Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Koffieleut

Onbeperkt UPC bellen kosteloos 0900 nummer toch betalen

Recommended Posts

Guest Koffieleut

Als je alleen "bellen" hebt bij UPC betaal je €0.09 + €0.10 (voor min. & start) voor verder kosteloze 0900 nummers, zie:

http://www.upc.nl/tarieven/telefonie-tarieven/

 

Als je op deze pagina onder kopje "Bellen Onbeperkt Altijd" kijkt staat er 2x gratis.

 

Wel zijn er nog aanbieder afhankelijke belkosten.  Echter in het geval van ABNAMRO: https://www.abnamro.nl/nl/prive/contact/toelichting-tarief.html => Als u belt naar een 0900-nummer van ABN AMRO, betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten.

 

Mijn gebruikelijke belkosten zijn € 0.00, want ik heb het UPC "Bellen Onbeperkt Altijd" contract voor €15,- extra per maand.

 

Toch betaal ik voor mijn gesprek met de ABNAMRO aan UPC.  Trouwens ook CIZ (ook geen vermelding van kosten) wordt ook door UPC in rekening gebracht.

 

Ook de algemene voorwaarden schrijven niet dat deze kosten in rekening worden gebracht: http://www.upc.nl/pdf/upc-legacy-telefonie-onbeperkt.pdf

 

En autoriteit consument & markt bevestigd eigenlijk ook mijn vermoeden: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefonie/tariefvermelding-informatienummers/regels-tariefvermelding-voor-telecomaanbieders/

 

 

Klopt mijn mening dat ik het onterecht vind, dat ik moet betalen voor gesprekken gevoerd met ABNAMRO of CIZ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Koffieleut

Joh, een telecommaatschappij die eerder reageert dan iemand op een forum.

 

UPC heeft toegegeven dat in het geval van ABN-AMRO het onterecht is dat er betaald moet worden als je onbeperkt bellen hebt.  Daarmee is dus mijn stelling juist gebleken, uiteraard wordt ik vergoed, en naar de toekomst toe wordt dit aangepast. 

 

In het geval van CIZ, blijkt dat CIZ het nalaat om dit op haar website te vermelden, maar als je belt dan wordt je opeens wel met kosten geconfronteerd (dit nummer kost 5 eurocent per minuut plus uw gebruikelijke belkosten).  Is dit dan gebruikelijk?

(Neem de eerste 4 welke me te binnen schieten)

PostNL: Klantenservice Consument 0900 0990 (45ct/per gesprek)

Nuon: Wij helpen u graag telefonisch op 0900 0808. Hiervoor betaalt u uw gebruikelijke belkosten.

Ziggo: Klantenservice: 0900-1884 (normaal tarief) + hele pagina uitleg over wat normaal tarief is.

Telfort: Bel met 0900 9596 Kosten € 0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten.

 

=> Allemaal vermelding dus, maar of dat verplicht is, geen idee.  Netjes is het indergeval van CIZ niet.

 

Waarmee dit onderwerp dus als afgehandeld kan worden beschouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest skyblock.nl

Op deze site: http://www.skyblock.nl/bellen/0800.htm vind u een overzicht van ALLE gratis 0800 telefoon nummers die vanuit Nederland gratis te bellen zijn. Het kan zijn dat als u met een mobiele telefoon belt, dat u uw mobiele gesprekskosten dient te betalen. Maar het is in ieder geval goedkoper dan een duur 0900 nummer wat kan lopen tot € 1,30 per minuut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×