Guest Roland Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Schrijf altijd het nummer van de simkaart op, zo kun je als je gsm gestolen is altijd nog je nummer houden door nummerbehoud te kiezen het enige nadeel is dat je dan even naar een andere netwerk moet gaan dan waar je opzat. Later kun je als nog weer terug gaan als je wilt. Verder ook als je sim geblokkeerd is, kun je ook voor nummerbehoud kiezen zodat je nieuwe sim kaart krijgt. Waarom? Omdat als eenmaal je sim geblokkeerd is niet meer te gebruiken is en vaak wordt er geen nieuwe sim kaart verstuurd wel als je nummerbehoud doet.Dus is je sim gestolen geen ramp zorg er snel voor dat je nummerbehoud kiest. Maar je moet dan wel het nummer van je sim kaart nog hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Wat kun jij slap ouwehoeren, zeg!Als je GSM wordt gestolen, moet je zo snel mogelijk de sim-kaart laten blokkeren, wil je niet voor verrassingen (hoge telefoonrekeningen) komen te staan. Op verzoek stuurt jouw provider je een nieuwe sim-kaart toe. Vaak zijn hier wel kosten aan verbonden.Een provider wil natuurlijk nooit een klant kwijtraken, omdat een of andere a-sociale halve zool niet van een ander zijn spullen af kan blijven!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roland Posted September 19, 2002 Report Share Posted September 19, 2002 HalloOordeelt niet opdat Gij ook niet veroordeelt worden.Het gaat hierbij om Prepaid kaarten en niet over abonnementen. De opmerking van Erik is wat raar geformuleerd zonder rekening houdend met ABN/ABF taal. Ben je prepaid kwijt dan ook volgens mij je beltegoed. ABN= Algemeen Beschaafd Nederlands aangezien ik een Fries ben ook ABF! Want als je geen Nederlands spreekt dan kun je nog wel beschaafd zijn (-: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted September 19, 2002 Report Share Posted September 19, 2002 1. Vind jij in jouw bericht iets terug, waaruit wij zouden moeten kunnen halen dat het om prepaid gaat???2. Als ik mijn Pre-paid sim-kaart kwijt zou raken en daardoor mijn beltegoed, dan raakt mijn provider een klant kwijt!3, "Volgens mij..." (zie jouw reactie op mijn reactie) hebben wij niks aan. Als je alleemaal wijsneuzigheden denkt te moeten spuien, moet je er zeker van zijn dat het zo is. Als je het niet zeker weet, breng je mensen in verwarring (en dat doe je regelmatig in dit forum!).4. Waar heeft dat ABN toch in hemelsnaam mee te maken? Met jouw ABN (of ABF, zoals jij iever schrijft) is in elk geval meer mis dan met mijn ABN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rob groeneweg Posted September 19, 2002 Report Share Posted September 19, 2002 erik,ja in de onderwerp balk staat "tip als je prepaid gestolen wordt"daaruit kunnen we dus concluderen dat het om prepaid sim kaarten gaat.het verhaal van roland lijkt mij zeer correct, omdat de telecom operator niet kan weten wie de eigenaar van de prepaid kaart is omdat er geen contract aan vastzit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted September 19, 2002 Report Share Posted September 19, 2002 Je hebt gelijk! Mijn excuses! Om te begrijpen, hoe Roland zijn werkt, heb ik bericht een paar keer doorgelezen en hierbij helaas de titel "uit het oog verloren". Maar ik vraag me wel af of je, volgens de methode van Roland, je nummer houdt, want iedereen kan dan dus zomaar een sim-nummer opschrijven en het bijbehorende nummer opeisen. Lijkt me sterk, maar het zou natuurlijk kunnen. Ik heb het niet uitgeprobeerd. Ik hoop Roland wel, want als je met tips komt, moeten ze wel werken...Dan nog iets: Bij punt 2 schreef ik beltegoed, maar ik bedoelde GSM-nummer (nummerbehoud). In de war gebracht, omdat Roland in zijn reactie opeens over beltegoed begon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roland Posted September 20, 2002 Report Share Posted September 20, 2002 NOGMAALS:Als je nummerbehoud van prepaid naar prepaid doet hoef je alleen het nummer van de SIM op te schrijven, dat is een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.