Jump to content

Bij Voordeelregeling.nl geen voicemail meer

Guest Frans Stoop

Recommended Posts

Hier ook genaaid door belvoordeel.nl/belvoordeelnederland.nl. belden op het vaste nummer naar een werknemer. Die heeft gezegd dat hij er niet over gaat en dat ze met de eigenaar contact moeten opnemen. Dit is nooit gebeurd maar ineens wel facturen krijgen vaN je vaste lijn. Direct telfort gebeld waar we bij zitten. Verhaal uitgelegd en gevraagd hoe dit op te lossen. We moesten vanaf de vaste lijn een speciaal nummer bellen, de code van telfort invullen en voila. Per direct waren we van die partij aan de churchill laan af.

Bel dus de telecomprovider waar je bij zat. Die hebben deze procedure ook als het goed is. En nadat je nummer weer terug is, weiger je de facturen te betaLen waNt ze kunnen je dan niet meer afsluiten.

• Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Ik ben net gebeld door het call center. [Naam medewerker afgeschermd door Bencom admin]

Schandalig!!! ik had ook het idee dat ik met de KPN aan de lijn zat. Stom van me!!! Ik haat deze manier van verkopen en ik ben er gewoon ingetrapt. [Schelden afgeschermd door Bencom admin] zijn het. Nu moet ik over twee dagen terugbellen om het te wijzigen. Hoop dat het lukt. Ik ga direct een mail naar de consumentenbond sturen.

Ben des duivels!!!!!!!

Beste gastgebruiker,

Zeg BINNEN 7 dagen per mail en aangetekende brief op. Zeg dat je geen contract met ze hebt en dat je je daarom ook niet gehouden voelt aan het contract. Sta op een getekende overeenkomst (die hebben ze niet) met de tekeningsbevoegde volgens de KvK. Voordeelregeling.nl beroept zich op te goeder trouw handelen. Ik heb wat onderzoek gedaan en in het burgerlijk wetboek staat het volgende over te goeder trouw:

Artikel 11

Goede trouw van een persoon, vereist voor enig rechtsgevolg, ontbreekt niet alleen, indien hij de feiten of het recht, waarop zijn goede trouw betrekking moet hebben, kende, maar ook indien hij ze in de gegeven omstandigheden behoorde te kennen. Onmogelijkheid van onderzoek belet niet dat degene die goede reden tot twijfel had, aangemerkt wordt als iemand die de feiten of het recht behoorde te kennen. Elke beslissingsbevoegde staat in de KvK geregistreerd... Volgens mij balanceert Voordeelregeling.nl op het randje.....

Hooi ik ben svb , ik heb gewerkt bij voor tothemax calcenter . (Voordeelregeling) wij belde namens voordeelregeling voor 15 % voor binnenlandse gespreken en 50% voor bellen naar buitenland een soort korting die u kunt krijgen maar klinklare onzin is . Ik werkte in een gebouw in kanaaleiland .bij winkelcentrum. Heel makkelijk te bereiken met de tram vanaf station utrecht. Ik ben daar gestopt na dat ik geen zin meer had om mensen opte lichten heb daar 1 week gewerkt en was er snel klaar mee . Een van de hoge mensen bij tothemax calcenter is [Naam medewerker afgeschermd door Bencom admin] . Ook was [Naam medewerker afgeschermd door Bencom admin] een collega van mij geweest. Veel studenten die niet weten dat ze mensen hun leven zo kunnen ruineren , maar daar geven hun geen zak om het gaat om hun eigen centjes verdienen en niet wat voor problemen hun achterlaten voor andere. Via de website van tothemax callcenter kan je al zien dat hun voor voordeelregeling bellen. Het is moeilijk om er van af te komen + je gaat er veel problemen mee krijgen!!!!!!!! Daarom zeg ik zeg meteen nee en hang op als ze je terug bellen geen opnemen en de telefoon gewoon naast de hoorn te leggen . Verder hoop ik dat niemand in deze onzin gaat geloven . Met vriendelijke groet . Svb . Ex werknemer van tothemax callcenter

