Jump to content

Wie wil er GSM`s uit Canada?

Guest Tristan Laurillard

Recommended Posts

Guest Tristan Laurillard

Hallo allemaal. Ik woon sinds 1999 in Canada en de meeste providers gebruiken hier nog antieke analoge mobiele telefoons. Echter er is eentje die wel het GSM systeem gebruikt.

Deze toestellen belanden weleens in kringloop-winkels (of op de zogeheten `garage sales`), voor slechte een paar dollar. Ik weet niet precies hoe de GSM markt in Nederland nu is, maar in principe kan ik hier zo wat toestellen kopen en die naar Nederland sturen.

Ik weet natuurlijk niet of het wel werkt, misschien gebruiken ze net een andere frequentie of weet ik wat. Maar wie de gok wil wagen moet maar even contact me me opnemen (harlekeyn@gmx.net).

Dan stuur ik een toestel, inclusief lader-kabel (alleen he plug voor aan het toestel en een stuk draad, want die lader werkt toch niet in NL, in verband met 110 Volt), en dan meet ik wel even met mijn multimeter de laagspanning die op de kabel gezet moet worden.

Zo kun je dus - als het allemaal werkt - een goedkope GSM aanschaffen. Voor jezelf of doorverkopen. Natuurlijk wil ik er ook wat poen aan overhouden. Ik heb nog een Giro-rekening in NL, waarvan ik ook hier kan pinnen; dus dat zit allemaal wel goed.

Het kan natuurlijk zijn (misschien kan iemand me dit even melden) dat GSM toestellen tegenwoordig ook geen cent meer kosten in NL. In dat geval werkt het hele plan dus niet. Enfin, kom maar met reacties en ideeën!

--groetjes uit Vancouver . . .

Tristan

Guest Tristan Laurillard

Kort na het plaatsen van het bovenstaande berichtje kreeg ik een vriendelijk e-mailtje van Rob Groeneweg die uitlegde dat het plan alleen zou werken met multi-band GSM`s.

De zoektocht naar deze juiste toestellen zou dus lastiger worden. Daardoor lijkt me het niet meer de moeite waard om daadwerkelijk toestellen naar Nederland te sturen.

Kortom: ik blaas de boel af.

Dat kleine winstje weegt niet voldoende op tegen het risico en inspanning.

Hoi !

Tristan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...