Jump to content

Smart2buy

Arnold01

Recommended Posts

Guest Laura

mmm, vreemd. Ik heb dit bericht niet gehad...

Ik heb gister een mail naar ze gestuurd en dit was hun reactie.

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply
Guest Isabel

Ik heb exact hetzelfde als iedereen hier, ook dezelfde mails ontvangen. Dat wordt hopen.. Anders ben ik zeker bereid hier achter aan te gaan.

Vandaag weer een nieuwe brief ontvangen. Ook ik ben bereid hier achter aan te gaan.

Smart2Buy geeft aan dat zij geen problemen hebben met het bespreken van de ontstane situatie op dit forum. Maar de verwijderde e-mails zijn vertrouwelijk en mogen niet openbaar gemaakt worden. De teksten waren rechtstreeks gekopieerd en daar heeft dit bedrijf tegen geprotesteerd. De tekst dat het niet geopenbaard mag worden staat onderaan deze e-mails. In deze mails legt Smart2Buy overigens uit dat zij er naar streeft alles zo goed en snel mogelijk te regelen. Hopelijk gaat dat inderdaad gebeuren en wordt dat hier ook gemeld.

Guest Laura

Smart2Buy geeft aan dat zij geen problemen hebben met het bespreken van de ontstane situatie op dit forum. Maar de verwijderde e-mails zijn vertrouwelijk en mogen niet openbaar gemaakt worden. De teksten waren rechtstreeks gekopieerd en daar heeft dit bedrijf tegen geprotesteerd. De tekst dat het niet geopenbaard mag worden staat onderaan deze e-mails. In deze mails legt Smart2Buy overigens uit dat zij er naar streeft alles zo goed en snel mogelijk te regelen. Hopelijk gaat dat inderdaad gebeuren en wordt dat hier ook gemeld.

Mijn excusses ik heb daar niet opgelet. Ik wilde alleen de mensen informeren dat er aan gewerkt word. En dat we dus niet zijn opgelicht zoals eerder word aangegeven maar dat er aan gewerkt word.

Guest Lidwien

Ik ben vandaag ook gebeld, het bedrijf hoopt een doorstart te maken en de gedupeerde consumenten te compenseren.

Dat geeft de burger moed, ik kon het wel waarderen.

Guest Boze smartphone koper

Ik heb zojuist aangifte gedaan van oplichting bij de politie, via internet. (Het ging alleen met Microsoft Explorer en met je Digid.) Navraag bij Apple leert dat ik een toestel heb gekocht dat bestemd was voor de Chinese markt, en dat eerder door Apple is vervangen voor een nieuw exemplaar wegens een defect. Ik zit nu dus met het defecte toestel waarmee niet gebeld kan worden in Europa, alleen in China - het ding is compleet waardeloos. 

Eerst checkten ze bij Apple of het niet om een gestolen exemplaar ging want dat schijnt ook voor te komen. Volgens Apple zijn het oplichters. Ik probeerde een coulance regeling los te krijgen bij Apple, hetgeen niet echt is gelukt: ik kan het toestel omruilen tegen een waardebon t.w.v. € 140,-- te besteden bij de Apple Store. Ik betaalde bij Smart2buy € 489,95. 

Een korte zoektocht op internet maakte een trend zichtbaar: bedrijfjes bieden telefoons aan via internet. Soms wordt helemaal niets geleverd, soms een defect exemplaar. Mensen worden aan het lijntje gehouden en opeens is het bedrijf failliet. De naam van Thuiswinkel.nl duikt ook steeds op. Ekomi zorgde bij Smart2buy voor positieve reviews. Het is aan de politie om uit te zoeken of er sprake is van een criminele organisatie. 

Ik kreeg recent nog een mailtje van Smart2buy dat ze absoluut geen oplichters zijn. Ik raad iedereen aan aangifte te doen als je je opgelicht voelt. 

Ook een IPhone-6 gekocht in jan. 2016. Nu blijkt het toetsenbord steeds te blijven hangen. Het toestel reageert soms niet of heel traag. Maar als ik het toestel laat onderzoeken om te kijken waar het vandaag komt dan ben ik het waarschijnlijk kwijt.

