Jump to content

grensstreek nederland-duitsland bellen en internet

Guest irene

Recommended Posts

Beste Mensen, Graag vraag ik julie hulp want ik zie door de bomen het bos niet meer.

ik woon sinds een 4tal maanden vlak over de grens in duitsland en nu zoek ik een abonement.

ik bel op zich niet veel een 100 a 200 minuten per maand zal zat zijn.

en daarnaast wat emails lezen.

ik bel voornamelijk naar nederlandse nummers en zelden een duitse (ken nog niet veel duitsers)

en ik zit afwisselend een aantal dagen in nederland en dan weer een aantal in duitsland.

welk abbonement kan ik het beste nemen? het mag een duits, nederlands, particulier of zakelijk abbonement zijn.

ik heb net een duits aldi abbonement (of prepaid begrijp het niet helemaal http://www.alditalk.de/nord/Telefonieren_Surfen/aldi_talk_paket_300.php ) met 300min. 300mb. voor 8,- per maand. dat leek me wel voordelig totdat ik er dus achter kwam dat dit 300min naar duitse nummers vanuit duitsland is. internet is ook alleen in duitsland. zodra ik nederland dus binnenrijd moet ik het alsnog apart betalen. voor die 2 duitsers die ik ken is 300min dus wel heel veel.. gebeld worden in beide landen is wel gratis

hiervoor had ik telfort en daar betaalde ik me helemaal scheel aan. gebeld worden in duitsland en bellen vanuit duitsland gaven me ineens rekeningen van rond de 500 per maand. maar wel al die belminuten overhouden die dan niet meegaan naar de volgende maand..

wat kan ik het beste doen? alvast bedankt voor de hulp.

Als ik het goed begrijp heb je een Duits Aldi abonnement+ naar ik aanneem een Aldi Wolfgang toestel. Dat komt goed uit want alle Wolfgang smartphones hebben duosim, hetgeen inhoudt dat je 2 simkaartjes in 1 toestel kunt gebruiken. Bel je vanuit duisland naar Nederland dan ben je het voordeligst uit met je Duitse Aldi simkaart en ben je in Nederland, gebruik dan je Nederlandse simkaart. Dat kan er eentje van Aldi Talk zijn, maar ook van een andere goedkope sim only aanbieder, zoals Simyo of Ben. Zij bieden maandcontracten, zit je dus geen jaar aan vast. Vergelijk daarvoor het aanbod op Bellen.com (Sim only vergelijker).  

Hopelijk ben je hiermee voldoende geholpen. Laat anders gerust weten als je niet begrijpt hoe het allemaal werkt met die roamingtarieven. Op Bellen.com kun je daar overigens meer achtergrondinformatie over vinden.

Hoi,

Ik heb geen aldi telefoon, ik heb een galaxy s2.

Dubbele simkaart of 2 telefoons heb ik ook al aan zitten denken, maar dan heb ik toch 2 nummers? 

Oftewel als ik in duitsland ben gaan mensen me bellen op het nederlandse nummer en viceversa. 

Inderdaad, met een duosimkaart heb je 2 nummers. En als je geen toestel hebt waar 2 simkaarten in kunnen, heb je ook 2 telefoons nodig. Maar dit nadeel weegt in mijn ogen niet op tegen het prijsvoordeel. Ik zou tegen je Nederlandse vrienden/familieleden zeggen dat ze je op je Duits nummer moeten bellen, anders betaal jij de kosten vanaf de grens als je gebeld wordt.

• 2 months later...

Inderdaad, met een duosimkaart heb je 2 nummers. En als je geen toestel hebt waar 2 simkaarten in kunnen, heb je ook 2 telefoons nodig. Maar dit nadeel weegt in mijn ogen niet op tegen het prijsvoordeel. Ik zou tegen je Nederlandse vrienden/familieleden zeggen dat ze je op je Duits nummer moeten bellen, anders betaal jij de kosten vanaf de grens als je gebeld wordt.

Maar zijn vrienden weten toch niet wanneer hij in Nederland zit en wanneer in Duitsland.

Ik zit zelf in dezelfde situatie maar dan in Belgie / Nederland.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een abbonnement waarbij het bellen / internetten / sms'en in het buitenland ook gewoon uit mijn bundel gaat. Want van mijn huidige bundel hou ik elke maand ruim over en toch moet ik elke maand bijbetalen voor die paar telefoontjes in het buitenland. Internetten heb ik maar uitgezet in Belgie, want dat lijdt tot zeer hoge kosten. Hierdoor dus ook geen whats app, en omdat dat eigenlijk het "nieuwe"  sms'en is vind ik dat wel een gemis.

Bellen/ internetten vanuit de bundel in het buitenland lijkt alleen mogelijk bij zeer prijzige abbonementen van rond de 80 euro.

Buurlanden bundels en blokken zijn mooie marketing verzinsels, maar dan betaal je alsnog, zij het iets minder en het gaat nog niet van je bundel af.

• 1 month later...

Heb je al eens naar truphone gekeken. Het maakt dan niet uit in welk lande je bent. Gaat allemaal van een bundel af. Je krijgt een simkaart maar kunt er meerdere lokale nummers op zetten. Standaars 2. Dus je krijgt dan een nl en een D nummer. Komt ateeds op een telefoon binnen. tarieven beginnen wel paa vanaf 50 eur. Kijk zelf maar eens of het iets voor je is. Succes!

• 7 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...