Hallo,

ik ben Tessa en ik heb ook gewerkt bij to the max callcenter.Het zijn oplichters en ik heb het van dichtbij meegemaakt.[Naam medewerker afgeschermd door Bencom admin]is inderdaad degene die daar werkt en zoals de vorige namen [Naam medewerker afgeschermd door Bencom admin]en alle andere werken daar ook die de hele boel oplichtgen.Ik wist niet dat het zo erg was maar nu ik dit allemaal lees breekt mijn hart.Ik kon al niet geloven dat het om een korting ging en ik ben weggegaan na een maand werken.Trap er alsjeblieft niet in want het is allemaal niet waar wat ze zeggen.Ik kan me nog veel mensen herinneren die daar werkte en er gewoon om aan het lachen waren.Waarschijnlijk lachen ze er nu weer om terwijl ze dit lezen maar op een dag is er een directeur van een bedrijf die het niet pikt en dan daar mensen iets gaat aandoen en dan lachen ze niet meer.Ik vind dit echt verschrikkelijk.[Naam medewerker afgeschermd door Bencom admin]zijn namen die er werken

[Naam medewerker afgeschermd door Bencom admin] werkt ook daar

Ik hoop dat mensen hier iets mee kunnen.

Met vriendelijke groet,

Tessa

Guest Irene V.

Dag allemaal,hier ook een gedupeerde door "voordeelregeling".Ik ben dus gebeld door de desbetreffende [Naam medewerker afgeschermd door Bencom admin]Wat vind ik het schandelijk dat hier niet iets tegen gedaan word.Ik heb geen voicemail meer en ik bleek dus nog meer te moeten betalen!Ik heb kpn gebeld maar die hebben al enorm veel klachten erover gekregen maar zijn op dit moment bezig om er iets tegen te doen.Ik vind dit ongelofelijk en ik voel me heel erg stom.Maar ik laat het hier niet bij zitten.Jullie horen nog van me zodra mijn advocaat meer weet.

Ik heb het vermoeden dat het nog veel erger is.

Mijn verhaal is hetzelfde. Ik kreeg een bandje te horen dat een firma en een mevrouw die niet de mijne is opgebeld. Het gaat grotendeels over adresgegevens en eindigt met de vraag of zij ook goedkoop wil bellen. Echter wordt er nergens doorgegeven dat er van provider wordt verwisseld en in het beging geeft men zich uit als kpn die komt informeren naar de tevredenheid over zijn diensten. Er wordt zelfs gesproken over problemen met kpn en er wordt geadviseerd de klantendienst te bellen. Echter gaat het niet over mijn bedrijf en is het een kraakend bandje.

Wat mij nadien echter opviel is dat de telefoonlijn waarmede ik die mijnheer opbelde nu niet meer werkt en de klanten krijgen de melding dat het nummer niet actief is.

Toeval ???

mijnheer wil de lijn terugzetten als de gevoerde gesprekken betaald zijn. Maar dat zijn* prestaties dus die gaan altijd via kpn.

maar hoe en wat betalen er is geen contract er is geen factuur er is niets. de postbode stuurt onbekende post immers retour en brieven op iemands anders naam openen is misdaad. Zelfs als ik dit wil moet ik dit heerschap mijn gegevens bloot geven en wat gebeurt daar mee.

Zowel bij acquisitiefraude als bij slamming is het mogelijk om een strafrechterlijke uitspraak te krijgen - is mij vroeger al eens gelukt. 

• 2 weeks later...

Even een tip.... om dit in ons bedrijf te voorkomen gaan al deze verkooptelefoontjes naar 1 persoon binnen ons bedrijf, Deze persoon is gericht of afpoeieren van dit soort lui. Zeer succesvol tot op heden. Alleen heel jammer voor de wel goedbedoeldende mens.

Het probleem is niet dat je weggaat bij jouw provider maar ze zetten een zogenaamde  CC code voor jouw nummer en voila; je belt via Voordeelregeling.

Ik moet zeggen, dat als Voordeelregeling studenten inhuurt voor het callcenter ze waarschijnlijk op geldbeluste, maar niet al te slimme varianten selecteert, die tijdens hun opvoeding het woord nee niet binnen hun vocabulaire eigengemaakt hebben. Gelukkig is het merendeel van de studenten een stuk intelligenter dan wat zich binnen Voordeelregeling.nl gevestigd heeft.

Mijn advies is dan ook: zet vooral niet op je CV dat de voor Voordeelregeling hebt gewerkt.

