Jump to content

dekking

Guest admin

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Dekking

De dekking wordt steeds beter en ik kan uit ervaring zeggen dat (inderdaad) na KPN en Libertel Dutchtone de beste is en hier ook flink in investeerd. Zelfs in de Schipholtunnel kan je met Dutchtone gewoon doorbellen.

BEN is ronduit slecht (zit vaak in de trein en zelfs in de randstaad is dit ***), en Telfort... tjah... ook niet veel goeds over te zeggen!

• 1 month later...

Hallo,

De consumentenbond heeft eens de netwerken getest enige tijd geleden:

Hoe hoger de positie des te beter de dekking:

1. NL KPN telecom

2. Libertel/Vodaphone

3. Duchtone

4. NL Telfort

5. NL BEN

Ik vind verder dekking van Libertel beter dan dat van KPN zelf persoonlijk maar goed ik heb alleen getest in het noorden des lands. KPN werkt met kleinere vermogens volgens mij met meer versterking en Libertel met minder zenders maar met meer vermogen, dus minder capiciteiten!

Groetnis

Roland

• 4 weeks later...

Hallo,

Ik heb net de nieuwe dekkingskaart van Ben gezien stuk voor uit gang althans volgens de kaart. Grote gaten zijn er uit (was vooral in Drenthe) En 2 maand geleden kon ik eindelijk in Oosterwolde gaan bellen. De antenne voor Oosterwolde is geplaatst op een hoogspanningsmast.

Het is ook afhankelijk welke gedeelte je van Nederland zit denk ik.

met vriendelijke groet

Roland

www.roland-dr88.cu2.

Libertel is in het land zelf ok.

In de grens streek pakt hij zeer gauw de belg op. Dit doet hij immers alleen als hij op automatisch staat. Ofwel de dekking in het grensgebied is een stuk slechter.

• 3 months later...
Guest aLRIK

De dekking van BEN is zelfs in Amsterdam belabberd. Bij mij thuis vaker géén dan wel bereik. Afhankelijk van het weer en/of de windrichting?

Wanneer je verhaal haalt zegt men druk bezig te zijn met het plaatsen van extra zendmasten. Ik merk er al bijna twee jaar weinig van.

Binnenkort stap ik over naar Vodafone, ik betaal liever iets meer voor mijn abonnement zodat ik mijn belminuten nog kan gebruiken ook i.t.t. de minuten nu zo bij het grofvuil te zetten.

• 1 month later...
Guest Jeroen

Ben is helemaal niet slecht ik heb bijna overal volledig bereik. Ik zit dan wel in het oosten van het land.

• 2 months later...
  • 4 weeks later...
Guest Offshore

Dus KPN heeft de beste dekking?

Ik ben nl al een poosje opzoek naar de aanbieder met de beste landelijke dekking.

Dit voor een groot bouwbedrijf welke in iedere uithoek van Nederland werkt. Je begrijpt wel dat er gebouwd wordt in nieuwbouwwijken waar nog niet een mens woont of een bedrijf staat.

Graag hoor ik dus wat meer over ervaringen over andere mob. telefonie aanbieders.

• 1 month later...
  • 2 months later...

Het bericht over de dekking klopt helemaal niet. Hier de goede (volgende maand komt trouwens in de consumentgids een nieuwe test)

1 Kpn

2 Vodafone

3 Ben

4 O2

5 Dutchtone (helaas)ze hebben trouwens wel flink gewerkt aan klantenservice en dekking op de snelweg! (zie consumentengids dezxe maand)

Wees gegroet

Dat KPN een betere dekking heeft klopt wel aangezien zij eerder zijn begonnen en nog een oude aneloge netwerk hadden, dus meer masten. Groetnis, Roland

• 2 years later...
Guest Mark Kwark

Sony Ericsson bereikbaarheid.

Alle triple band toestellen van Sony Ericsson doen het slecht op de 1800 Mhz band. Niet een van deze toestellen is goed te calibreren op deze 1800 Mhz band. Dit zit hem helaas in het ontwerp. Je kunt dit een voudig testen met de 1800 Mhz netwerken in Nederland en Belgie. Neem een Sony Ericsson T68i, T610, T630, K700, Z200 of een Z600 en neem een SIM van T-Mobile, Oranje of Base. Op geen van deze netwerken zal het toestel goed functioneren. Stop er nu een SIM in van KPN of Vodafone en je zult zien dat dezelfde toestellen het goed doen. Dus toen er een hoop commotie was met T-Mobile en de T68i lag het echt niet aan T-Mobile.

Groeten Mark

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...