Guest Koffieleut Posted September 25, 2014 Report Share Posted September 25, 2014 Als je alleen "bellen" hebt bij UPC betaal je €0.09 + €0.10 (voor min. & start) voor verder kosteloze 0900 nummers, zie: http://www.upc.nl/tarieven/telefonie-tarieven/ Als je op deze pagina onder kopje "Bellen Onbeperkt Altijd" kijkt staat er 2x gratis. Wel zijn er nog aanbieder afhankelijke belkosten. Echter in het geval van ABNAMRO: https://www.abnamro.nl/nl/prive/contact/toelichting-tarief.html => Als u belt naar een 0900-nummer van ABN AMRO, betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten. Mijn gebruikelijke belkosten zijn € 0.00, want ik heb het UPC "Bellen Onbeperkt Altijd" contract voor €15,- extra per maand. Toch betaal ik voor mijn gesprek met de ABNAMRO aan UPC. Trouwens ook CIZ (ook geen vermelding van kosten) wordt ook door UPC in rekening gebracht. Ook de algemene voorwaarden schrijven niet dat deze kosten in rekening worden gebracht: http://www.upc.nl/pdf/upc-legacy-telefonie-onbeperkt.pdf En autoriteit consument & markt bevestigd eigenlijk ook mijn vermoeden: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefonie/tariefvermelding-informatienummers/regels-tariefvermelding-voor-telecomaanbieders/ Klopt mijn mening dat ik het onterecht vind, dat ik moet betalen voor gesprekken gevoerd met ABNAMRO of CIZ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Koffieleut Posted November 8, 2014 Report Share Posted November 8, 2014 Joh, een telecommaatschappij die eerder reageert dan iemand op een forum. UPC heeft toegegeven dat in het geval van ABN-AMRO het onterecht is dat er betaald moet worden als je onbeperkt bellen hebt. Daarmee is dus mijn stelling juist gebleken, uiteraard wordt ik vergoed, en naar de toekomst toe wordt dit aangepast. In het geval van CIZ, blijkt dat CIZ het nalaat om dit op haar website te vermelden, maar als je belt dan wordt je opeens wel met kosten geconfronteerd (dit nummer kost 5 eurocent per minuut plus uw gebruikelijke belkosten). Is dit dan gebruikelijk? (Neem de eerste 4 welke me te binnen schieten) PostNL: Klantenservice Consument 0900 0990 (45ct/per gesprek) Nuon: Wij helpen u graag telefonisch op 0900 0808. Hiervoor betaalt u uw gebruikelijke belkosten. Ziggo: Klantenservice: 0900-1884 (normaal tarief) + hele pagina uitleg over wat normaal tarief is. Telfort: Bel met 0900 9596 Kosten € 0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten. => Allemaal vermelding dus, maar of dat verplicht is, geen idee. Netjes is het indergeval van CIZ niet. Waarmee dit onderwerp dus als afgehandeld kan worden beschouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest skyblock.nl Posted May 30, 2015 Report Share Posted May 30, 2015 Op deze site: http://www.skyblock.nl/bellen/0800.htm vind u een overzicht van ALLE gratis 0800 telefoon nummers die vanuit Nederland gratis te bellen zijn. Het kan zijn dat als u met een mobiele telefoon belt, dat u uw mobiele gesprekskosten dient te betalen. Maar het is in ieder geval goedkoper dan een duur 0900 nummer wat kan lopen tot € 1,30 per minuut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.