Guest hvoosten Posted June 30, 2017 Report Share Posted June 30, 2017 Ik heb een vodaphone smart abonnement. Als ik in het buitenland naar nederlandse nrs bel , valt dit onder Roam at home. Maar welk tarief hanteert men als ik in het buitenland naar buitenlandse nrs bel (binnen de EU) Bijvoorbeeld in Frankrijk wil mijn franse familie bellen . Met dank voor een reactie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Community Posted July 5, 2017 Report Share Posted July 5, 2017 Het bellen naar EU-landen (binnen de EU) valt binnen Roam like at Home. Alleen het bellen naar het buitenland vanuit Nederland valt erbuiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Cleaver Posted July 7, 2017 Report Share Posted July 7, 2017 Waar vind ik een uitgebreid uitleg over wat precies roaming nu inhoud? Welke gesprekken vallen onder mijn roaming en welke niet? Wat is het verschil tussen roaming en EU bundel en buitenland bundel? (Ik heb Youfone, maar elke provider is anders?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Community Posted July 12, 2017 Report Share Posted July 12, 2017 U kunt hier meer informatie vinden over dit onderwerp. In principe komt het er op neer dat u buiten de grenzen van Nederland maar binnen de grenzen van de EU uw Nederlandse abonnement moet kunnen gebruiken zoals thuis. Dus als u vanuit Duitsland belt naar een normaal vast/mobiel Duits nummer, of naar een Belgisch nummer dan maakt dat niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Cleaver Posted July 12, 2017 Report Share Posted July 12, 2017 Dat klinkt dubbelzinnig. Volgens mij moet ik de volle mep betalen als ik in Duitsland met een NL mobiel naar een Duitse nummer bel. Veel mensen zullen hiermee de mist in gaan. Elke provider heeft een andere pakket om dit op te vangen. EU bundel, buitenland bundel enzo. 2 euro per dag, 2 euro per maand enzovoort. Het moet mogelijk zijn om het op een rij te zetten? Dus kosten NL=>NL, EU=>NL, NL=>EU? Daar is Bellen.com ook voor, lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Community Posted July 13, 2017 Report Share Posted July 13, 2017 Het valt gelukkig mee met de dubbelzinnigheid. We hebben overigens wel gezien dat nog niet alle providers hun websites helemaal op orde hebben. De ACM zit er bovenop en zorgt er voor dat ook de tragere partijen alles correct gaan vermelden. Inmiddels hebben vrijwel alle providers die EU-bundels laten vallen. Die zijn immers sinds 15 juni overbodig, de Nederlandse bundels (en eventuele extra bundels) moeten in de EU gebruikt kunnen worden. Zoals in het artikel beschreven staat, de regulering is bedoeld om er voor te zorgen dat consumenten niet op kosten gejaagd worden. Dus als u in Frankrijk belt naar de Franse camping dan gaat dat gewoon uit uw Nederlandse tegoed. Dit geldt ook als u in Italië sms't naar een Belg die ook in Italië is. Bellen vanuit NL naar het buitenland valt hier buiten omdat dit geen roaming is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paco Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Bellen vanuit NL naar het buitenland blijft geld kosten maar als die buitenlander in NL is met zn mobiele telefoon betaal ik dan ook extra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Community Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Ja, want ook in dat geval belt u naar een buitenlands nummer, u hoeft niet te weten dat dit nummer in Nederland is. In dit geval kan hij/zij u beter bellen, omdat hij/zij wel gebruik maakt van een gastnetwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Cleaver Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 2 minuten geleden zei Community: Ja, want ook in dat geval belt u naar een buitenlands nummer, u hoeft niet te weten dat dit nummer in Nederland is. In dit geval kan hij/zij u beter bellen, omdat hij/zij wel gebruik maakt van een gastnetwerk. Maar hij zal ook meer moeten betalen omdat hij (voor zijn doen) naar een buitenlandse nummer belt. Dat is mijn punt, Graag een overzicht van alle aspecten van de veranderingen en wat je eraan kan doen. Waarschijnlijk helpt een EU bundel in zijn geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Community Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 De kosten voor verbruik in de EU via een ander netwerk dan het eigen netwerk gaat uit de eigen bundel. Dit wordt uitgelegd in het artikel over dit onderwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Cleaver Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Maar alleen de kosten van naar Nederland bellen vanuit bv Duitsland. Niet binnen Duitsland bellen. Dit gaat tot verwarring leiden (blijkbaar). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paco Posted July 18, 2017 Report Share Posted July 18, 2017 Ik blijf het verwarrend vinden. Eerder vertelt Community: "Alleen het bellen naar het buitenland vanuit Nederland valt erbuiten." Nu staat in het antwoord: "Ja, want ook in dat geval belt u naar een buitenlands nummer". Het maakt wél verschil of ik met mijn Nederlandse nummer binnen/buiten NL ben maar blijkbaar geldt dat voor de ontvanger niet "want ook in dat geval belt u naar een buitenlands nummer". Dus als ik aan het rondreizen ben en een leuke camping/hotel vind en die bel om te reserveren en die mensen bellen mij terug om te bevestigen (ik zeg maar wat) bellen zij naar een buitenlands nummer en zijn geld kwijt. Jammer dat dat zo is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lisa Posted August 6, 2017 Report Share Posted August 6, 2017 Ik heb ook een vraag. Als ik in Roemenië ben en ik wil mijn zus in Hongarije bellen ( op haar Hongaarse mobiel) met mij Nederlandse nummer welke regel is er daarvoor? Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Cleaver Posted August 6, 2017 Report Share Posted August 6, 2017 56 minuten geleden zei Gast Lisa: Ik heb ook een vraag. Als ik in Roemenië ben en ik wil mijn zus in Hongarije bellen ( op haar Hongaarse mobiel) met mij Nederlandse nummer welke regel is er daarvoor? Alvast bedankt Alsof je Hongarije bel uit Nederland. Als je een Europa bundel daar gebruik (bv 2 euro per dag bij de Youfone) dan valt dat volgens mij wel onder die bundel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted August 13, 2017 Report Share Posted August 13, 2017 Het principe is dat je dezelfde tarieven betaalt als in Nederland. Roam Like At Home. Voorbeeld: Valt in Nederland bellen naar Duitsland buiten je bundel, dan valt het in Duitsland bellen naar Duitsland ook buiten je bundel. Dit is mij in ieder geval door de Vodafone klantenservice zo bevestig. Maar ik zie het vaak anders in de publicaties. Zo van even het hotelletje in de buurt bellen gaat uit je NL bundel. Erg verwarrend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.