Guest Ilja Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Sinds 2 augustus kan ik van mijn vriendin in Polen geen sms berichten meer ontvangen op mijn Ben telefoon. Ze kan ook geen sms-en meer sturen naar vrienden van haar in Italie. Na veel bellen met Ben ontdekte ze dat er in heel Europa contracten tussen diverse providers zijn opgezecht. En dat sms-en vanuit het buitenland niet meer gegarandeerd aankomen. Deze situatie zou volgens Ben voor onbepaalde tijd voortduren. Ik heb ook een Telfort/O2 telefoon en daar werkt het nog wel, maar voor hoelang nog?Dit is toch echt belachelijk! Voor zover ik weet is er ook niets over bekend gemaakt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frits van Alem Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Dit komt door "SMS INTERWORKING", het betreft afspraken tussen de verschillende telecomoperators die vooral betrekking hebben op de kosten voor het afleveren van de berichten en betreft dus ook alle NL netwerken, al is het mogelijk dat het ene netwerk overeenkomsten heeft met andere netwerken dan een ander. Om welk pools netwerk gaat het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ilja Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Bedankt voor de reactie. Ze maakt gebruik van het Era netwerk, zeg maar de KPN van Polen. Op http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/roa_pler.shtml kan ik zien dat Era roaming overeenkomsten heeft met Ben/KPN en Vodafone, maar ik weet niet of dit iets met sms te maken heeft, want Ben doet het dus niet en O2 wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anita Posted August 13, 2002 Report Share Posted August 13, 2002 Er zijn problemen met italiaanse providers. zij laten geen sms meer door. wordt aan gewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frits van Alem Posted August 13, 2002 Report Share Posted August 13, 2002 Een telefoontje naar BEN is voldoende denk ik om te vragen of BEN hier een interworkingovereenkomst mee heeft. Dit is overigens iets anders dan een roamingovereenkomst, die betreft alleen het bellen en gebeld worden in Polen in dit geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hans Posted September 7, 2002 Report Share Posted September 7, 2002 Ik BEN het eigenlijk ook wel zat dat die sms-jes niet aankomen. Niet vanuit Nederland naar Frankrijk! (waar BEN een verklaring voor heeft die niet geheel duidelijk is), niet vanuit Frankrijk naar Duitsland en nu ook alweer niet vanuit Belgie naar Nederland. Iedereen is vrij om zijn keuze maken maar voor mij heeft BEN zijn onaantrekkelijkheid bewezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan-Joost Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Als je er zeker van wilt zijn dat smsjes aankomen in het buitenland en dat ze daarvandaan verstuurd kunnen worden, raad ik je Vodafone aan.Vodafone heeft in Polen sms-interworking: contracten met Polen ERA GSM (Polska Telefonia) Cyfrowa PTC Polen Plus GSM (Polkomtel SA).Voor de rest heeft Vodafone een groot eigen netwerk in Europa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirjam Posted October 19, 2002 Report Share Posted October 19, 2002 nou vergeet het maar met vodafone. Sinds 1 week ontvang ik geen sms berichten meer uit o.a. turkije en engeland. Wat 2 weken geleden nog wel het geval was. Volgens Vodafone ligt het aan de turkse provider (en engeland dan?)en niet aan Vodafone. Zal wel. Zeer frusterend. Omdat ik maar voor een gedeelte gebruik kan maken van de diensten/service van debitel zal ik van de eerstvolgende rekening maar een gedeelte van de abonnementskosten betalen. Misschien reageren ze dan wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eddie Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 ik heb een nokia 6230i van tele 2 maar het blijkt onmogelijk om te sms-en vanuit het buitenland.Iemand nog tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest *** Posted February 19, 2007 Report Share Posted February 19, 2007 Plaats een 1 voor je pincode, dus is je pincode 9876 dan wordt je pincode 19876 in het buitenland. Zonder dit te doen is het niet mogelijk om te bellen/sms`en in het buitenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.