Jump to content

Prepaid voor een kind

Recommended Posts

Mijn dochter (9) heeft een Smartphone en ze wil kunnen whatsappen en als nodig bellen. Downloaden in de playstore gaat via Wi-Fi ivm de MB's

Daarnaast wil ik niet dat er achteraf kosten kunnen ontstaan dus op=op maar het beltegoed mag niet verlopen. Daarnaast wil ik bellen per seconde omdat de gesprekken meestal kort zullen zijn.

Welke kan ik het beste nemen.

Ik heb al een 06 nummer die bij telefort is geregistreerd en wil die dus overzetten naar een andere provider die het beste of meeste aan mijn wensen voldoet.

Het is lastig om te adviseren wat het beste is in dit geval.  De prepaid oplossing die aan al uw wensen voldoet, en dan ook nog voordelig is, bestaat helaas niet. Onbeperkte houdbaarheid beltegoed, afrekenen per seconde, geen kosten achteraf, goedkoop mobiel internet voor whatsappen i.c.m. prepaid is in de telecomwereld een schaap met 5 poten zoeken.

We hebben m.b.v. onze Belwijzer een aantal opties laten berekenen met weinig belminuten en sms'jes en weinig data voor whatsapp (10 MB), ervan uitgaande dat voornamelijk via wifi geappt wordt. In dat geval is 10 MB eigenlijk nog veel te veel, omdat een appje met alleen tekst een paar kB kost. Een 9-jarige moet hierin wel goed begeleid worden, want als er foto's of filmpjes verstuurd worden, kan het snel in de papieren lopen omdat die data vreten. Bedenk ook dat smartphones onbedoeld data verbruiken.

Een goede keuze zou Simyo kunnen zijn. Bellen en sms`en kost 10 cent per minuut en er wordt afgerekend per seconde, na de 1e minuut(hier houdt onze Belwijzer rekening mee). Internet kost 10 cent per 100 kB. Daarnaast zijn er 3 bundels vanaf 1 euro voor 20 MB. Simyo is door panelleden van de Consumentenbond in juni weer als beste beoordeeld. Pas echter op voor negatief beltegoed. Lees daarover de berichtgeving op Bellen.com. Houdbaarheid beltegoed: 6 maanden. Misschien nog een tip: Simyo geeft 7 tips voor kids en telefoons waarbij ze o.a. adviseren het toestel te voorzien van een kindveilige browser.

Een andere mogelijkheid is T-Mobile Voordeel. Bellen kost 15 cent, sms 10 cent en internet 15 cent per MB. Voorwaarde is dat je deze tarieven krijgt als je minimaal voor 50 euro hebt opgewaardeerd. Hier zijn ook bundels verkrijgbaar vanaf 4,95 voor 100 MB. Afrekening en houdbaarheid beltegoed hetzelfde als bij Simyo.

Vodafone heeft ook een pagina waar je kunt lezen wat je als ouder kunt doen om ongemerkt hoge kosten te voorkomen: https://www.vodafone.nl/over-vodafone/wie-zijn-wij/privacy-en-veiligheid/kinderen-veilig-verbinden/grip-op-kosten.shtml.

Als laatste tip: vul op Bellen.com in de Belwijzer in wat ongeveer het verbruik is per maand waarna onze vergelijker de voordeligste resultaten zal tonen. Succes met het maken van de juiste keuze!

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...