Guest Wil Posted November 16, 2002 Report Share Posted November 16, 2002 Wie weet raad?Mijn zoon heeft een mobiele telefoon die helemaal opgebruikt is. Hij heeft zich inmiddels een nieuwe aangeschaft.Van mijn mobieltje is de simkaart verlopen. Mijn mobiel telefoonnummer is dus geblokkeerd. Volgens KPN zou ik een nieuwe simkaart moeten aanschaffen. Is het mogelijk de sim-kaart van het mobieltje van mijn zoon om te zetten in mijn mobieltje? Ik neem dan voor zover ik weet wel zijn telefoonnummer over. We hebben alletwee KPN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted November 16, 2002 Report Share Posted November 16, 2002 Dit is geen enkel probleem. Je neemt dan inderdaad het telefoonnummer van jouw zoon over.Alleen als de sin-kaart van jouw zoon erg oud is (b.v. 5 jaar) en jouw GSM nog niet zo oud, kun je problemen krijgen, omdat de oude sim-kaarten op een hogere spanning werken dan de nieuwe. Maar je kunt ze uitwisselen zondere dat er schade aan telefoon of sim ontstaat, maar je loopt kans dat je dan een foutmelding krijgt en/of je niet kunt telefoneren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted November 16, 2002 Report Share Posted November 16, 2002 Ik vergeet nog iets: Jouw telefoon kan nog een sim-lock hebben. Dan kan je ze niet uitwisselen, voordat je telefoon ge-unlocked is. Maar je kunt het gewoon proberen.Telefoons ouder dan 1 jaar kun je gratis unlocken bij, in jouw geval, KPN. Info hierover staat op http://www.kpn.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OvI Posted March 5, 2003 Report Share Posted March 5, 2003 Meeste SIM-locks zijn op operator niveau. Dus als je telefoon door KPN ge-sim-locked is, kun je alleen KPN simmetjes in die telefoon gebruiken. Meestal maakt het dan dus niet uit WELK simmetje, als het maar een KPN sim is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.