Jump to content

Ben geheugen kwijt

Guest Baruitpernis

Recommended Posts

Guest Baruitpernis

Ik heb gisteren geprobeerd wat muziek op een mobiel te zetten, heb daarvoor een Apple computer gebruikt, maar nu ben ik geheugen kwijt.

Het toestel heeft 4 GB geheugen , en daar is op onverklaarbare wijze minder dan 500 MB van over.

Voor de duidelijkheid.. Er is geen muziek opgezet..

Is er een mogelijkheid dat ik het kaartje kan herstellen?

Het gaat om een huawei .

Is er een mogelijkheid dat de combinatie Apple /huawei geen goede is?

Graag een reactie.

De telefoon is van mijn dochter en ik zit er wel mee in maag

Als ik het goed begrijp heb je een geheugenkaartje uit een Huawei in een Apple computer gestopt, om daar muziek op te zetten.

Wat mogelijk gebeurd is, is dat de computer het kaartje verkeerd herkend heeft en deze heeft geprobeerd te repareren. Dit is mislukt waardoor het kaartje (niet onherstelbaar) beschadigd is.

Om dit probleem op te lossen zal je een 7 tal stappen moeten doorlopen zodat het kaartje weer zijn oorspronkelijke formaat terugkrijgt. Nadeel van deze oplossing is wel dat ALLE bestanden op het kaartje verloren zullen gaan.

1.       Steek het kaartje opnieuw in de computer.

2.       Open een Finder scherm. Klik op toepassingen.

3.       Klik daarna op de Hulpprogramma’s map.

4.       Dubbelklik op het programma “Schijfhulpprogramma”

5.       Aan de linkerkant van het zojuist geopende venster zie je de verschillende schijven die aanwezig zijn in de computer. Selecteer hier het SD kaartje (te herkennen aan het formaat dat rond de 500 MB, of het oorspronkelijke formaat zal liggen) LET OP: zorg wel dat de goeie schijf geselecteerd is.

6.       Nadat de juiste schijf geselecteerd is, klik je op het tabje wissen bovenaan het scherm.

7.       Controleer of het geselecteerde “Bestands systeem volume” is ingesteld op exFAT (als het een ander bestandssysteem is, is het mogelijk dat de telefoon, of een ander apparaat het kaartje niet herkend) en klik vervolgens op de knop wissen.

Als het goed is wordt het kaartje nu herkend als SD-Kaart met de juiste omvang, en kun je zoals normaal muziek op het kaartje zetten en deze afspelen met de Huawei.

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven, als er verdere vragen zijn hoor ik het graag!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...