Guest smart2buy

Ik heb zojuist aangifte gedaan van oplichting bij de politie, via internet. (Het ging alleen met Microsoft Explorer en met je Digid.) Navraag bij Apple leert dat ik een toestel heb gekocht dat bestemd was voor de Chinese markt, en dat eerder door Apple is vervangen voor een nieuw exemplaar wegens een defect. Ik zit nu dus met het defecte toestel waarmee niet gebeld kan worden in Europa, alleen in China - het ding is compleet waardeloos. 

Eerst checkten ze bij Apple of het niet om een gestolen exemplaar ging want dat schijnt ook voor te komen. Volgens Apple zijn het oplichters. Ik probeerde een coulance regeling los te krijgen bij Apple, hetgeen niet echt is gelukt: ik kan het toestel omruilen tegen een waardebon t.w.v. € 140,-- te besteden bij de Apple Store. Ik betaalde bij Smart2buy € 489,95. 

Een korte zoektocht op internet maakte een trend zichtbaar: bedrijfjes bieden telefoons aan via internet. Soms wordt helemaal niets geleverd, soms een defect exemplaar. Mensen worden aan het lijntje gehouden en opeens is het bedrijf failliet. De naam van Thuiswinkel.nl duikt ook steeds op. Ekomi zorgde bij Smart2buy voor positieve reviews. Het is aan de politie om uit te zoeken of er sprake is van een criminele organisatie. 

Ik kreeg recent nog een mailtje van Smart2buy dat ze absoluut geen oplichters zijn. Ik raad iedereen aan aangifte te doen als je je opgelicht voelt. 

Mevrouw Boze smartphone koper,

U heeft in december 2015 een 2hands (refurbished) iPhone 5s gekocht in de 'Goede Staat' klasse 4 sterren en met 9 maanden garantie. Dit toestel is ook netjes aan u geleverd en heeft u altijd mee kunnen bellen.

U stuurt ons vorige week een mailtje, dat wij u hebben opgelicht en uw geld terug. Omdat het toestel nu naar 6 maanden niet meer werkte en dat u hiervoor bij Apple bent geweest en Apple heeft aangegeven  dat het toestel voor de Chinese markt bestemd was en reeds door Apple was vervangen door een defect.

Zoals in onze mail aan u aangegeven, heeft u bij ons geen splinternieuwe Apple iPhone gekocht die in China door FoxCon (producent van Apple) geproduceerd wordt. Wij kopen/kochten over de hele wereld tweedehands smartphones op.  

Dat konden werkende en niet-werkende smartphones zijn die consumenten hebben ingeruild bij providers, of bij Apple of Samsung binnen de garantie zijn ingenomen/vervangen zijn. Die toestellen worden door deze partijen aangeboden aan professionele handelaren en reviseerbedrijven.Deze toestellen worden door professionele partijen gereviseerd (refurbished).

Deze toestellen worden onder andere door ons ingekocht. Zijn originele toestellen met juiste imeinr en komen niet voor in de database van gestolen toestellen. Daar wordt op gescreend! 

Deze toestellen mogen en kunnen weer opnieuw de consumenten markt ingezet worden en worden/werden dan ook door ons verkocht met garantie en in verschillende condities: gebruikt, goede staat, en nieuw staat.

Wij hebben u aangegeven dat geld terug niet mogelijk is en van oplichting totaal geen sprake is. U heeft nog recht op garantie en daarvoor dienen we eerst te weten wat er precies aan het toestel mankeert en of dit een gebruikersfout of fabricage fout is?

Daarbij kunt u geen enkele bewijs leveren wat door Apple is geconstateerd. Uiteraard is Apple niet blij dat u een Apple koopt via andere legale kanalen. Graag zien wij van je Apple store een diagnose. En zoals aangegeven kun je bij ons terugvallen op je garantie zoals die is bepaald.  

We vinden het jammer dat je obv dir forum en de situatie bij ons bedrijf nu uw voordeel wil zien te halen en extra stennis probeert te maken. Maar de mensen die in het weekend van 29 apil t/m 2 mei niet geleverd hebben gekregen en tot nu toe benadeeld zijn, zijn we met alle macht mee bezig om dit netjes op te lossen.

U kunt zich netjes op onze garantiebepalingen terugvallen, ook na de eventuele doorstart. Graag zien wij de diagnose van Apple tegemoet mbt mankement van uw gekochte telefoon 6 maanden terug.  