De teller staat na alle keren nee zeggen nu op:

Voordeelregeling als Voordeelregeling.nl 20x

Voordeelregeling als Telfort 5x

Voordeelregeling als KPN 2x

@ A.S., Tessa en Soren. Ik heb bewondering voor jullie lef om jullie verhaal op deze site te doen. Blijken jullie een stuk intelligenter dan jullie (ex-)collega's

Guest Den Haag

Is er iemand die daadwerkelijk een advocaat heeft ingeschakeld ?

Wij hebben hetzelfde verhaal.

Nee gezegd tegen hun verkoper aan de telefoon.

2 maanden later krijgen we een factuur voor verleende diensten. Onze gesprekken lopen blijkbaar over het netwerk van belvoordeel.

Na een paar dagen kunnen ze pas het bandje laten horen. Ze laten horen dat ikzelf (in ieder geval een vrouwenstem) netjes "ja" antwoord op hun voorstel. IK geef meerdere malen aan dat dat gesprek NIET zo heeft plaatsgevonden. Hun argument is: "u heeft zelf ingestemd en wij hebben het bewijs.... misschien bent u gewoon het gesprek vergeten".

NEE HOOR, ik weet 100% zeker dat ik jullie NEE NEE NEE heb verkocht.

nu dreigen ze met een incassobureau en bijkomende kosten.

opzeggen kan pas na betaling.....

telfort kon verder niets doen. terugzetten van de  lijnen duurt vervolgens 12 dagen. werkelijk......

Guest martinus

hoi kom zelf ook niet af van die zogenaamde voordeelregeling terwijl ze nadat ik 2 facturen betaald heb ze t zouden opzeggen hebben nu weer een derde factuur gestuurd zou ik deze nou wel of niet betalen????? hoe kom ik in godsnaam van deze oplichters bende af 

NIET BETALEN, MELDING MAKEN BIJ DIVERSE INSTANTIES EN DE NUMMERS TERUG LATEN HALEN DOOR JE OUDE PROVIDER. ALS JE TEGEN ZE ZEGT DAT HET OM VOORDEELREGELING GAAT DAN WERKEN ZE WEL MEE!

WIJ ZIJN OOK NOG STEEDS NIET VAN ZE AF, MAAR DE AANHOUDER WINT!

Trap hier nooit in, ik heb me nooit aangemeld bij voordeelregeling, ze wilde mij alleen informatie toe sturen. Nu ontvang ik de tweede aanmaning, omdat ik niks betaald heb. Ik heb van hun diensten geen gebruik gemaak. Je komt niet meer van ze af op een normale manier, niet telefonische of via de mail. Hun administratie is super slecht. Ik ga ook verdere stappen ondernemen. Ik pik het niet langer van dit bedrijf.

Wij hebben bij KPN een Belvrij Altijd abonnement. Een medewerker van Voordeelregeling belde (onder naam van KPN) mijn moeder en preste haar zodanig dat ze uiteindelijk instemde om een e-mail met info te ontvangen. Vervolgens bleek meteen de telefoonlijn door hen te worden overgenomen en werden de gesprekskosten daarna via Voordeelregeling gefactureerd en de volledige abonnementskosten (Belvrij Altijd) nog fijn via KPN. Niets voordeel dus, want bij KPN waren gesprekskosten inbegrepen in het abonnement.

Gelukkig had ik meteen dezelfde dag via e-mail geannuleerd, maar daarmee was het niet klaar. Nu, 2,5 maand later en vele e-mails verder, waarin ik steeds moest reageren op dreigingen met blokkade telefoonlijn, incassobureau etc. heb ik nu de oplossing gevonden:  Meld hen dat je een klacht indient bij Consuwijzer.

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/vaste-telefonie/slamming/zonder-toestemming-van-telefonieaanbieder-veranderd

Ik heb dit gisteravond gedaan en krijg vandaag al een e-mail van Voordeelregeling met excuses, facturen zijn inmiddels gecrediteerd en alles lijkt geregeld. Het is ongelooflijk. DUS: MELDEN BIJ CONSUWIJZER en mogelijk ook bij Geschillencommissie Telecom. Succes!

Er wordt door belvoordeel.nl wel degelijk gebeld als een bedrijf dat diensten aanbied als partner van KPN en dat we in aanmerking komen voor 15% korting op de gesprekskosten. Heel grappig, want wij hebben namelijk nog helemaal geen overeenkomst met KPN omdat we nog bezig zijn met een contractovername.

