Guest Jansen Posted February 2, 2003 Report Share Posted February 2, 2003 `Nederlandse mobiele operators kwalitatief gelijk`De netwerken van Ben, Dutchtone en O2 ontlopen die van Vodafone en KPN kwalitatief amper, zegt althans een onderzoeker. De kwaliteit van de helpdesken verschilt echter nog. Ben, Dutchtone en Vodafone hebben kwalitatief de betere helpdesken, O2 de minste. Dat staat in de Consumentengids van vandaag. De vijf Nederlandse mobiele aanbieders onderzochten de kwaliteit van hun netwerken en lieten TNO de cijfers controleren. Het onderzoek richtte zich op mobiel bellen in een rijdende auto en is steekproefsgewijs aangepakt. Telecompas toont de resultaten, onder meer het Algemeen Dagblad schrijft erover. De kwaliteitsmeting kwam tot stand op initiatief van de vijf mobiele aanbieders, serviceprovider Debitel, de Consumentenbond, de stichting Telecomgebruikers Nederland (sTN) en het Ministerie van Economische Zaken. Ieder half jaar zal gerapporteerd worden over de onderzoeksresultaten. Telecompas, een uitgave van sTN, schrijft: `Het ligt in de planning om het onderzoek dit voorjaar op een nog gedifferentieerdere manier te herhalen. Naast het krijgen en behouden van de verbinding vanuit rijdende auto`s zullen ook indoorverbindingen en spraakkwaliteit gemeten gaan worden. Bron: Planet multimedia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nowi Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Er is wel degelijk verschil als je op het platteland woont, zoals ik. Ik heb namelijk met D* geen dekking hetzelfde met o2. Vodafone is hier de beste, dan kpn en dan ben (bel ik zelf mee, eerst vodafone) dus op het platteland kan je beter voor de kwaliteitsnetwerken kiezen. Vodafoneh eeft trouwens een betere klantenservice dan KPN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.