Jump to content

debitel goed?

Guest jeroen

Recommended Posts

Guest Roland

Hallo,

Debitel, lekker duur provider is toen ik lid er van was nog duurder dan een prepaid zonder abonnement. Verder is een Debitel een provider je kan afsluiten via Libertel (nu Vodafone) of KPN. Die netwerken hebben een goede dekking. Volgens mij werken ze nog niet met 02, Dutchtone (Orange) of Ben.

Groetnis,

Roland

• 6 months later...
Guest Jan-Joost

Debitel sucks big time!

- De service is slecht!

- Ze zijn duur!

Ze hebben goede dekking, omdat ze van goede

netwerken gebruik maken, behalve O2 dan.

Hoi,

Debitel heeft zelf geen netwerk evenals Tele2mobiel.nl of Talkline etc.

Netwerken zijn: Duchtone (Orange) Ben (T-mobile) KPN mobile, Vodafone (voorheen Libertel) o2 (voorheen Telfort).

De beste dekking: Netwerken welke werken op een lagere frequentie omdat die makkelijker voorplanten in gebouwen etc.

Dat zijn KPN & Vodafone.

Tegenwoordig werkt o2 ook op die lagere frequentie netwerk om grotere gebieden met lage woondichtheid te voorzien. Het gevolg is dat m`n toestel graag naar het hogere frequentie netwerk wil gaan gevolg is de GSM zapt hele tijd van het lagere- en hogere netwerk. O2 kan hier uiteraard niets aan doen.

Groetnis,

Roland

• 2 months later...

Iemand enig idee van de actie van debitel ? Ik hoorde in de wandelgangen dat ze bezig zijn met actie die het volgende inhoud:

- Debitel 120

- Gratis toestel (maakt niet uit welke)

- 1e jaar betaal je geen abonnementskosten

- Contract duur 2 jaar

Graag reactie of iemand het al vernomen heeft !

Iemand enig idee van de actie van debitel ? Ik hoorde in de wandelgangen dat ze bezig zijn met actie die het volgende inhoud:

- Debitel 210

- Gratis toestel (maakt niet uit welke)

- 1e jaar betaal je geen abonnementskosten

- Contract duur 2 jaar

Graag reactie of iemand het al vernomen heeft !

Guest rob groeneweg

reactie op pluto.

van de debitel actie weet ik niets, maar als voormalig talkline klant (overgenomen door debitel) kan ik zeggen dat de service etc. niet goed zijn. als je ook in het buitenland wilt bellen dan kun je nergens achter de tarieven komen, want die publiceren ze niet. zelfs bencom kan niet aan die tarieven komen.

het zijn namelijk dagprijzen en nog eens fors duurder dan bij alle andere providers.

ik zou zelf rechtstreeks via vodafone afsluiten. zit ik ook bij. lijken waarschijnlijk wat duurder, maar voor buitenland zeker nietr en hebben een behoorlijke klantenservice.dutchtone schijnt ook goed te zijn.

• 2 years later...
Guest Sander de Weert

"De dekking van Debitel is goed, maar de service is waardeloos!

Zie hieronder mijn ervaring:

T.a.v. Debitel Klachtenservice

Betreft: verzoek tot kwijtschelding deblokkeringskosten à € 38,68

Uw referentie: mobiel nummer xxxxxxxxxx

Dinsdag 7-6-2005

Beste Debitel klachtenservice,

Sinds afgelopen vrijdag 3 juni 2006 kan ik helaas geen gebruik meer maken van mijn telefoonaansluiting bij Debitel (Mobielnr. xxxxxxxxxx). Ik had eerst het vermoeden dat het zou gaan om een netwerkstoring, maar toen ik op zaterdagochtend nog steeds niet kon bellen, heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice (0900 - 3324835). Ik had geen idee wat er aan de hand was en kreeg te horen dat er een bedrag zou openstaan, maar ik kreeg geen nadere informatie over de hoogte van het bedrag en naar welke rekening ik het bedrag kon overmaken.