Met vriendelijke groet,

Smart2BUY

@ Smart2buy - De politie gaat er serieus naar kijken. Hoe meer aangiftes hoe beter. Als u netjes gehandeld hebt en niets te verbergen heeft hoeft u niets te vrezen. Maar als oplichting bewezen wordt verdwijnt u wat mij betreft een paar jaartjes achter slot en grendel. 

Guest Smart2Buy

@ Smart2buy - De politie gaat er serieus naar kijken. Hoe meer aangiftes hoe beter. Als u netjes gehandeld hebt en niets te verbergen heeft hoeft u niets te vrezen. Maar als oplichting bewezen wordt verdwijnt u wat mij betreft een paar jaartjes achter slot en grendel. 

Geachte mevrouw Boze Koper, wij hebben netjes gehandeld, niets te bergen en doen niets strafrechtelijks. Wij maken ons daarom dan ook niet druk om uw aangifte!

Het gaat bij u om een simpele garantie afhandeling. Uw toestel is een origineel gerefubished Apple toestel, die eerlijk is ingekocht en eerlijk aan u is doorverkocht 6 maanden geleden, met 9 maanden garantie.  

Zoals in verschillende mails aan u aangegeven horen wij graag wat het daadwerkelijke mankement van het toestel is, en zien wij graag een afschrift van de diagnose die uw Apple store gemaakt heeft, zodat wij u met de garantieafhandeling verder kunnen helpen. Jammer dat u niet op die mails gereageerd?

Wij hopen dat u alsnog de gevraagde informatie aan ons toezend zodat wij  het garantieproces kunnen opstarten.

Met vriendelijke groet,

Smart2Buy  

@ Smart2buy - Ik kan de aangifte bij de politie intrekken als u mij het aankoopbedrag terugbetaalt. U krijgt dan uw telefoon terug - uiteraard na ontvangst van het geld.  

Guest Smart2Buy

@ Smart2buy - Ik kan de aangifte bij de politie intrekken als u mij het aankoopbedrag terugbetaalt. U krijgt dan uw telefoon terug - uiteraard na ontvangst van het geld.  

Geachte mevrouw boze Smartphone koper,

In onze mails aan u is duidelijk aangegeven hoe de garantie in zijn werk gaat.

1. U dient duidelijk aan te geven wat het mankement is.

2. Wanneer en hoe dat is gebeurd 

3. Foto's van de buitenkant uw toestel (obv val of ongeval schade) 

4. Toesturen van de diagnose die uw Apple store heeft gemaakt (zoals u dat in de mail en hier op het forum aangeeft)

Op dat moment kunnen wij op afstand bepalen of u in aanmerking komt voor de garantie. Als u ervoor in aanmerking komt, dan geeft de garantie nog geen recht op terugbetaling van uw aankoopbedrag. Dat is alleen van toepassing binnen de eerste 14 dagen zichttermijn.

U dient dan uw toestel aan ons toe te sturen, wordt dan omgeruild of gerepareerd.

Zoals aangegeven hoeft u uw aangifte niet terug te trekken, die is nergens op gebaseerd. Alles wat we doen is legaal en u heeft de gelegenheid om op uw garantie terug te vallen obv van onze garantiebepalingen en onze algemene voorwaarden.

Wij zien graag je email tegemoet met de gevraagde informatie die al diverse keren aan u gevraagd is, maar waar u steeds niet op reageert.

Met vriendelijke groet,

Smart2Buy

@ Smart2buy - 'Zoals aangegeven hoeft u uw aangifte niet terug te trekken, die is nergens op gebaseerd. Alles wat we doen is legaal'

Als dat waar is hoeft u zich nergens druk om te maken. Maar als het niet waar is dan heeft u een serieus probleem. 

Guest smart2buy

@ Smart2buy - 'Zoals aangegeven hoeft u uw aangifte niet terug te trekken, die is nergens op gebaseerd. Alles wat we doen is legaal'

Als dat waar is hoeft u zich nergens druk om te maken. Maar als het niet waar is dan heeft u een serieus probleem. 

Geachte mevrouw Boze smartphone koper,

Als we ons wel zorgen maken om uw aangifte, dan gingen we wel in op uw chantage voorstel dat u uw aangifte terug zou willen trekken als we uw aankoopbedrag terug storten en u daarna uw defecte telefoon na 6 mnd aan ons toestuurt. Dat doen we dus niet.

