Jump to content

ZakelijkeTelefonie


Guest Redactie
 Share

Recommended Posts

Guest Redactie

Namens onderstaande provider wil Bellen.com graag het volgende met u delen:
ZakelijkeTelefonie.nl geeft aan dat zij graag tot een passende oplossing komt bij eventuele problemen. Enkel zal ZakelijkeTelefonie.nl niet inhoudelijk reageren op berichten die zijn achtergelaten in dit forum, omdat meestal niet duidelijk is welke klant of aansluiting het betreft. Neem daarom contact op met de klantenservice van Zakelijke Telefonie.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Marcel

Tot onze verbazing zijn wij in 2016, ongevraagd en zonder onze toestemming, overgestapt van KPN naar Zakelijke Telefonie.nl. Wij hebben meteen  de overeenkomst met KPN hersteld. Wij hebben bij herhaling, zowel per email, als per post en per aangetekend schrijven, Zakelijke Telefonie.nl. het volgende meegedeeld:
“ Wij willen hierbij benadrukken, dat door ons geen toestemming is verleend, die nodig is om een overeenkomst tot stand te doen komen. Daarom zijn wij op generlei wijze gebonden, aan een overeenkomst met Z.T. En zijn niet verplicht om te betalen” 
Ondanks al onze afwijzingen, blijft Z.T. rekeningen en aanmaningen sturen. Vandaag is zelfs onze telefonische bereikbaarheid verstoord. Z.T stoort de lijn van KPN. Uitgaande gesprekken waren niet mogelijk. Wij hebben inmiddels een uitgebreid dossier opgebouwd, waar uit de onbetrouwbare  intenties van dit bedrijf blijken. Blijf weg van dit bedrijf. Val niet in deze slangenkuil.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest riktaas

Op 16 oktober 2014 heb ik mijn abonnement bij zakelijke telefonie opgezegd. Het blijkt dat ik twee weken te laat ben. En dat het contract daarom afloopt op 02-07-2016. Er moet dan vóór 04-04-2016 worden opgezegd. Dit door zakelijketelefonie.nl zelf aangegeven in een mail. Er is opgezegd per brief en mail op 22-02-2016. Het antwoord van zakelijketelefonie.nl is dat het abonnement wederom met twee jaar verlengd is en wel tot 2018. Reden: ze hebben, volgens eigen zeggen, een mail gestuurd met een nieuwsbrief als bijlage. Op de bijlage, volgens zakelijketelefonie.nl, gereageerd moeten worden. Bij geen reactie wordt automatisch het abonnement verlengd.

Een dergelijke mail, en dus ook de bijlage, heb ik nooit ontvangen. Enig speurwerk op klachtensites leert (naast veel klachten van klanten die op dezelfde manier ‘misleid’ zijn) dat die bijlage de misleidende titel heeft “binnenkort uitbreiding dienstverlening”. Wordt er niet rereageerd, dan wordt een abonnement automatisch verlengd. Het moge duidelijk zijn dat stopzetting van het abonnement genoegzaam bekend was bij zakelijketelefonie. Immers, er is ondertussen al twee keer opgezegd. Een (ongevraagde) nieuwsbrief waarop gereageerd had moeten worden heeft ook juridisch gezien geen grond dit abonnement stilzwijgend te verlengen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest gast jurist

Op de site van Zakelijke Telefonie staat dat er een kort geding is geweest, en ook een zaak bij de Reclame Code Commissie. Op rechtspraak.nl zie ik twee rechtszaken: bij de rechtbank Amsterdam en bij de rechtbank Utrecht. Daar zijn de vorderingen van Zakelijke Telefonie afgewezen, maar op onderdelen die minder relevant zijn voor de klagers hier.

Maar met de zoekterm RP Investing U.A. komt er een derde rechtszaak naar boven, bij de rechtbank Den Bosch, van november 2012. Dit is de link:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBSHE:2012:BY4051&showbutton=true&keyword=rp+investing

Daarin zegt de rechtbank dat geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen middels de antwoordkaart-strategie.

Zakelijke Telefonie noemt op haar site een oudere uitspraak, in kort geding. Daarin zou staan dat wel rechtsgeldig een overeenkomst tot stand komt door de antwoordkaart. Deze uitspraak is niet terug te vinden, maar aangezien dat een voorlopige voorziening was, wordt die toch 'overruled' door de zaak van latere datum in de link hierboven. Het is wel misleidend dat Zakelijke Telefonie alleen die achterhaalde uitspraak vermeldt.

Dan heeft de Reclame Code Commissie ook nog de uitspraak gedaan dat de antwoordkaart methode verwarrend is, en niet meer toegepast kan worden. In zes zaken. Zakelijke Telefonie zegt over die uitspraken:  

"ZT streeft ernaar om in de toekomst eventuele verwarring te voorkomen en zal daarbij de adviezen van de Reclame Code Commissie ter harte nemen (...). De betreffende uiting dateert uit 2011 en is slechts aan een beperkte groep gestuurd, welke allen de mogelijkheid tot ontbinding van het contract hebben gekregen. Na het aangaan van een overeenkomst naar aanleiding van de betreffende uiting heeft ZakelijkeTelefonie.nl haar klanten de aanmelding meerdere malen via diverse kanalen bevestigd, om ook zo eventuele verwarring weg te nemen."

Dat is dus niet waar, mijn oom is ook een klant uit 2011 en hij krijgt helemaal geen mogelijkheid tot ontbinding. Zelfs een reguliere opzegging wordt hem geweigerd. Hij zat ooit bij KPN en kreeg in 2011 ineens facturen van Zakelijke Telefonie. Hij dacht dat er een contractsovername was van KPN aan Zakelijke Telefonie. Nu lees ik hier van die antwoordkaart, dus best mogelijk dat hij ook op die manier is misleid. Hij weet zelf nergens van.

