlengen, want dan ben je in de meeste gevallen veel onvoordeliger uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest anita

zijn hier geen Europese regels voor ontworpen. Ik ben nl ongemerkt bij T-mobile buiten mijn bundel geraakt en heb 2 dikke rekeningen om de oren gekregen, waar ik geen betalingsregeling voor kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn hier geen Europese regels voor ontworpen. Ik ben nl ongemerkt bij T-mobile buiten mijn bundel geraakt en heb 2 dikke rekeningen om de oren gekregen, waar ik geen betalingsregeling voor kan krijgen.

 

Er zijn regels voor.

"Heeft u na 1 januari 2013 een nieuw contract afgesloten of uw contract vernieuwd? Dan krijgt u altijd een waarschuwing als u het eind van uw databundel nadert. Bijvoorbeeld wanneer u 80% of 90% van uw bundel heeft verbruikt. Meestal stuurt de aanbieder hiervoor een sms. Bij echt oude contracten (ruim voor 1 januari 2013) krijgt u niet altijd een waarschuwings-sms."

 

 

Kijk voor meer informatie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben al sinds 2016 bij youfone voor een simonly abb, ben toen overgestapt van telfort naar youfone puur omdat het goedkoper was en dezelfde KPN dekking heeft. Je hebt een handige youfone app waar je overzichtelijk alles kan inzien. Mijn voowaarde bij de keuze voor een goedkopere provider was oa de mogelijkheid om een data of bel plafond in te stellen. En dat gelukkig bij youfone heel makkelijk. Je kan zelfs een maximum aangeven tot welk bedrag je buiten de bundel max wil uitgeven. Geen wachtrij bij de klantenservice, je bent zo geholpen. Snelle afhandeling van bestelling, nummerbehoud regelen zij verder allemaal en jij hebt geen omkijken. Met de geweldige spaaractie kan je youcoins sparen, wat mij veel voordeel heeft opgeleverd bij het aankopen van extra mbs of min. Via de vriendendienst kan je 10 euro korting krijgen bij je bestelling waardoor je eigenlijk een deel van je aansluitkosten niet meer hoeft te gaan betalen.

+ snelle bestelling
+ kpn netwerk
+ data en bel plafond in te stellen
+ lekker goedkoop
+ spaardienst
+ flexibel in het kiezen van een maand, jaar of 2jarig contract

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...