Jump to content

Kan ik mijn nummers behouden van abbo naar prepaid?

Guest Mark

Recommended Posts

Ik heb een Vodafone abbo en wil overstappen op prepaid van Ben, weet iemand of ik mijn nummer mee kan nemen?

Of kan ik mijn nummer alleen meenemen als ik op een Ben abonnement overstap? Zo ja, als ik na een jaar Ben abonnement overstap op prepaid, kan dat dan?

Je mag overal je nummer mee naar toe nemen die vrijheid is aan jou alleen van Ben naar Ben prepaid kunnen wel kosten in rekening worden gebracht. Je kan natuurlijk van andere provider naar Ben prepaid gaan je bent dan natuurlijk welkom! Van prepaid naar prepaid kan ook.

Hmm, ik ben zojuist ben T voor Telecom geweest en ze zeiden dat ik mijn nummer niet kan behouden als ik van Vodafoon abbo overstap naar Ben abbo EN na een jaar overstap op BEN prepaid...

Zit er dus echt niets anders op dan gewoon een Ben prepaid starterspakket te nemen met een nieuw nummer?

In de FAQ op Bellen.com staat bij de vraag:

`Wanneer is nummerbehoud mogelijk?` het volgende antwoord:

De OPTA (dit is de Onafhankelijke Post en Telecom Autoriteit, die toezicht houdt op de telecommarkt) heeft sinds enige tijd de mobiele aanbieders in Nederland verplicht om, op verzoek van de klant, een nummer van de ene aanbieder naar de andere te porteren. Mobiele aanbieders zijn hier alleen toe verplicht indien het gaat om een daadwerkelijke overstap van provider, dus van bijv. Ben naar Vodafone of van O2 naar Dutchtone. Hierbij maakt het niet uit of u overstapt van pre-paid naar abonnement (en uiteraard andersom) of van abonnement naar abonnement. Officiëel zijn de aanbieders er niet toe verplicht om nummerbehoud te accepteren binnen hetzelfde netwerk, dus van bijv. KPN pre-paid naar een KPN abonnement, hoewel veel aanbieders zo´n verzoek gelukkig toch in behandeling zullen nemen.

Nummerbehoud is alleen mogelijk als het verplichte contractstermijn bij de "oude aanbieder" erop zit. Bovendien mag het telefoonnummer bij de "oude aanbieder" nog niet gedeactiveerd zijn. Verder moet u rekening houden met de opzegtermijn van uw oude GSM aanbieder.

Belangrijk punt is, dat als u bij uw "oude aanbieder" een abonnement heeft, u deze niet zelf dient op te zeggen maar dat u dit laat doen door de "nieuwe provider". Dus heeft u nu een abonnement bij Ben en wilt u met nummerbehoud een abonnement bij KPN afsluiten, dan moet KPN uw abonnement bij Ben opzeggen en voor de verdere portering van het nummer zorgen. Uiteraard kan KPN het abonnement bij Ben in dit voorbeeld alleen opzeggen als de minimale contractstermijn verstreken is en natuurlijk rekening houdende met het opzegtermijn bij Ben.

Dus als ik het goed begrijp als ik van abonnement van Vodafone naar prepaid wil maar stel je voor Vodafone doet daar niet aan zou ik het als volgt kunnen oplossen van abonnement Vodafone naar KPN Mobile Prepaid en vervolgens van KPN mobile prepaid naar Vodafone prepaid? Zo kan het dan toch nog via Amsterdam smile.gif

Guest C Nijssen

He Mark

Welke T4T ben je geweest? ik werk er zelf ook namelijk en TUURLIJK kan je nummer van Vodafoneabbo meenemen naar Ben prepaid alleen de opzeg termijn is wel 3 maanden dus je nummer kan pas na 3 maanden worden overgezet!!!

Ik ben naar de T4T in de Heiligeweg A`dam geweest.

(maar de medewerker die mij te woord stond was volgens mij niet helemaal bij omdat ie nog iets anders zat te doen waardoor ie op z`n knieeen lag achter de desk)

Ik dacht al ergens gehoord/gelezen te hebben dat het wel kon om je nummer te behouden of je van provider overstapt of van abbo/prepaid.

Ik wil dus van Vodafone abbo naar Ben Prepaid.

Mijn contract had ik 4 jaar terug getekend voor 1

jaar en is automatisch verlengd. (Ik ben dus vrij om weg te gaan)

Ik nog geen opzegging naar Vodafone verstuurd, moet ik dan contact met Ben opnemen voor het behoud van mijn nummer?

Guest Vodafone-abonnee

Je kunt nu de klantenservice (0800-0560) bellen van Vodafone. Je kunt dan een Nummerbehoud formulier aan vragen!

Mvg,

Vodafone-abonnee

ben overgestapt van Dutchtone abo naar prepaid en we hebben gewoon ons nr. kunnen behouden werd totaal niet over gesproken dat we een nieuw nummer moesten nemen, kregen zelfs nog 15 euro beltegoed er gratis bij

Guest C Nijssen

Als je je nummer wilt meenemen koop je een prepaidstartpakket van Ben en vraag je om een Ben nummerbehoudformulier tot eind dit jaar kost je dat geen € 9.00 voor het overzetten van numer ben gaat het contract voor je opzeggen bij Voda en na 3 maanden gaat het nummer over

Bedankt voor de tips mensen!

Ik zal dan een starterspakket van Ben kopen en zo`n nummerbehoud formulier vragen bij Ben.

Ik heb eerder wel gevraagd aan Vodafone medewerkers maar die willen natuurlijk niet zeggen dat die mogelijkheid er ook is. Ik kreeg weliswaar een Nummerbehoud formulier mee, maar dat was eentje van Vodafone abbo naar Vodafone Izi.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...