Jump to content

Franse simkaart

Guest Herbert

Recommended Posts

Guest Herbert

Ik ben in het bezit van een Nederlandse prepaidkaart. In de vakantie ben ik ongeveer 3 weken in Frankrijk. Je raadt het al, het geld vliegt weg. Is het goedkoper om een Franse prepaidkaart te kopen (ik weet dat ik dan ook een ander nummet zal krijgen). Hoe zit het met zelf bellen, of gebeld worden vanuit Nederland?

Guest rob groeneweg

als je toestel simlockvrij is kun je er een franse sim kaart instoppen.

het volstaat dus niet om alleen een franse opwaardeerkaart te kopen, je moet een franse simkaart kopen. je belt dan binnen frankrijk en naar het buitenland (nederland) tegen het tarief van de franse telefoonmaatschappij. als je gebeld wordt betaal je g e e n kosten, je hebt immers een frans toestel en ik neem aan dat ontvangen gespreken bij de franse telefoonaanbieder kostenloos zijn.

(in sommige landen rekenen de telefoonmaatschappijen ook geld voor binnenkomende gesprekken, ongeacht waar ze vandaan komen) het is dus zaak dit na te vragen.

heb je overigens al eens aan united mibile gedacht?

kijk op www.united-mobile.com , als je een siemens of sommige alcatel/philips toestellen heb kun je hun simkaart gebruiken. is ook relatief goedkoop.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...