Tot op heden hebben wij nog steeds geen reactie op onze mails van u ontvangen mbt aanvullende informatie die we nodig hebben om de garantieprocedure in gang te zetten.  

Nogmaals vragen wij u om deze informatie aan ons toe te sturen. Als wij deze informatie niet voor aanstaande maandag 13 juni van u hebben ontvangen, zullen wij ons gaan beraden om tegen u aangifte te doen wegens chantage en smaad en laster.

Wij krijgen steeds meer het gevoel dat u misbruik probeert te maken van de ontstane situatie binnen ons bedrijf en over de rug van de tot nu toe echte gedupeerde klanten, uw eigen slaatje eruit probeert te slaan.....

Hopende u voor dit moment voldoende geïnformeerd te hebben en wachten met belangstelling op de opgevraagde informatie.  

Met vriendelijke groet,

Smart2Buy

'Als we ons wel zorgen maken om uw aangifte, dan gingen we wel in op uw chantage voorstel dat u uw aangifte terug zou willen trekken als we uw aankoopbedrag terug storten'

Chantage? 

Kan ik mijn aangifte intrekken?

U hebt aangifte gedaan van internetoplichting via www.politie.nl en nu blijkt dat de door u gekochte spullen alsnog zijn geleverd of dat u schadeloos bent gesteld door de partij met wie u zaken deed. Wat kunt u doen?

Het is voor degene met wie u zaken hebt gedaan niet prettig om onterecht beschuldigd te worden van oplichting. Informeer de politie daarom als de kwestie is opgelost. In dat geval kunt u, als u dat echt wilt, uw aangifte intrekken op mijnpolitie. Doe dit alleen als de kwestie echt is opgelost.

Als het u niet lukt om in te loggen op mijnpolitie, gebruik dan dit contactformulier. Hierin verzoekt u om de eerdere aangifte in te trekken. Vermeld daarin ook het nummer van uw aangifte of uw persoonsgegevens, zodat de politie de aangifte terug kan vinden.

https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html#alinea-title-kan-ik-mijn-aangifte-intrekken

'Doe dit alleen als de kwestie echt is opgelost.'

U heeft mij een toestel verkocht dat volgens Apple niet werkt op een Europees netwerk omdat het een toestel is dat bestemd is voor de Chinese markt. U wist dat of had het moeten weten. Ik zie maar één oplossing: ik het aankoopbedrag terug, u uw toestel terug,. Dan is het probleem echt opgelost en dan trek ik mijn aangifte in. 

'uw defecte telefoon na 6 mnd aan ons toestuurt'

Hij zit nog netjes in de doos, u gaf mij negen maanden garantie. Ik heb geen verplichting dat ding direct in gebruik te nemen. En ik mag er vanuit gaan dat u een goed werkend toestel heeft geleverd dat geschikt is voor het Europese netwerk, en niet voor het Chinese netwerk. 

Guest Smart2Buy

'Als we ons wel zorgen maken om uw aangifte, dan gingen we wel in op uw chantage voorstel dat u uw aangifte terug zou willen trekken als we uw aankoopbedrag terug storten'

Chantage? 

Kan ik mijn aangifte intrekken?

U hebt aangifte gedaan van internetoplichting via www.politie.nl en nu blijkt dat de door u gekochte spullen alsnog zijn geleverd of dat u schadeloos bent gesteld door de partij met wie u zaken deed. Wat kunt u doen?

Het is voor degene met wie u zaken hebt gedaan niet prettig om onterecht beschuldigd te worden van oplichting. Informeer de politie daarom als de kwestie is opgelost. In dat geval kunt u, als u dat echt wilt, uw aangifte intrekken op mijnpolitie. Doe dit alleen als de kwestie echt is opgelost.

Als het u niet lukt om in te loggen op mijnpolitie, gebruik dan dit contactformulier. Hierin verzoekt u om de eerdere aangifte in te trekken. Vermeld daarin ook het nummer van uw aangifte of uw persoonsgegevens, zodat de politie de aangifte terug kan vinden.

https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html#alinea-title-kan-ik-mijn-aangifte-intrekken

'Doe dit alleen als de kwestie echt is opgelost.'