Ik vroeg daarom, stuur me maar wat vrijblijvende info toe, dan kan ik er op terugkomen als de overname rond is. Dat kon ze wel toesturen, en ze zei er achteraan, u kunt dan op ieder moment de korting stopzetten. Wat ? De korting stopzetten als ik vraag om vrijblijvende info? Ja, u profiteert dan direct van de korting en er zijn geen addertjes onder het gras hoor. Ik heb haar gezegd dat ik pas een overeenkomst aanga als ik weet wat ik aanga, dus als vooraf heb gelezen wat de voorwaarden zijn en niet in omgekeerde volgorde werk, dus eerst een overeenkomst aangaan en achteraf pas lezen wat de voorwaarden zijn en dan weer opzeggen als ik het er niet mee eens ben.

Bovendien, wij hebben nog geen overeenkomst met de KPN omdat de contractovername nog niet rond is. De blondine bleef volhouden dat het allemaal netjes en legaal geregeld was, dat ik gewoon 15% korting kreeg op het KPN zakelijk abonnement en op ieder willekeurig moment de korting kon opzeggen.

Ze had vanmorgen al 20 mensen gesproken en daarvan waren 19 mensen die gebruik gingen maken van de korting. 

Ik heb haar uitgelegd dat als ik wat koop ik eerst kijk wat ik koop en pas daarna ja of nee zeg. Ik heb maar opgehangen  :D

Guest W miero

Ik heb schriftelijk, noch mondeling toesrtemming gegeven

aan Voordeelregeling.nl om een dienst te leveren. Toch ontving ik vanaf ongeveer 8 maanden geleden facturen. Geschreven en gebeld en uiteindelijk liet men weten dat ik niks meer van hen zou horen en facturen gecrediteerd zouden worden. Vervolgens ontving ik weer facturen en begon alles opnieuw met hetzelfde resultaat. Maar weer ontving ik facturen. Dit keer reageerde ik niet. Gevolg: telefoonlijn afgesloten door Kpn. Mijn provider Tele2 kan het probleem ook niet snel oplossen. Dit heeft ons bedrijf veel omzet gekost. Te gek voor woorden dat Kpn een lijn afsluit terwijl er geen mondelinge of schriftelijke overeenkomst wss

Guest Financial

Hallo Allemaal,

Het vervolg op mijn voorgaande berichtgeving inzake Voordeelregeling.nl.

goed nieuws... Ik heb ons bedrijf door onze provider terug laten halen en ben toen de strijd aangegaan niet te betalen... Het is zelfs tot dreiging van deurwaarder (geen gerechtsdeurwaarder, maar een incassobureau) aan toe gegaan. Ik heb categorisch geweigerd om te betalen. Bij mijn provider werkt een geweldig heerschap, die heeft gebeld uit naam van ons bedrijf en heeft het bandje op laten nemen. Hieruit bleek al dat er de hoge school der kleuters gebezigd werd. Er stonden 2 verschillende stemmen op het bandje... Stug vol blijven houden en deze week werd ik verblijd met creditnota's van Voordeelregeling.nl. Moraal van het verhaal, laat hen maar bewijzen op het moment zelf (en niet zoals in ons geval 3 dagen later), en stug niet betalen. Ik was zelfs bereid dit voor een rechter uit te vechten, want "wie eist bewijst". Ik weet alleen niet hoe het werkt voor degenen die al betaald hebben, want dan zou wilsovereenstemming aangetoond kunnen zijn... in alle andere gevallen....VOLHOUDEN EN JE NIET LATEN INTIMIDEREN DOOR VOORDEELREGELING.NL ZE KUNNEN NIETS BEWIJZEN!!!! DIT GELDT VOOR ALLE CLUBS DIE OP DEZE WIJZE AAN KLANTEN PROBEREN TE KOMEN....

Het zijn een enorm stelletje knuppels en de werknemers dito. Ik zou niet op het CV vermelden dat je bij Voordeelregeling.nl gewerkt hebt. Getuigt niet dat je als student intelligent en integer bent, eerder een geldwolf die handelt over de ruggen van hardwerkende mensen.

Ik wens een ieder heel veel succes, en trap er alsjeblieft niet in.

