WRWollrabe Posted April 25, 2018 Report Share Posted April 25, 2018 Begin maart 2018 ontving ik een mail van Belcentrale dat mijn ISDN2 lijn op 8 mei 2018 gedigitaliseerd gaat worden. Nou is ISDN al digitaal maar voor de leken achter de telefoon bij Belcentrale is dat waarschijnlijk abracadabra... Vervolgens heb ik Belcentrale gebeld en gevraagd wat er mogelijk is om die omzetting te voorkomen want zakelijk gezien heb ik ISDN nog nodig om voor een collega bedrijf in te bellen op ISDN centrales van hun klanten. Het bleek niet mogelijk om de ISDN lijn als dusdanig te behouden want "we moeten rekening houden met de omzetting van 10.000-en klanten voor 1 september 2019" Dus zat er niet anders op de terug te gaan naar KPN omdat zij de dienst nog blijven bieden, uiteraard tot 1 september 2019. Ik heb de portering laten inzetten, daarbij wetende dat de partij die de portering verzorgt, dit meldt bij de huidige provider, dus Belcentrale. Dat heeft ongetwijfeld plaatsgevonden binnen twee weken na mijn aanvraag dus Belcentrale was op de hoogte. De portering heeft inmiddels plaatsgevonden op 11 april, ik heb KPN hierover gebeld en het bevestigd gekregen. Vandaag, 24 april, krijg ik toch weer dezelfde mail over die digitalisering. Weer gebeld en na lang wachten mijn verhaal kunnen doen. Vervolgens kreeg ik netjes bevestigd dat ze kunnen zien dat de omzetting op 11 april heeft plaatsgevonden. Vervolgens krijg ik een mail met een een factuur met een afkoopsom van 906,20 euro. Witheet heb ik Belcentrale weer gebeld, en weer na lange wachten iemand aan de lijn die zich verschuilt achter de "regels" van Belcentrale. Omdat KPN de omzetting niet een maand nadat ik had gebeld had verzorgd word ik nu gehouden aan een afkoopsom. Helaas zit ik niet achter de knoppen bij KPN maar weet dat processen daar ook tijd in beslag nemen. Er was ook geen mogelijk om te komen tot een compromis. In de ontvangsttekst van Belcentrale wordt gemeld dat het gesprek kan worden opgenomen voor verbetering van de dienstverlening.... - zorg dat er sneller opgenomen wordt - train je medewerkers over de techniek achter telefonie - wees bereid om tot een voor alle partijen prettige oplossing te komen Maar als deze partij al jaren bezig is, met al die verschillende namen die ik in die jaren voorbij heb zien komen, zal er weinig verbetering mogelijk zijn... Jammer voor Belcentrale heb ik bij diverse klanten vaker dat halsstarrige gedrag, het verstoppen achter "regels" en gebrek aan kennis meegemaakt. Als ik daarnaast de verschillende fora lees hebben vele anderen ook dit soort ervaringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts