Jump to content

Klanten O2 zijn mobiel het zuinigst


Guest Loek

Recommended Posts

Guest Loek

Klanten O2 zijn mobiel het zuinigst

Van een verslaggever



Donderdag 22 mei 2003 - AMSTERDAM - De klanten van het O2 Nederland geven het minste uit aan mobiele telefonie. Ze spenderen jaarlijks driehonderd euro aan gesprekken en sms`jes, dat is bijna de helft minder dan de klanten van Vodafone, die per jaar 438 euro uitgeven.



Vodafone is koploper, net voor KPN wier klanten jaarlijks 432 verbellen. T-Mobile, het enige belbedrijf met substantiële groei in Nederland, is derde met 408 euro, gevolgd door Orange (357 euro), dat hekkensluiter O2 ver voorblijft. O2 is in omvang het vierde belbedrijf van Nederland met 1,96 miljoen klanten. Dat zijn er 64.000 minder dan in het vorig boekjaar. De cijfers werden gisteren gepubliceerd. O2 heeft de derde plaats af moeten staan aan T-Mobile (voorheen Ben) dat vorig jaar maart nog op 1,2 miljoen klanten stond en inmiddels op 2,6 miljoen. Orange (voorheen Dutchtone) is met één miljoen klanten het kleinste belbedrijf van Nederland. Orange verloor vorig jaar 111.000 klanten.



KPN raakte in het eerste kwartaal van dit jaar 126.000 klanten kwijt, maar blijft met 4,9 miljoen het grootste mobiele belbedrijf van Nederland, vóór Vodafone wiens klantenbestand bleef gehandhaafd op 3,27 miljoen. Belbedrijf O2 Nederland schrijft voor het eerst in zijn bestaan winst. Het gaat om een bescheiden plus van één miljoen euro, voor belasting. De verkoop van de Nederlandse dochteronderneming heeft mmO2, de voormalige mobiele telecomonderneming van British Telecom, een strop van 1,4 miljard pond sterling (bijna 2 miljard euro) opgeleverd. MmO2 maakte dit gisteren bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. De afschrijving op de Nederlandse tak maakt deel uit van een grote schoonmaak van de balans van mmO2. Het bedrijf heeft verder zijn umts-licenties voor 5,9 miljard pond afgewaardeerd en 2,4 miljard pond aan goodwill afgeschreven.







Link to comment
Share on other sites

Ik vind dit een erg vaag bericht met een misleidende titel.

Zegt het bericht nu dat O2 klanten voordeliger bellen, of bellen ze gewoon minder ? En gaat het hier alleen om gesprekskosten, of zitten er ook nog eventuele abonnement kosten en SMS kosten bij ?



Vreemd verhaal. Enige informatieve is het aantal subscribers per bedrijf.. T-Mobile dus plaatsje gestegen. Fijn voor ze.



Groet,

OvI

Link to comment
Share on other sites

Klopt weinig van het aantal klanten... O2 heeft er 1,1 miljoen en geen 1,9. T-Mobile heeft er 1,6 miljoen en geen 2,6!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...