In eerste instantie werd ik doorverwezen naar de website, maar daar kon ik niet inloggen omdat ik nog geen password had en het aanvragen van een wachtwoord per SMS bevestigd moet worden.

Vervolgens heb ik opnieuw uw 0900 nummer gebeld en na afluisteren van de volledige boodschap kreeg ik een paar minuten later de mogelijkheid om aan de lijn te blijven en te wachten op een beschikbare medewerker. Deze heeft mij vriendelijk te woord gestaan en uitgelegd wat er aan de hand was:

- Er stond een bedrag van € 4,73 open;

- De automatische incasso was niet gelukt omdat het gironummer in de administratie van Debitel niet klopte. De benodigde informatie voor de incassering is meteen aangepast zodat dit probleem zich niet meer kan voordoen in de toekomst.

- Waarschijnlijk is er iets mis gegaan bij het verwerken van het inschrijfformulier. Thuis heb ik namelijk een kopie liggen van de originele fax waarop ik het juiste gironummer heb ingevuld.

Vervolgens heb ik geprobeerd om het openstaande bedrag met Postbank internetbankieren over te maken, maar ook dat was niet mogelijk, omdat ik bij het betalen een TAN-code moet opgeven die per SMS verstrekt wordt door de Postbank. De enige optie die overbleef was betalen per girofoon. Dat heb ik dan ook meteen gedaan om 9:36 uur op zaterdagochtend. Nu blijkt dat het bedrag pas op 6 juni is binnengekomen bij Debitel op giro 154181. Zojuist heb ik gebeld met 0900 - 3324835 om te vragen naar de status van het deblokkeren. Van een van uw medewerkers kreeg ik te horen dat ik iets te laat was met betalen. De deblokkeringskosten à € 38,68 hadden kwijt gescholden kunnen worden, wanneer ik het bedrag ietsje eerder had overgemaakt. De periode tussen afsluiten op 3 juni en betalen op 6 juni was echt te lang. De medewerker was niet in de gelegenheid om mij tegemoet te komen. Als reden hiervoor werd opgegeven dat dit nu eenmaal het beleid van Debitel is. De medewerker van de afdeling betalingen verwees mij vervolgens naar u door voor het indien van een verzoek tot kwijtschelding.

Zojuist heb ik de fax verstuurd met het betalingsbewijs en hoop dat ik snel weer kan bellen. Hierboven heb ik uiteengezet welke factoren hebben bijgedragen aan de doorlooptijd van het overmaken van de betaling. Ik vind het erg jammer dat ik zonder waarschuwing ben afgesloten. Ik ben een consument, die altijd zijn facturen op tijd betaalt en nu wordt ik geconfronteerd met een rekening van € 38,68, die niet in verhouding staat met de maandelijkse kosten voor het abonnement, te weten € 2,25.

Ik heb er alle begrip voor dat uw medewerkers zich strak aan het beleid houden. Dat is ten slotte hun werk, maar ik wil u toch meegeven dat er verbeteringen mogelijk zijn en dat er voor u kansen liggen om de dienstverlening van Debitel en daarmee het imago van uw product te verbeteren.

In het betoog hierboven kunt u uitvoerig lezen dat ik al het mogelijke heb gedaan om de factuur zo snel mogelijk te betalen en verzoek u daarom de deblokkeringskosten à € 38,68 kwijt te schelden.

Met vriendelijke groet,

Sander de Weert "

Guest Sander de Weert

Toch een pluspuntje voor Debitel.

Hierbij de reactie op mijn brief:

Geachte heer De Weert,

Onze verontschuldigingen voor uw klacht in uw e-mail.

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij besloten om de deblokkeringskosten te crediteren. Dit bedrag zal worden verrekend met uw toekomstige facturen. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

debitel Nederland B.V.

Klantenservice

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...