Guest joke vesters

ik was ook lid geworden van voordeelregeling .nl.

ik had wel tig keer gezegd dat ik mijn eigen provider wilde houden.

o dat was geen enkel probleem.maar wat gebeurd er .ik krijg een brief dat ik over gestapt was.

terwijl ik helemaal dat niet wilde.

ik ben terug gegaan naar mijn eigen provider.

en nou heb ik een rekening van hun gekregen.

die was veel hoger dan bij mijn eigen provider.

nou krijg ik net een brief per mail dat ik de rekening niet betaald heb.

het was een aanmaning.

wie geeft mijn een advies wat ik er mee moet doen.

ik had net een mail terug gedaan. dat ik wel eens ging kijken op internet.

bij opgelicht. en wat zie ik heel veel mensen die hier de dupe van zijn geworden.

moet ik dit betalen of niet. graag jullie mening 

joke

welke stappen onderneem je als ze daadwerkelijk een bandje met goedkeuring kunnen laten horen terwijl de persoon in kwestie zeker weet dat het niet zo gegaan is, en het een nepgesprek is?

Laat ik vooropstellen dat ik ervan overtuigd ben dat de aangeboden dienst in de kern niet slecht is. Ik heb er drie maanden gewerkt en als je alle voorwaarden toelicht en de respondent akkoord gaat, zal hij ook daadwerkelijk een korting ontvangen op de belkosten. Het probleem zit echter in de manier waarop de diensten worden gepresenteerd aan de klant.

Op dit forum lees ik vaak 'waarom zou je daar als student gaan werken'. Dat is omdat er een veel hoger salaris wordt geboden dan de meeste bijbanen. Daarnaast wordt er gewerkt met een verkooptarget en als je daarboven zit vallen er flinke bonussen te verdienen. Bovendien zijn er flexibele werktijden die je zelf mag indelen, wat voor studenten wel fijn is.

In het begin krijg je een training, daarin wordt echt niet uitgelegd hoe je het beste iemand kan oplichten. Je leert de achtergrond van de dienst en je leert de (eerlijke) technieken van het verkopen. In de eerste week houd je je netjes aan het script en leg je de voorwaarden uit aan de respondent, maar je komt er al gauw achter dat er dan maar weinig mensen bereid zijn om het hele verhaal aan te horen, laat staan akkoord te gaan. Moedeloos word je er van. Daar komt nog bij dat de druk van het target op je schouders rust, want lage scores betekenen het einde van je dienstverband. En ontslagen worden wil je niet, want dat salaris kun je goed gebruiken. Dan merk je dat je langzaamaan iets soepeler wordt met het formuleren van de voorwaarden, betrapte me er zelf ook op. De minder leuke aspecten (zoals het krijgen van een aparte factuur) moffel je ergens tussendoor en het goede nieuws (korting ontvangen) noem je meerdere malen. Uiteraard noem je wel alles, want het gesprek wordt nageluisterd door een kwaliteitsteam, en als je een voorwaarde niet noemt, telt de klant niet mee voor je target en moet je hem opnieuw bellen. Maar je begint te spelen met de manier waarop je het inpakt en dit gaat zo ver dat de klant eigenlijk misleid wordt. Dan vraagt u zich af, waarom zou je dat doen?

Er wordt vanuit het callcenter ook druk op je uitgeoefend. Zo moeten de bellers die na een uur nog geen klant hebben binnengehaald bijvoorbeeld staand verder bellen en mogen pas gaan zitten zodra ze gescoord hebben. Ook wordt je door de supervisors onder druk gezet om goed te scoren, met uitspraken als "als je vandaag niet scoort, dan hoef je morgen niet te komen werken". Ik begrijp dat een supervisor zelf ook onder druk staat van een leidinggevende en dat er gescoord moet worden. We werken tenslotte niet op de kinderboerderij, maar in de verkoop business, daar kiezen we zelf voor dus je mag wel een beetje druk op de ketel verwachten, dat vind ik ook helemaal geen probleem. Maar het gevolg daarvan is wel, dat de bellers meer en meer van hun script afwijken en zelf dingen gaan verzinnen om de dienst mooier te maken dan hij is. Dat proces gaat onbewust (stel je voor dat je drie uur lang zit te bellen en iedereen hangt na twee seconden al op. Je krijgt dan eindelijk iemand aan de lijn die eventueel bereid is te luisteren, dan wil je het niet verpesten door alle addertjes onder het gras prijs te geven, dus zoek je naar een manier om de klant over te halen). Zodra dat proces zich in werking heeft gezet, krijgt de klant verkeerde informatie en loopt het helemaal spaak (getuige de vele klachten op dit forum).

