Guest Roland Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Hallo,Een leuk non-commercieel idee: Mensen die mij bellen en mijn mobiel staat uit gaan meteen bij diegene de tikken in en start-tarief omdat meteen de voicemail aan gaat na 0 x overgaan.Zou er geen optie kunnen komen voor mensen die uberhaupt nooit voicemail willen gaan inspreken gewoon daarvoor speciaal andere melding komt zodat ze niet telkens hoeven te betalen zolang iemand zijn mobiel uit staat? Want wanneer je iemand belt en hij/zij heeft zijn/haar mobiel uit moet je wel elke keer betalen om te proberen dat hij hem weer aan heeft staan!Of dat er speciale optie komt zoals 5 toets bij bezet dat er toets bij uit komt?Groetnis,Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Verkeerd idee, Ronald. Want net als "doorschakelen" en dat soort features, werd voicemail geintroduceerd en wordt aangeprezen "om nooit meer iets te hoeven missen", maar is feitelijk door de telecom-marketeers uitgevonden om er grof geld aan te verdienen. Vaak dubbel geld zelfs, want die handige jongens gaan er niet alleen van uit dat de meeste gebruikers uit pure gemakzucht dat soort features altijd aan laten staan, doch bij voicemail bovendien dat een belangrijk deel van de ingesproken mededelingen ook weer volgende gesprekken zal genereren. Dat heet "behoefte scheppen". Men zal dus NOOIT jouw idee implementeren, want dan gaan immers die inkomsten verloren.Bij al dit soort gemaks-features dient men zich af te vragen:Wanneer is het nu echt absoluut onvermijdelijk dat men op deze manier "bereikbaar" is als men dat door omstandigheden feitelijk NIET op z`n normale nummer is? Eigenlijk zo goed als nooit, toch? Want 99.5% van de berichten die men op die manier krijgt hadden best ook wel kunnen wachten tot men WEL weer normaal bereikbaar was!Slimme mensen hebben dat door en gebruiken dus nooit voicemail of doorschakelen, of schakelen dat alleen maar in als het ECHT absoluut nodig is.Dat je dan vaak toch geconfronteerd wordt met onnodige voicemailboxen van degene die je belt (en waarvan je verwacht dat hij de telefoon kan aannemen, want als je zou kunnen verwachten dat dat op dat moment niet zo is, is het dom om juist dan te bellen),is net zo ergerlijk als die stupide en voor de beller geldverslindende keuzemenu`s waar je je bij veel bedrijven doorheen moet worstelen. Dat moeten we echter maar voor lief nemen: veel mensen zijn nu eenmaal liever gemakzuchtig dan slim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OvI Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Hey Roland,Volgens mij is het met iedere telefoon op ieder netwerk mogelijk om je forward naar voicemail uit te zetten. Dus niet degene die belt kan voorkomen dat hij/zij betaalt, maar jij kan dat voorkomen voor iedereen die jou belt gif/smile.gifHet idee zoals jij dat voorstelt zal inderdaad nooit gedaan worden, want onze operators moeten natuurlijk wel kunnen verdienen. Maar ik vind `m wel leuk bedacht.Ook een optie: sms al je contacten dat je je mobiele uitzet, en sms weer als je `m aanzet. Hehe... Groet,OvI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest beanie Posted June 9, 2004 Report Share Posted June 9, 2004 ik heb een t-mobile 150 abo en een oudere nokia, en ik kan wel de optie vinden alle doorschakelingen annuleren. als ik deze echter geactiveerd heb, staan ze meteen daarna weer aan. weet iemand hoe dit kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.