Jump to content

Tele 2 Mobiel

Guest Mobiele Eenheid

Recommended Posts

Guest Christian

Ik heb vorige week een Siemens A-50 telefoon bij Tele2 gekocht, het apparaat voldoet prima, voor een klein prijsje een leuk toestel,

maar pas op met het toestel pincode, hier ligt een addertje onder het gras,

ik had de screensaver toestelcode ingeschakeld, met als gedachte " als ik het toestel verlies, kan een ander het apparaat niet leegbellen c.q. gebruiken, in de gebruiksaanwijzing staat; "als de toestelcode 3x verkeerd is ingetoetst moet u contact opnemen met de Siemens Service",

nieuwsgierig als ik ben heb ik een E-mail daarheen gestuurd wat mij te wachten staat als het een keer fout gaat met de toestelcode,

het antwoord was als volgt;

stuur een fax met telefoonnummer en Imei nummer van het toestel naar de Siemens service,

maak 34.00 Euro over aan de Siemens Servicedienst, die stuurt mij dan op mijn beurt weer een briefje met daarop de deblokkeringscode van het toestel.

m.a.w. die code is dus onbruikbaar, en erg omslachtig, een code op de doos van het toestel zou het een stuk eenvoudiger maken.

Guest Mobiele Eenheid

Beste Christian,

De toestelcode is een extra beveiliging waarmee je kunt voorkomen dat iemand jouw toestel `zomaar` kan gaan gebruiken met een andere SIM-kaart. Het is eigenlijk een soort SIM-lock. Na 3 keer de onjuiste code intoetsen blokkeert het toestel volledig. Deze functie ben je niet verplicht te gebruiken maar als je het wel aan zet dwarsboom je een eventuele dief flink. Want je ziet zelf wat hij of zij er voor moet doen om het toestel tóch te kunnen gebruiken. Overigens zul je de code zelf nooit hoeven te gebruiken zolang je dezelfde SIM maar in je telefoon laat zitten. Schrijf daarom de gekozen code wel ergens op zodat je hem niet vergeet!

Voor alle duidelijkheid: De toestelcode is iets anders dan de PIN. Stel ALTIJD een PIN in en verander de standaardcode. Dit voorkomt oneigenlijk gebruik van jouw SIM.

Guest christian

Een ontsnappingscode op de verpakking van de telefoon lijkt mij een stuk minder omslachtig, mijn andere GSM telefoon (Mitsubishi Trium), heeft ook zo`n code maar die kun je onbeperkt indrukken zonder dat het toestel blokkeerd, (10.000 code`s ga je niet zomaar even uitproberen), en kinderhandjes willen nog wel eens aan zo telefoontje zitten, zonde, als de telefoon 2 jaar oud is en de toestelcode wordt 3x fout ingedrukt, kun je het toestel aan de kinderen geven om er mee te spelen, het toestel is het dan niet meer waard om te laten " decoderen " door de Siemens Servicedienst.

Guest Mobiele Eenheid

Een Trium heeft ook een soort toestelcode, dat klopt, maar deze werkt anders. Deze wordt niet gekoppelt aan de SIM. Bij een Trium staat de toestelcode óf altijd aan of helemaal niet. Is in de praktijk lastig in gebruik omdat je dan (als je de toestelcode aan hebt staan)altijd twee codes na elkaar moet intoetsen als je de telefoon aan zet.

Wat die kinderhandjes betreft: telefoon uit de buurt van kinderen houden net zoals je schoonmaakmiddelen niet open en bloot laat staan... Bovendien vraagt de telefoon toch eerst om de PIN? En niet om de toestelcode! Een andere oplossing ter voorkoming van `per-ongeluk-gebruik` (als je het toestel aan hebt staan) is de toetsenbord-blokkering aan zetten. Is altijd slim om per-ongeluk-bellen te voorkomen.

Guest christian

Die Siemens van mij niet!, deze heeft een `screensaver beveiliging` iedere keer dat de screensaver inwerking treedt, moet je om deze op te heffen een code intikken, deze zit nog voor de pincode van de chip, mits het toestel ingeschakeld staat, dus iedereen die aan het toestel zit kan heel gemakkelijk het toestel blokkeren met alle ellende van dien, een soortemet `pukkode` voor het toestel was veel eenvoudiger geweest, m.a.w. het toestel is niet goed te beveiligen met het toestelcode, 3x verkeerd toetsen, toestel weg, of je moet er 35 euro voor over hebben, en als het toestel een jaar of 3 is kan hij zo het asvat in, de code opvragen is dan niet meer lucratief.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...