Jump to content

toestelcode siemens m35

Guest Ab

Recommended Posts

Hallo,

Mijn siemens m35i zegt dat het toestelcode is geblokkerd.

Ik heb drie keer een foute code ingetoetst. De pin code, activeringcode en m-code. (postbank actie)

Siemens zegt dit te kunnen verhelpen voor 34 euro. Is dit nu een sim lock of is dat weer iets anders? en hoe gaat dat dan, zo`n sim lock code invoeren na een jaar. Hoe doe je dat?

Ab.

Ik neem aan dat je de code die je toestel als eerste vraagt als je hem aanzet, verkeerd hebt ingetoetst. Om de blokkering op te heffen heb je een puk1 code nodig. ( het is dus geen simlock) Volgens mij krijg je deze gewoon meegeleverd bij de telefoon, zoniet dan ben je vern**kt.

Als het niet de code die je toestel als eerste vraagt is, die je verkeerd hebt ingetoetst dan is er iets anders aan de hand. Om je dan te kunnen helpen heb ik meer gegevens nodig

een simlock is een beveiliging van je provider waar door je alleen met die provider kunt bellen, dus alleen een simkaart van die provider werkt.

Als je toestel ouder is dan een jaar kan je deze beveiliging gratis laten opheffen door een unlock code aan te vragen.

Hoi,

Nee, het gaat niet over de pin code. Die is wel goed en het toestel werkt ook verder goed. Alleen kan ik sommige opties niet gebruiken zoals `babyfoon` en nog een aantal. Hij zegt dan `toestelcode geblokkeerd`.

Nu weet ik dat er op computerbeurzen wel een standje staat die een sim lock verwijdert (is dat niet illegaal trouwens?). Maar of dat iets met die toestelcode te maken heeft.

Ook weet ik niet zeker of ik nog via telfort kan opwaarderen als de sim lock is verwijderd. In de hanleiding staat van niet maar die lui van de beurs zeggen van wel...

Tja, ik weet het ook niet meer...

Ab.

Je telefoon heeft meer opties dan je provider ondersteund, daarom geeft je toestel `geblokkeer`

aan. Wil je wel gebruik maken van deze opties dan kan je provider ( tegen betaling) deze blokkering opheffen.

O ja: als je de simlock laat verwijderen is het nog steeds mogelijk om via je eigen provider te bellen en op te waarderen. Ben je zo voldoende geinformeerd of heb je nog meer vragen?

Ik heb gebeld met telfort maar die verwees me door naar siemens en die kunnen dus voor 34 euro het toestelcode weer verwijderen door iets op te sturen.

Ik weet in Zuidhorn iemand die de sim lock verwijderd maar is het nu illegaal of niet. Ze staan ook gewoon op de computerbeurs dus je zou zeggen van niet..

Officieel is het illegaal. Tele2 is bezig met de OPTA om providers te dwingen unlock codes sneller vrij te geven. Tot die tijd adviseren zij ook de zwarte markt

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...