U heeft mij een toestel verkocht dat volgens Apple niet werkt op een Europees netwerk omdat het een toestel is dat bestemd is voor de Chinese markt. U wist dat of had het moeten weten. Ik zie maar één oplossing: ik het aankoopbedrag terug, u uw toestel terug,. Dan is het probleem echt opgelost en dan trek ik mijn aangifte in. 

'uw defecte telefoon na 6 mnd aan ons toestuurt'

Hij zit nog netjes in de doos, u gaf mij negen maanden garantie. Ik heb geen verplichting dat ding direct in gebruik te nemen. En ik mag er vanuit gaan dat u een goed werkend toestel heeft geleverd dat geschikt is voor het Europese netwerk, en niet voor het Chinese netwerk. 

Geachte mevrouw Boze Smartphone koper,

U bent niet verplicht om een aankoop direct in gebruik te nemen. Maar het lijkt ons onwaarschijnlijk dat u een dure aankoop doet en het 6 maanden lang ongebruikt in de doos laat zitten?

U zal ongetwijfeld bij levering de aankoop gecontroleerd hebben op de juiste werking ervan. U had dan ook 14 dagen bedenktijd, om ongeacht welke reden dan ook, het aangekochte toestel aan ons terug te sturen en uw aankoopbedrag dan ook terug had ontvangen.

Na 14 dagen is dit herroepingsrecht niet meer van toepassing. Hierna is uw garantieperiode van kracht. Zoals diverse keren hier aangeven en via email, zijn we in afwachting van uw informatie om die garantieprocedure in gang te zetten. Die informatie wil u alsmaar niet verstrekken?

U geeft nu aan dat uw toestel niet werkt op een Europees netwerk. Als dat daadwerkelijk zo is, is het toestel niet simlock vrij. Dat kunnen we binnen de garantieprocedure netjes oplossen en wordt het toestel simlock vrij gemaakt zodat het werkt op het Europees netwerk en providers. Dat is voor ons 15 minuten werk. Als u een toestel is toegestuurd met simlock, is dat nog geen oplichting, maar kunnen we dat direct voor uw oplossen.

Maar het is en blijft raar, dat u hier pas na 6 maanden achter komt en het toestel afgelopen 6 maanden niet gebruikt hebt, of in het beginsel bij levering niet getest hebt. Dat u daarnaast nog steeds de informatie niet verstrekt om de garantieprocedure in gang te zetten, hebben wij onze bedenkingen met hetgeen u allemaal hier op dit forum beweert.

Dus nogmaals, wij gaan niet in op uw chantage voorstel voor terugtrekking van uw aangifte en u uw aankoopbedrag van december 2015 terug te betalen. Wij zien graag de door ons per email opgevraagde informatie tegemoet om de garantieprocedure in gang te zetten.

Als wij deze gegevens niet voor aanstaande maandag 13 juni 2016 per email van u hebben ontvangen, zullen wij ons beraden om aangifte tegen u te doen wegens valse aangifte, chantage, smaad en laster.

Hopende u voor dit moment voldoende geïnformeerd te hebben en wachten met belangstelling op de opgevraagde informatie zodat we u verder kunnen helpen met de garantieprocedure.  

Met vriendelijke groet,

Smart2Buy

'Maar het is en blijft raar, dat u hier pas na 6 maanden achter komt'

Dus u vindt mij een raar persoon? 

'Zoals diverse keren hier aangeven en via email, zijn we in afwachting van uw informatie om die garantieprocedure in gang te zetten.'

Het toestel is twee maal via aangetekende post aangeboden bij Smart2buy maar werd twee maal geweigerd. Dus blijft er nu nog één optie over: geld terug. 

En nogmaals voor alle gedupeerden: indien u iets heeft gekocht bij Smart2buy en u voelt zich opgelicht, doe daar dan aangifte van bij de politie. Aangifte kan via internet (via Microsoft Explorer). Hoe meer aangiftes hoe zwaarder de zaak weegt. Oplichters horen achter tralies. 

Boze smartphone koper en alle andere gedupeerden, trap hier aub niet in.
Zolang niemand samen spant en aangifte doet zal deze meneer nooit stoppen.. Jullie ook sterkte allemaal

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...