Jump to content

Brazilië

Guest Jan Joosse

Recommended Posts

Guest Jan Joosse

Na aankomst in Sao Paulo prima ontvangst met TIM, ook na de vlucht naar Belém. Stroomopwaarts varende viel de verbinding weg en die werd af en toe (als er bereik was) overgenomen door OI. Daarmee kreeg ik echter geen verbinding, handmatig overschakelen op TIM werd geweigerd door de server. Hetzelfde gebeurde met Amazona, een plaatselijke provider. Na Manaus teruggevlogen naar Sao Paulo waar alles weer als vanouds werkte met TIM. Opmerkelijk is dat anderen, die met Vodafone belden, geen enkel probleem ondervonden en vrolijk de hele reis met TIM konden bellen (op voorwaarde dat er bereik was natuurlijk).
Aandachtspuntje voor Telfort??

• 11 months later...
  • 8 months later...
Guest martin kuipers

TIM is de enige provider, die landelijke dekking heeft. Met name Claro werkt alleen in het midden en zuiden van Brazilie. Dit is met name van belang als u een prepaid abonnement in Brazilie neemt om de kosten van de nederlandse provider laag te houden. In het Amazonegebied en ook op de hoogvlakte is er buiten de grote steden niet veel dekking vanwege de dunne bevolktheid. Ik woon nu al een tijd in Brazilie en laat me nog wel vaak op mijn Nederlandse mobiel bellen, hou het dan kort en bel mijn beller zo snel mogelijk terug via Skype a raison van 1,7 eurocent per minuut, naar mobiel 22 cent.

• 3 years later...
Guest jos spekman

Speciaal voor reis naar Brasil een 4 quad band toestel en abonnement KPN aangeschaft,
Helaas heeft dit niet goed gewerkt. Bij aanzetten verscheen TIM in de display maar bellen lukte niet. Eerst moest er 0041 en dan pas 31 70 ...... gedraaid worden om kontakt te krijgen. Soms lukte het ook zonder 0041 ( bij de luchthaven Sao Paulo ) ( 0041 is een kode van Tim)
KPN heeft hiervoor geen verklaring. Bij de provider Claro ( omgeving Belo Horizonte ) kreeg ik steeds de melding geen bereik.

Uit frustratie een interne Tim simkaart gekocht. Dat werkte wel

Kan iemand mij hierover iets melden, want de KPN weet het niet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...