Jump to content
Sign in to follow this  
Guest purdey

Tsjechië

Recommended Posts

Guest purdey

pff ik werd ziek van die hoge kosten!was binnen een paar dagen door mijn beltegoed heen!en het probleem is dat je daar moeilijk beltegoed kunt halen!

Guest marc mens

Wat kost het om in tsjechie prepaid te bellen en gebeld te worden (wintersport)
Dus bv. 2 mensen die elkaar mobiel bellen op de skipiste. (prepaid naar prepaid of prepaid naar abonnement)

Guest Dennis

Hoe kan ik voordelig mail lezen, met mijn Nokia 9500 communicator. Heb een HI 30 abonnement, zonder extra`s (voor data verkeer). Kan iemand mij helpen? Een internet-pre-paid kaart?

Guest Ceciel Wolfkamp

Nou ik baal als een stekker van die hele Telfort Zit ik in Salzburg toch een grote stad. Geen bereik. Thuis een crisissituatie en kan niet bellen en geen sms ontvangen. Mijn vriend heeft Vodafone en geen enkel probleem. Zelfs de vodafone winkel kon geen netwerk te pakken krijgen op mijn mobiel. Ook in Tsjechie heb ik weer problemen met het netwerk en kan ik niet bellen. Hetzelfde had ik een aantal jaren geleden met Telfort in Ierland en Schotland. Als ik thuis ben WEG met Telfort. Complimenten voor Vodafone. Mijn vriend kan overal bellen en gebeld worden.

Guest Paulien

Ik heb nu een aantal jaren een Hi prepay van KPN. Ik bel niet veel maar wel eens en soms lang. Nu had ik mijn mobiel ook meegenomen naar het buitenland ivm vakantie in Tsjechië. Daar kwam welliswaar "Oskar" in te staan als provider. Maar bellen kon ik er niet mee noch sms`en. Ook kon men mij uit nederland dus niet bellen.

Guest E.Mulder

Ik heb via KPN pre-pay geprobeert te bellen vanuit Tsjechië dat lukte voor geen meter.Natuurlijk was mijn telefoon vanzelf overgegaan naar Oskar mobiel maar dat maakte niets uit. Heb dus niet kunnen bellen.Waar heb je dan je telefoon voor??

Guest Wim Schrier

Nog niet geprobeerd, maar bellen vanuit en naar Tsjechië moet met Simyo mogelijk zijn. Maar je moet in ieder geval deze mogelijkheid aangezet hebben.

Guest Wim Schrier

Bellen vanuit Tsjechie met Simyo kan, maar is niet goedkoop.

Guest Peter

Paulien eens lezen op de Hi site
quote:Makkelijk bellen is nog niet overal mogelijk met Hi PrePay. Bellen doe je dan via de terugbelcode *100*.

Guest Anouk

als je een sms naar tsjechie stuurt hoeveel is dat ??

Guest marcel

momenteel ben ik in China. Mobiel opwaarderen in China gaat niet met een orange prepaid kaart, krijg continue de melding dat het nummer niet bestaat. Mailen met Orange heeft geen zin, reageren niet op de mail. Het rare is dat ik wel kan bellen en sms kan ontvangen.

Guest Monique

2x in Tsjechie geweest en 2x niet kunnen bellen, sms`en of gebeld worden met Tele2 pre-paid, terwijl zij beweren dat het geen probleem moet zijn !
laat ze zelf eens heengaan om te proberen.

Guest Jennfer Lemone

hallo ik heb een vraagje misschien dat iemand mij kan helpen mijn vriend is in Tsjechië en zijn Beltegoed is bijna op,, kan hij daar ook beltegoed kopen voor KNP?
want hij kn het niet vinden, zo nee kan ik hem dan een code sturen dat hij kan opwaarderen als ik het hier koop of gaat dat alleen binnen nederland?

Guest Pieter

Wij waren met vakantie in Tsjechië,toen mijn vrouw ziek werd kon ik niet bellen of SMSen daar, en ook niet naar Ned. met mijn Rabomobiel prepaid. Na het handmatig instellen van de beschikbare providers lukte het niet, toen geprobeerd met *100* maar werd er voor ik iets kon zeggen al weer uitgegooid of men verstond mij niet in Ned.
We moesten met de auto terug naar Ned. en op de terugweg in Duitsland kon ik nog steeds niet bellen of SMSen.
Ik begrijp hier niets van want voorheen was er in Duitsland nooit een probleem.
Heb bij thuiskomst hierover met het info nummer van Rabomobiel gebeld en na nogal wat doorschakelen kreeg ik iemand van KPN aan de lijn maar na wat verontschuldigingen ben ik daar ook geen steek wijzer geworden.

Guest jo

heb al twee jaar achter elkaar behoorlijk veel moeilijkheden in Tsjechië,, het lukt gewoonweg niet om daar te bellen en vaak niet om te sms-en. 0ok de mensen van diverse mobieltjes - winkels konden mij niet helpen.
heb die gsm [80jr] uitsluitend om tijdens de vakantie familiecontact te houden.
zie nu dat ik niet de enige ben, ook o.a.Moninque, Pieter en Wim [ hoe zet je Simyo aan en wat is dit ? ] .
hé,é,l graag hulp .
in Tsjechië, kwam 02-cz in beeld, in Dld. T-Mobiel [ook daar trubbels ] .0ostenrijk en Slovenië, lukten gewoon. merci.

Guest erik

KPN berichtte mij na problemen met prepaid bellen vanuit Tsjechië, (gebeld worden, sms zenden en ontvangen via O2 CZ ging wel, voor bellen was ik "not authorized", volgens een winkel met mobiele telefoons was mijn toestel geblokkerd voor het buitenland): "Wanneer u een uitgaande oproep wilt doen, toetst u achtereenvolgens: *100*0031[Nederlandse nummer zonder de eerste nul] [beltoets]. Binnen 30 seconden wordt u teruggebeld, waarna de verbinding tot stand komt."
Had ik dat maar geweten, maar waar kom je zoiets te weten? Niet van de KPN als je prepaid aanschaft. Die stuurt je als je Tsjechië, binnenkomt een sma-welkomstmail met tarieven zonder verdere mededelingen.

Guest ina

Heb al 2 keer een vakantiebundel genomen. Eenmaal in buitenland kon ik niet bellen. Naar kpnwinkel geweest en adviseerde 06-12001200 te bellen om het geld terug te krijgen. Dit heb ik gedaan en het was inderdaad niet gebruikt, de medewerkster zei dat ze het geld terug zal zetten. Maar tot nu toe heb ik niets gezien. Maar waar gaat ze het terug zetten? En die andere bundel ben ik gewoon kwijt omdat het 3 maanden geleden is. Wel lekker makkelijk verdiend door kpn.

Guest jan

Vanuit tsjechië, werkt *100*0031(nr zonder 0) en dan een hekje. Ophangen en je wordt teruggebeld waarna hy het gewenste nr draait.

Guest Jaap

Tip voor Sri Lanka heb daar een prepaidkaart gekocht (Sri Lankaanse kaart) die in m,n telefoon 2000 rupees erop plm 7 eur en kon onbeperkt bellen naar Nederland voor Eur 0,70 p/m
tijdens de kerst en oud en nieuw geweest 2011/2012