Dat verhaal van ZT van 'de aanmelding via diverse kanalen bevestigd', zal wel slaan op de opt-out mailtjes, waar ik in een andere post over lees. Volgens Zakelijke Telefonie heeft mijn oom in 2016 een (nieuwe?) overeenkomst gesloten voor 43 maanden, en zit hij tot eind december 2019 aan ze vast. Ook hier weet mijn oom niets van. Tot nu toe weigert Zakelijke Telefonie ook maar iets uit te leggen over de totstandkoming van het contract. Het zal wel eindigen met een hevige intimidatie met incassokosten door ZT, en dan pas een uitleg als we bij de rechtbank staan. En dan zal Zakelijke Telefonie haar vordering eerst overdragen aan een investeringsmaatschappij, zodat ze zelf niet gezocht kan worden in het zoekregister van de rechtspraak. 

En dan te bedenken dat mijn oom 83 euro per maand betaalt voor 2 nummers. Dat kost in de markt 5-10 euro. Ze zijn goed binnengelopen op hun bedrog. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Wat een grote oplichterspartij is Zakelijke Telefonie!!

Trap er AUB niet in mensen, wij zijn al 5 jaar bezig om van het abonnement af te komen.
5 jaar geleden hebben ze ons gebeld als dachten wij KPN om ons abonnement te verlengen met korting ( onze provider toendertijd ). Een medewerker van ons heeft toen een aantal vragen met ja beantwoord aan de telefoon en toen begon de ellende en zaten we vast aan zakelijke telefonie.
De rekeningen liepen maar op en de kosten die Zakelijke Telefonie berekend werden steeds hoger.
Tot op de dag van vandaag krijgen we aanmalingen / dreigementen van dagvaardingen etc.

We hebben zoals aangegeven meerdere malen opgezegd, via brieven, mails, telefoon enz maar komen niet van deze oplichterspartij af. Inmiddels ligt de gehele zaak bij onze rechtsbijstandverzekering welke de zaak af gaat handelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ook ik ben helaas een heuse ervarinsdeskundige

Tip 1: ga überhaupt niet met ze in zee.

Is dit onverhoopt reeds of voorheen toch gebeurt en u wilt er vanaf? 

Tip 2: opzeggen niet alleen per mail, telefoon, en per aangetekende brief maar heel belangrijk ook per FAX daar zijn ze gek op namelijk. Heeft u geen fax?  Kijk of je bij de plaatselijke boekhandel kan faxen voor €1. Heeft deze ook geen fax meer? Ga alle cafetaria's / snackbars af die hebben vaak nog een fax voor de inkoop bestellingen door te geven. 

Lukt het opzeggen nog niet en / of u krijgt zelfs nog geld van ze? Onbetaalde credit nota's?

Tip 3 oftewel de über-tip:

Maak per bank 1 eurocent naar hun rekeningnummer over met als omschrijving zo duidelijk en bijna asociaal mogelijk wat u wilt zoals opzegging of uitbetaling(en)! De boekhouder moet die 1 cent toch ergens op de jaarbalans inboeken. De financiële afdeling ziet toch dat er iets niet klopt. De baas zelf word over de bijschrijving(en) ingelicht! Dan staat die toch maar mooi voor schut binnen de hele "organisatie".

Heb daar enkele jaren meerdere 0900 nummers gehad mijn grootste fout ooit. Op bepaalde momenten tot wel €7.000 creditnota's openstaan! Facturen wat niet kloppen! Contractsduur wat wettelijk helemaal niet mag! En dan nota bene zelf wel alles vooraf per kwartaal laten factureren en incasseren per incasso! Ik heb er maar 1 naam voor: de heuse tele-maffia! Heeft me bijna mijn bedrijf de kop gekost! Nooit meer!

Nadat ik bovenstaande had toegepast heb ik nog nooit zo snel mijn geld gekregen en contract kunnen ontbinden. Zonder advocaat rechtsbijstand of dergelijke. Contract is inmiddels ruim 2 jaar opgezegd en bevestigd en gelukkig nooit meer wat gehoord! Gebeurt dat alsnog? Kom maar op ik lust ze rauw! 

Als je enigste gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker ;)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Voor alle slachtoffers van de mailing van december 2010 van zakelijketelefonie.nl die van het contract af willen, hierbij een voorbeeldbrief. Verstuur de brief aangetekend naar het postadres.  

Onderwerp       Datum

Vernietiging overeenkomst wegens dwaling 

Geachte heer/mevrouw,

###INLEIDING###

De reclame-uiting van 14 december 2010 van ZakelijkeTelefonie.nl is door de Reclame Code Commissie in haar uitspraak van 12 oktober 2012 dossiernummer 2012/0345G beoordeeld als in strijd met de Nederlandse Reclame Code.

De onrechtmatigheid van de handelswijze van ZakelijkeTelefonie.nl in deze periode volgt uit diverse gerechtelijke uitspraken, in vergelijkbare situaties als tussen ZakelijkeTelefonie.nl en …......, o.a. de uitspraak van de rechtbank Amsterdam van 8 mei 2013 zaaknummer 1393184 HA EXPL 12-1495 en de rechtbank 's-Hertogenbosch van 15 november 2012 zaaknummer 822320.

In navolging van voornoemde uitspraken beroep ik dan ook op dwaling, vernietig de gesloten overeenkomst en verzoek de facturen …....... geheel te crediteren.

Met vriendelijke groet,

.........

#####HANDTEKENING####

 

Link to comment
Share on other sites

  • Community changed the title to ZakelijkeTelefonie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...