Jump to content

In Spanje met WiFi, Doorschakelen, Dataverbruik Buitenland

dvoorhaar

Recommended Posts

Ik was van 17 Mei t/m 14 Juni in een vakantiehuis in Spanje met WiFI.

Ik heb sinds 6 mei een Hi abonnement SIM Only / 4G / 750 Mb Data en 100 bel/sms minuten.

Nou ja sms, we Whats appen toch....

iPhone 5 s is eigendom,

Mijn mobiel doorgeschakeld direct naar vaste toestel thuis in Nederland, en deze doorgeschakeld naar mijn mobiele zaken telefoon. 

Hi berekend in eerste instantie 2 doorschakel gesprek kosten. Na contact te hebben gehad met KPN is bevestigd dat "doorschakeldienst" mobiel naar thuis in Nederland 0,25 eurocent kost en de gesprek kosten zijn voor thuis naar de mobiele zaken telefoon. Dit scheelt omdat je thuis naar zakenmobiel in nederland belt dus normale kosten! 

Dan na ontvangst 1e rekening valt mij op dat op 27 en 28 mei voor ruim 30 keer dataverbruik buitenland in rekening is gebracht. Ook met KPN gebeld en krijg te horen dat dit klopt. Bij WiFi gebruik kan het signaal zwak worden en neemt mijn mobiele data dit over! Had deze medewerker zelf ook gehad in Spanje? Daarbij kan ligt aan de smartphone etc. vanwege Apps ook nog dataverkeer doorlopen zonder dat ik dit wist.

En nou komt het, vanaf het moment dat 17 Mei Nederland verliet, met de auto, heb ik data verkeer en roaming uitgezet en na 4 weken thuis in nederland weer aangezet.

Ik heb zelfs mijn Sim kaart lange tijd eruit gehad, immers in huis heb ik WiFi en ga je buiten de deur dan kun op vele plaatsen zoals winkels, restaurants etc WiFi ontvangen.

En dit is mijn advies voor buitenland, roaming etc uitzetten is bij KPN niet voldoende, maar haal je SIM kaart eruit.

En moet je perse bellen en bereikbaar willen zijn probeer dezelfde doorschakeling met een simpel extra Nokia toestelletje

Ik ben met KPN een ander abonnement overeengekomen en weg bij Hi. 

KPN zal mij het ten onrechte bedrag bel minuten bij doorschakelen en data buitenland terug moeten geven. 

Als laatste merk ik op dat hoe goed ook voorbereid bij Hi / KPN voor die prijs per maand etc. het achteraf blijkt door deze "spook" akkefietjes de rekening vele malen hoger is dan was afgesproken, denk je....  

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...