Jump to content

gratis bellen

Guest Harry

Recommended Posts

Bij Euphony kun je als enige gratis bellen; ik geloofde het eerst ook niet, maar ik krijg nu al enkele maanden facturen met allemaal nullen voor gesprekken in de daluren en weekends. En dat voor maar €3,95 per maand. Bovendien bel ik met mijn Euphony-vrienden en kennissen (die ook Euphony klant zijn) met maar liefts 25% korting op onze gesprekken!! Wie wil dit nu niet missen?

• 1 year later...
  • 10 months later...

Kan volgens mij alleen als je een KPN aansluiting hebt en niet, zoals ik, een UPC aansluiting. Daar loop ik wel vaker tegenaan: da`s balen!

Even wat nuchter commentaar.

Harry en Wallys: jullie zitten op een verkeerd deel van het forum reclame te maken. Dit is de batch voor GSM, NIET voor vastnet.

Sheree:

1. Voordat je bij UPC instapte MOET je hebben geweten dat je daardoor uitsluitend nog met die carrier kon bellen. "Eigen schuld" klinkt hard, maar het is niet anders. Maar als heel dik pleister op die wonde:

2. Je kan van UPC zeggen wat je wil (slechte admie, vaak onjuiste nota`s, slechte klantenservice, zeer slechte klachtenafhandeling en ga zo maar door): eerlijkheid gebiedt te constateren dat verreweg hun meeste klanten bij nagenoeg elke andere provider (soms zelfs veel) DUURDER uit zouden zijn. Want niet alleen behoren hun standaardtarieven tot de lagere in de markt, doch ook UPC-klanten kunnen in speciale arrangementen stappen en genieten dan dat soort voordelen.

Als je zelf eens de moeite zou nemen, voor `n nota van `n willekeurige maand uit te rekenen wat het je bij Euphony gekost zou hebben (vergeet de vaste kosten daarbij niet), moet je dat waarschijnlijk onderschrijven.

Ben daarom dan ook maar blij dat je NIET door allerlei mooie verhalen van gladde Euphony-loverboys kunt laten verleiden.

Conclusie: kop op, meiske! Balen is beslist niet nodig, jij kunt dat hele circus lekker uitlachen!

(Nee jongens, je hoeft niet over me heen te vallen, want ik ben GEEN UPC-klant meer. Maar dat lag ZEKER NIET aan hun tarieven, dat heb je misschien ook al wel begrepen.)

Nog wat meer nuchters (al was het maar om de bij Sheree gezaaide twijfel definitief weg te kunnen nemen).

Iedereen kan heel simpel Harry en ieder ander die beweert dat bij Euphony bepaalde normale (d.w.z.: anders dan naar 0800-nummers) gesprekken GRATIS zouden zijn, ontmaskeren als aartsleugenaar.

Doe daarvoor het volgende: ga naar www.euphony.nl > Aanbod > Vaste telefonie > Eufree OF EuMax OF Eumax Pro (dat zijn de drie programma`s waarin iets "gratis" is) > Meer info.

Bij elk van deze drie programma`s wordt nadrukkelijk vermeld, dat ALTIJD het starttarief in rekening wordt gebracht. Onder aan hun tarievenpagina vind je vervolgens starttarieven varierend van 4.00 tot 5.18 cent, doch GEEN ENKEL starttarief van 0.00 cent. Dus is er bij Euphony GEEN ENKEL normaal gesprek met kosten 0.00 mogelijk.

Vandaar ook dat ik zonder enige aarzeling het woord "AARTSLEUGENAARS" durf te gebruiken.

Daarenboven blijkt dat

- voor heel veel gesprekken (mogelijk zelfs voor de meeste? hangt van je belgedrag af) GEEN korting geldt, en

- ALS je dan al zo`n heel specifiek kortinggesprek voert, van dat gesprek MAXIMAAL drie minuten op de totaaltijd in mindering worden gebracht; de resterende tijd moet bovenop het starttarief gewoon worden betaald; in de dagelijkse praktijk zullen die veelgeroemde "gratis" gesprekken dus zelfs al gauw DUURDER uitpakken dan bij andere providers (Sheree: denk alleen maar eens aan de maximum gesprekskosten van 9 cent voor alle gesprekken naar alle andere UPC-abonnees, en daarvan zijn er in Nederland heel wat meer dan Euphony-abonnees!)

Ik hoop dat ik hiermee Sheree en andere vertwijfelden gerust heb kunnen stellen, en iedereen ervan heb kunnen overtuigen dat Euphony nogal "phony" is.

• 2 weeks later...

Dank Jan, voor je uitgebreide uitleg. Het heeft me niet erg hoog gezeten hoor want van KPN baal ik nog veel meer (langslepend conflict waardoor zij me geen diensten meer willen leveren, zelfs geen mobiele). Ik vind UPC best oké en neem TV, en internet en telefonie bij hen af. Voor wat betreft goedkoop bellen met UPC abonnees: dat valt tegen, de meeste mensen hebben toch nog een KPN aansluiting.

Nog even om mijn nieuwschierigheid te bevredigen: waarom ben je niet meer bij UPC en waar dan wel?

Sheree: UPC heeft inderdaad (nog) maar een klein marktaandeel, dus heel erg veel winst valt daar nu nog niet uit te halen. Maar alle beetjes baten, en ze groeien nog steeds.

Als voordeel zie ik niet alleen de over het algemeen perfecte technische kwaliteit van hun telefonieproduct, maar ook dat je je geen zorgen hoeft te maken over allerlei wilde marktontwikkelingen, want daar kan je toch niet aan meedoen. Ze zijn niet de allergoedkoopste, maar zitten zeker in het goedkopere segment. Als je behoort tot de 90% van hun klanten die nooit met hun administratieve of factureringsblunders te maken krijgen en dus ook nooit een beroep hoeven te doen op hun lamentabele klantenservice, heb je er een goede provider aan.

Jouw nieuwsgierigheid: technisch was en is UPC-telefonie bij 99.5% van hun klanten perfect, maar administratief-boekhoudkundig gaat het bij ca. 1 op de 10 klanten (te) vaak goed fout. Ook in ons geval was er daardoor vanaf dag 1 sprake van een langslepend conflict. Met als uiteindelijk resultaat dat UPC op een onzalig moment plompverloren onze telefoonkraan dichtdraaide (zo lomp zijn ze: ook bij terechte klachten over apert onjuiste facturering trekt de klant per definitie altijd aan het kortste eind!), en wij gedwongen waren halsoverkop opnieuw een KPN-aansluiting in huis te halen om weer te kunnen bellen (mobiel gaan was voor ons om bepaalde redenen geen geschikt alternatief).

• 2 months later...
Guest Thinking Positive!!

Gratis bellen alleen bij Euphony???

Kijk eens op Aacneuro.com, daar bel helaas moet het van de opta voor 3 euro per maand, onbeperkt naar andere ACN klanten bellen. Die 3 euro geld alleen voor Nederland overigens in de andere Europese landen waar ACN actief is geldt dat niet en dat is pas lucratief!!! Mijn hele familie belt al gratis en ben enorm tevreden, ACN ga zo door!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...