Guest erik Posted November 9, 2003 Report Share Posted November 9, 2003 Kan het zijn dat SMS-berichten soms een dag `blijven hangen` na verzending voordat ze bij de ontvanger worden afgeleverd?Er is iemand bij wie dit zo af en toe voorkomt (Orange). Dan wordt het bericht pas ontvangen op het moment dat een ander bericht ook op dat moment binnenkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ansje Posted November 10, 2003 Report Share Posted November 10, 2003 Dat kan wel kloppen! Ik heb dat ook geregeld dat ik soms zelfs de volgende dag een berichtje krijg, dat ie ook niet eens verstuurd kan worden. Vooral een smsje naar het buitenland. (Ook Orange)Echt k**. Maarja, binnenkort loopt mijn kontrakt af dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robbyson Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 het komt ook geregeld voor (voornamelijk buitenland) dat smsjes op dusdanige wijze `blijven hangen` dat je 75 keer hetzelfde bericht ontvangt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Herman Posted March 1, 2004 Report Share Posted March 1, 2004 Wanneer een SMS verstuurd wordt, dan zal de SMSC (wanneer hetbericht is geaccepteerd) proberen het bericht door te sturen naar deontvanger. Er kunnen dan verschillende redenen zijn waarom een berichtdan later arriveert.Als de ontvanger van het bericht zijn toestel uit heeft staan, of in eengebied is waar geen dekking is, dan krijgen wij de melding terug "absentsubscriber". De gebruiker kon niet gevonden worden op het netwerk.Onze SMSC zal dan op een later tijdstip het bericht proberen af te leveren.Dit gebeurt net zo lang tot er een ontvangstbevestiging ontvangen wordtvan de ontvangende handset. Het kan dus voorkomen dat onze SMSCmeerdere pogingen doet om een bericht af te leveren.Wanneer het ontvangende toestel wordt aangezet, wordt er een triggergeactiveerd die ervoor zorgt dat alle SMS-jes die nog in wachtrij staan naarde ontvanger worden gestuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.