Jump to content
Guest Mariette

veel op reis in verschillende landen

Recommended Posts

Guest Mariette

Beste mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, of met me mee kunnen denken.

Ik werk voor een Nederlandse organisatie met projecten in het buitenland (vooral oost Europa en centraal azie, af en toe Afrika). Mijn collega's en ik reizen een aantal keer per jaar 3 tot 4 dagen af naar het buitenland. Af en toe komt het natuurlijk voor dat zij in het buitenland moeten bellen. Tot nu toe gebruikt iedereen zijn eigen mobiel en komen ze thuis met een flinke telefoonrekening. Ik ben op zoek naar een goedkopere oplossing.

Zelf zat ik te denken aan een prepaid telefoon die meegegeven kan worden voor zakelijke telefoontjes aan iedereen die een aantal dagen in het buitenland verblijft. In elk land kan dan een simkaart gekocht worden, die bij terugkomst wordt ingeleverd op kantoor en meegegeven aan de volgende die naar hetzelfde land gaat.

Graag hoor ik van jullie of er misschien een goedkopere oplossing bestaat, of een abbonement die beter aansluit op onze situatie.

groet,

Mariette

Guest Dogan

Er zijn ook speciale roaming SIM kaarten dat voordeliger roaming mogelijk maken.

Een van de aanbieders in Nederland is WorldMobile (http://worldmobile.nl)

Voordeel van zo een kaart is dat het in alle landen werkt. U hoeft geen nieuwe SIM kaart kopen in elke land. 

Bellen en gebeld worden is veel voordeliger dan de reguliere roaming tarieven van Nederlandse operators. En de kaart is prepaid. U krijgt nooit onverwachte hoge facturen.