Over het opnemen van het gesprek kan ik zeggen dat dit twee redenen heeft. De eerste is dat elk gesprek naar het kwaliteitsteam wordt gestuurd om te luisteren of er geen onwaarheden door de beller zijn verteld en om te kijken of de gegevens van de klant kloppen en deze een volmondig akkoord heeft gegeven op het aanbod. Als er iets onjuist is op dit punt, dan wordt deze klant teruggestuurd naar de beller met een notitie van welke informatie hij vergeten is te noemen. Dit gebeurde echt heel vaak, dus het is niet zo dat dit kwaliteitsteam er voor de sier zit, soms kreeg je wel vier keer dezelfde klant terug omdat je een woordje vergeten was. Daarom heb ik ook mijn bedenkingen bij forumleden die zeggen dat ze gebeld zijn uit naam van KPN of dat ze niet wisten een aparte factuur te ontvangen, dat kwam in mijn tijd echt niet door de controle. De andere reden voor de opname is waarschijnlijk een juridische, want de bellers weten op zo'n manier alle informatie te noemen en een akkoord te vissen bij de klant dat feitelijk gezien alles juist verteld is, maar dat de klant eigenlijk nog niet helemaal doorhad waarmee hij akkoord is gegaan. Als er dan achteraf klachten komen, staat op de opnameband dat de klant akkoord is gegaan en heeft de voordeelregeling een stok achter de deur.

Van binnen weet je ook wel dat je niet helemaal deugdzaam bent geweest aan de telefoon, maar je doet er alles aan om te scoren door die druk. Ik heb persoonlijk nooit gelogen over het product, heb het alleen wel ingepakt op een manier waarop strikt gezien alles vermeld was, maar de klant eigenlijk geen idee had waarmee hij akkoord ging. Maar na drie maanden was het voor mij ook de druppel. Je belde soms nummers die in een week al twintig keer gebeld waren, dat wil je mensen ook niet aandoen, dus ben ik vertrokken.

Guest Financial

Ach beste Joker, 

Ik ben blij dat je uiteindelijk wijs geworden bent, maar dit geeft voor mij aan dat ik volkomen gelijk heb met mijn verhaal. Medelijden heb ik dus echt niet met je. 

Je weet/voelt dat het niet klopt en toch hou je het 3!!! maanden vol. Helemaal ongelijk over geldwolven heb ik dus zeker niet. De beloning gaat, ook bij jou, voor de integriteit die je behoort te hebben. Daarnaast, "if you can't stand the heat, get out of the kitchen". jammer dat dit 3 maanden duurde. Het enige wat ik je kan zeggen is dat dit een harde maar hopelijk waardevolle leerschool voor je is geweest. 

Ik zou het echt niet op je CV vermelden dat je voor voordeelregeling gewerkt hebt. Je hebt nu hopelijk geleerd dat een hoge beloning geen garantie is voor leuk werk. Wel verbaasd me dat je ze nog een hand boven het hoofd houdt. 

Dat mensen niet bereid zijn je verhaal aan te horen heeft zeker te maken met het feit dat dit soort bedrijven je pas met rust laten als je of stug volhoudt of toegeeft. Ik ben er een van de eerste.  Bovendien wordt er bij jullie gelogen dat men voor Telfort of KPN belt. Waarschijnlijk ook zo'n "versoepeling" van de voorwaarden. 

Daarnaast is bij mij gebleken dat het bandje gemanipuleerd werd, dus dat opnemen is ook maar een wassen neus. Gelukkig heb ik een provider die aan alle kanten meewerkte en zelfs uit naam van ons bedrijf gebeld heeft. Het hele gesprek is ook opgenomen en daaruit kan ik aantonen dat het bandje gemanipuleerd is.

Voor anderen, lees mijn eerder stuk, dan weet je wat je moet doen als je getroffen wordt door de praktijken van dit allerminst zuiver handelend bedrijf

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...