Jump to content

Cuba

Guest Joop Pastor

Recommended Posts

Guest Joop Pastor

Ik heb een prepaid sim van Vodafone en ben net terug uit Cuba.Vodafone schijnt een dermate waardeloos roamingconmtract met C_COM te hebben zodat je alleen maar gebeld kan worden en SMS-jes kunt ontvangen. Naar Nederland bellen werkt totaal niet, evenmin SMS-en. Dit is ook bevestigd door een medewerkster van C_COM op het vliegveld van Havana. Ik ben dan ook vreselijk kwaad op Vodafone omdat ik deze info nergens op hun website kan vinden. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.
Met Vr. groet,
Joop Pastor

• 1 month later...
  • 5 months later...
  • 3 months later...
Guest Mario

Mijn Cubaanse vriendin heeft hetzelfde Telfort-simkaart als de mijne. Zij kan me gewoon bellen en sms-en,zelfs kan je gewoon vanuit Nederland als je dezelfde netwerk kaart heb opwaarden naar haar mobiele telefoon.

• 4 months later...
  • 1 year later...
Guest John Polling

Met KPN konden we bellen en gebeld worden vanuit Cuba, SMS werkte ook goed maar berichten ophalen werkte alleen de eerste dag en daarna helemaal niet. Pas toen ik thuis kwam kon ik mijn berichten weer ophalen. Wat de kosten zijn weet ik nog niet maar ik ga ervan uit dat dit ongeveer 4,5 Euro per minuut is. Fijn dat ik contact met mijn kinderen en zaak kon houden, dat is me best veel waard.

• 11 months later...
  • 4 weeks later...

Raar, ik was er ook in dec 08 en had wel volledig bereik met een tmobile abbo. Zowel bellen, gebeld worden als sms versturen en ontvangen.

• 8 months later...

Wij waren van 7-22 okt 2009 in Cuba. Wij konden niet bellen en sms-sen met onze simkaart van t-mobile. Mobiel:Samsung E1310B, prepaid. Goed opgeladen en voldoende geld.Netwerkvinden stond op automatisch. Weergegeven mededelingen: FOUT , errors. Zwaar balen. Ons was gezegd, dat we met deze mobiel vanuit de hele wereld zouden kunnen bellen.

• 7 months later...
Guest Krupuk

Februari 2010 in cuba geweest,bellen/smsn naar en van nederland met kpn flex goed.
Wel wat problemen gehad als ik gebeld werd uit een ander land.

• 2 weeks later...
Guest Tonia

Ik ben op zoek naar een goedkope mogelijkheid om vanuit Cuba te sms-en
Nu zag ik dat bij Aldi Talk het 0,09 ct kost.
Is dat per smsje? Heeft er iemand ervaring mee?

Guest Thomas

ja ik heb ervaring met aldi talk, als je wilt smssen naar cuba moet je deze zeker kopen, is maar 4 cent om naar cuba te smssen, en vanuit cuba naar nederland 9 cent. Aldi talk is 10,- bij de aldi en je krijg 13,- beltegoed.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik kocht in juli 2010 een Ortel-Sim nadat ik op de Ortel-site had gezien dat bellen en gebeld worden mogelijk was op Cuba (en tegen aardige tarieven).
In Nederland werkte alles, maar op Cuba bleek alleen SMS ontvangen mogelijk, bellen dus niet - ik probeerde dat meerdere malen.
Om te kijken of het aan het toestel lag testte ik met een Simyo-SIM. Dat ging goed (maar is duur).

Eenmaal terug in Nederland beklaagde ik me bij Ortel. Ik wil de aanschafprijs van de sim terug en ook het extra beltegoed waarvoor ik een voucher kocht.
Maar Ortel reageert niet op mijn klacht!

• 1 year later...
  • 2 months later...
Guest leontine ebeling

Met een Vodafone abonnement kan ik wel gebeld worden door een Cubaanse gsm, maar een sms komt NIET aan. Dit is bevestigd door Vodafone, ze zeggen dat ze daar geen contract voor hebben. Het schijnt dat je met een KPN abonnement wé,l een sms kunt ontvangen, moet ik nog uitzoeken.

Guest Dokie

Volgens deze site kan ik in Japan niet bellen met mijn Nokia C7 of 5800 xpressmusic (gebruik voor werk). Echter, vorig jaar in Tokyo, hebben beide toestellen prima gefunktioneerd. Is Tokyo een uitzondering? Met de 5800 kon ik zelfs gewoon gebruik maken van de 4 cijferige interne nummers van ons bedrijf, zonder internationale code of wat dan ook. Kon op beide toestellen internetten, sms-en en bellen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...