Jump to content

Voicemail uitzetten

Guest Roland

Recommended Posts

Guest Roland

Hallo,

Wanneer ik bij Telfort voicemail wil gaan uitzetten via de gebruikkelijke code ##21# geeft hij wel door dat het succesvol gebeurd is. Maar wanneer ik de status bekijk staat hij gewoon nog op doorschakelen naar voicemail!!

Wel commercieel van Telfort: Je moet nl. eerst de klantenservice bellen voor veel centen per minuut om vervolgens je voicemail te kunnen uitschakelen!

Bij Vodafone kun je het af zonder klantenservice door te bellen naar 12330 of zo iets. Bij KPN volgens mij ook. Bij Orange gaat ook via de klantenservice en via T-mobile weet ik het niet.

Nog iets: Je wilt bij Telfort wél dat hij naar voicemail overgaat maar NIET wanneer hij aanstaat naar je voicemail gaat: Dit gaat heerlijk omslachtig: Je belt klantenservice op om je voicemail er af te halen. Vervolgens moet je de de voicemail in je menu van je telefoon activeren welke optie je wel wilt wanneer voicemail aan gaat. Je moet ook maar nét weten dat je eigen nummer + het getal 1000 je voicemail nummer is om naar door te schakelen... b.v. je nummer is 0617012743 dan = je voicemail nummer: 061701374. Bij Vodafone zit er geen systeem in...

De volgende opties zijn mogelijk:

Alle oproepen doorschakelen [naar je voicemail of naar andere nr.*]

Doorschakelen wanneer je in gesprek bent [mensen kunnen dan denken dat je mobiel uitstaat!]

Doorschakelen indien niet opgenomen [Na 20 sec. veranderen is meestal niet mogelijk eerst klantenservice bellen]

Doorschakelen indien buiten bereik van zendmast/wanneer mobiel uit staat...

Misschien is het een tip voor Bellen.com bij de prepaid kaarten te vermelden hoe gemakkelijk het is je voicemail is uit te zetten. Bij abonnementen kun je vaak zonder de klantenservice voicemail uitzetten.

Guest Roland

*= Doorschakelen met sterretje 21 naar andere nummers is volgens mij alléén mogelijk via Telfort Prepaid.

Guest Roland

Doorschakelen wanneer je in gesprek bent [mensen kunnen dan denken dat je mobiel uitstaat!]

<< KPN heeft hier een speciale mededeling voor gemaakt u krijgt nl. eerst te horen dat die mobiel in gesprek is en wordt door geschakeld naar je voicemail. Wel zo netjes van KPN!

• 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...