Jump to content

Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvangen bij overschrijden dataverbruik


Guest arthur van roekel
 Share

Recommended Posts

Guest arthur van roekel

Ben meer dan 30 jaar klant van KPN (telefonie, internet). Ik schrok van de laatste twee facturen maart €3637 en april €4859 voor internet verbruik van mijn mobiele abonnement terwijl dat in de voorgaande maanden 45 euro was. Mobiel internet is voor ons de enige oplossing aangezien bij ons geen ADSL, kabel of glasvezel mogelijk is.

Blijkt dat op Europees niveau een wet te zijn dat boven 50 euro aan datagebruik de consument een sms moet krijgen dat men boven zijn/haar bundel gaat. In Nederland is zelfs in november 2011 een motie aangenomen dat de provider verplicht is om de consument een sms te versturen dat men boven de bundel gaat.

Deze sms heb ik niet ontvangen anders had ik toch eerder gereageerd en niet gewacht tot dat ik deze toren hoge rekeningen zou krijgen. Omdat de provider verplicht is een waarschuwing sms te versturen als men boven de bundel gaat of het gebruik is meer dan 50 euro vind ik het niet realistisch dat deze rekeningen door mij betaald moet worden.

Wat zijn jullie ervaringen of wat is jullie advies.

met vriendelijke groet
Arthur van Roekel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...