Jump to content

Mobiel bellen in Brazilië

Guest Jul

Recommended Posts

Ik vertrek over 2 maanden voor een tijdje naar Sao Paulo en wil graag goed mobiel kunnen bellen, zowel binnen Brazilië als naar het buitenland.

Kan iemand mij misschien vertellen over jullie ervaringen met Nederlandse gsm aanbieders? Of ze daar goed werken? Welke de goedkoopste is? Welke jullie mij zouden aanraden? etc...

Het liefst zou ik gebruik maken van een aanbieder met een pre-pay pakket, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Bij voorbaat dank,

Jul

• 1 month later...
Guest Carola

kijk eens op http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_br.shtml

hier kun je zien dat er in Brasilie 2 providers beschikbaar zijn: TIM Ce***ar S>S (TIM BRASIL) en TNL PCS S.A.

de nederlandse provider moet dus een roaming overeenkomst hebben met een van deze providers. (dit zul je zelf even na moeten vragen).

stel dat ze een overeenkomst hebben met TIM BRASIL dan klik je op `Coverage Map`, dan krijg je een plattegrond te zien van Brazillie waar je kunt zien of je in bepaalde gebieden bereik hebt.

Succes!

Groetjes Carola

• 4 months later...
Guest morphius

Ik zou je aanraden om je telefoon simlock vrij te maken en je daar een prepaid kaarte te kopen. omdat je voor een langere periode weg bent. Dat i altijd het goedkoopst daar en naar nedreland bellen is dan ook goedkoper.

Guest rob groeneweg

ik heb even gekeken bij t-mobile abonnee (zijn over het algemeen het goedkoopst) en deze hebben roaming met TNL.

bellen in brazilie en naar nederland is daar euro 2.45 per minuut. gebeld worden euro 1.25 per minuut.

interessant voor jou is misschien ook united mobile. kijk op www.united-mobile.com daar kost bellen in brazilie naar nederland en in brazilie euro 1.25 per minuut en gebeld worden euro 0,80 per minuut.

dit is een prepaid systeem. je krijgt een nummer uit liechtenstein. werkt volgens call back principe. (werkt echt goed). echter alleen maar met siemens toestellen en sommige sagems en phillips telefoons. wel handig als je een van deze toestellen hebt. anders waarschijnlijk inderdaad verstandig een lokaal prepaid te kopen in brazilie.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...